Ga naar inhoud


TRIAX LNB houder voor een triple LNB met een feedhorn van diameter 23 mm


Pieklak
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Ik krijg de antenne niet beter uitgericht op Astra 3, ik kan de antenne ook niet verplaatsen om een betere ontvangst te bekomen, daar het een militaire school is, mag er eigenlijk niet staan 🙂. Thuis in Merelbeke heb ik idd een betere ontvangst met een antenne van diameter 64 cm.

20221013_143134.jpg

20221013_143147.jpg

aangepast door Pieklak
typefout.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen enkele belemmering van de satellietsignalen. De signalen komen van een elevatie tussen 27,5 en 30 graden. De schotel mag best wat lager op de paal. De onderzijde 25cm van de tegelvoet is voldoende, dan staat het geheel veel stabieler. Zoals die nu staat, vergaat die bij de eerste de beste harde wind en heb je geen of minder signaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Zoals je ziet liggen de verschillen tussen en 3 satellieten nu een stuk dichter bij elkaar wat ook te verwachten was met een schotel die eerst te groot was voor deze triple-lnb.
Hier de s/n-waardes van voorheen en nu:
Astra 1 (19,2)      52%       78%
Astra 3 (23,5)      80%       69%
Astra 2 (28,2)      61%       83%

Je ziet dat de verschillen van de A1 (52%) en A3 (61%) sterk afwijken van de 80% die de Astra 3 had door de te grote schotel.
Nu liggen de verschillen veel dichter bij elkaar waarbij het normaal is dat de Astra 3 wat zwakker is dan de Astra 1 en 2.
Ik weet niet of er voor de Astra 23,5 nog wat beter signaal te halen is? De draairichting staat goed, daar ga je niets meer mee winnen, alleen verliezen. Wat wel nog wat op kan leveren is de elevatie iets aanpassen. Mogelijk wordt de Astra 23,5 dan nog wat beter misschien ietsje ten kosten van de 2 overige satellieten.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...