Ga naar inhoud


TRIAX LNB houder voor een triple LNB met een feedhorn van diameter 23 mm


Pieklak
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, bestaat er een TRIAX LNB houder voor een triple LNB , feedhorn diameter 23 mm, zonder de ring ( = 2 halve maantjes die in de LNB houder passen).

Dus een LNB houder die rechtstreeks aansluit op de dunne hals van de triple LNB.

Mvg, Peter Michiels.

triple lnb quad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, Pieklak zei:

2 halve maantjes die in de LNB houder passen

Lijkt me toch wel nog steeds een goede oplossing !!

 

WP_20200929_18_37_05_Pro.jpg

WP_20200930_14_35_24_Pro.jpg

WP_20200930_14_40_21_Pro.jpg

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste Pieklak

 

Lnb-houders van 23mm (dus zonder verloopring) bestaan er bijna niet. De enigste lnb-houder van 23mm is die van Gibertini. Die is van van aluminium en wordt op een metalen beugel gemonteerd. Die metalen beugel is bedoeld om op een lnb-arm te plaatsen van 20x50mm, net zoals de lnb-arm van Triax. Het is dus wel mogelijk deze lnb-houder op een Triax-schotel te monteren.

 

51T3B+CG1IL._AC_SL1000_.jpg

Gibertini 23mm klem.jpg

Gibertini 23mm lnb-klem.jpg

23mm houder te koop.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Pieklak

 

Als je de Gibertini lnb-houder gaat aanschaffen moet je nog wel met het volgende rekening houden. Een lnb-houder heeft een bepaalde hoek t.o.v. de lnb-arm. Dat ligt bij de meeste schotels zo rond de 120°. Bij een Triax-schotel loopt de lnb-arm door een gat onder in de schotel, bij een Gibertini-schotel, loopt de lnb-arm onder de schotel door. De arm van een Gibertini-schotel staat dus wat steiler dan de arm van een Triax-schotel. Om er voor te zorgen dat de lnb naar de juiste plaats op de schotel gericht staat, moet de hoek van de Gibertini lnb-houder dus groter zijn dan die van een Triax lnb-houder. Bij een Triax-schotel is de hoek van de lnb-houder 120°. Bij een Gibertini-schotel is de hoek van de lnb-houder 124°. Als je dus een Gibertini lnb-houder op een Triax-schotel gaat plaatsen, dan kijkt de lnb te hoog tegen de schotel. Dat geeft signaalverlies. Je moet de Gibertini lnb-houder dus iets aanpassen. De gegalvaniseerde beugel van de Gibertini-houder is aan de bovenzijde omgebogen. Je moet aan de onderzijde even een schroevendraaier tussen de beugel en de omgebogen plaat steken om de plaat 4° minder schuin te zetten.
Ik heb een mal als bijlage meegestuurd. Hiermee kun je controleren of de plaat onder de juiste hoek gebogen is.

hoek lnb-houder.jpg

Gibertini adapterset  MFP1-40.jpg

hoek 60 graden.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Kathrein CityCom CCA 850. Waarom vraag je dan om een Triax lnb-houder?
Een triple-lnb is gemaakt voor een schotel van 60cm breed maar kan ook gebruikt worden tot een schotel van 70cm breed. Maar de Kathrein CityCom CCA 850 is 85cm breed. Dat zal toch wel tot problemen leiden van de Astra 19,2 en 28,2. Die komen dan een stuk zwakker binnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is wat ik bedoel. De Astra 23,5 een kwaliteit van 80%, de Astra 19,2 een kwaliteit van 52% en de Astra 28,2 een kwaliteit van 61% en dat terwijl de Astra 19,2 en 28,2 veel sterker zijn dan de Astra 23,5.
Ook denk ik dat de triple-lnb niet schuin genoeg staat. Ik meet 11° schuin maar in Brussel moet die 13° schuin staan. Zou je dat nog eens na willen meten, zie bijgevoegde hoek. Volgens mij moet ook de kwaliteit van de Astra 23,5 omhoog kunnen. 80% is voor deze forse schotel gewoon te weinig.
Hoeveel signaalkwaliteit heb je op de zender RTS Svet HD op positie 343 van TV Vlaanderen?

Waarom heb je geen 4 tegels in de tegelvoet. Twee is veel te weinig voor deze grote schotel. Met een flinke wind vergaat de positie.

 

hoek van 13 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...