Ga naar inhoud


Even voorstellen Zeeuws-Vlaanderen


Zeeuws-Vlaanderen
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo, net aangemeld op jullie forum wil ik me even voorstellen. 
Ik ben Marc maar mijn forum naam is Zeeuws-Vlaanderen de regio waar ik afkomstig van ben. Andere pogingen met een andere naam werden niet geaccepteerd wegens in gebruik dus ja als het beestje maar een naam heeft denk ik dan maar.

Enkele jaren geleden heb ik een schotel gehad maar spulletjes heb ik jaren lang niet gebruikt. Mijn gebruik beperkte zich voornamelijk tot recreatief gebruik en dat zal ook in de toekomst weer zo zijn. Na enkele vakanties met de caravan prima internet gehad te hebben leek er minder behoefte aan het gebruik van een schotel. Echter afgelopen jaar hebben we weinig tot geen vakanties gehad waar we een goede verbinding hadden via ons mobiele netwerk dus ik ga weer opnieuw gebruik maken van een schotel.

 

Ik heb nog een M7 decoder van Canal Digitaal en heb vorige week een tweede hands Travel Vision Smartfind overgenomen met een duo LNB. Canal Digitaal heeft tegenwoordig de flexibele abonnementen maar ik twijfel nog of ik daar gebruik van wil maken. Ik heb de schotel deze week getest en had daarbij een prima beeld.

Ik vraag me af op welke satellieten ik met deze configuratie zou kunnen afstemmen naast de Astra satelliet. We vinden radio ontvangst overigens belangrijker dan TV kijken en als het mogelijk is hopen we wat free to air Nederlandse (radio) zenders te ontvangen.

Als jullie vragen of tips hebben hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Als je geen abonnement hebt op Canal Digitaal, kun je nagenoeg geen Nederlandse tv-zenders ontvangen. Het beste kun je afstemmen op de Astra 19,2, dan ontvang je de Nederlandse zender BVN en veel Duitse en met de kop van de 23,5 kun je dan de Nederlandse radiozenders ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Zeeuws-Vlaanderen zei:

free to air Nederlandse (radio) zenders te ontvangen.

Een overzicht van FTA NL radio via satelliet:

https://www.lyngsat.com/freeradio/Netherlands.html

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom @Zeeuws-Vlaanderen op het forum! 

 

Met een duo-LNB voor de Astra 1 en Astra 3 kun je jouw wensen vervullen.

Je ontvangt dan de FTA-radiozenders NPO 1, NPO 5 en nog zo'n twaalf andere Nederlandse radiozenders.     

Daarnaast BVN en ruim 100 Duitse en andere internationale TV-zenders.

Dus je kunt inderdaad best zonder een abonnement op vakantie gaan..... 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...