Ga naar inhoud


Problemen met TV na overstap van oud Telfort TV ontvanger naar Ziggo


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Of de AB van de Next, na deze instelling te hebben gedaan, infrarood of CEC gebruikt, kun je eenvoudig testen door je hand voor de AB te houden, om de infrarood zender te blokkeren.

 

 

 

 

Net toch weer problemen met hard en zacht zetten van de TV met de afstandsbediening van Ziggo, na wat gerommel met aan en uit zetten van beide apparaten is het weer opgang gekomen, ik vraag mij zo langzamerhand af of de afstandsbediening en of het Ziggo TV kastje in orde is/zijn.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


TV en NEXT gaan niet uit met een knopje zoals in de jaren 70

Die gaan in standby of deep standby en dan werkt het CEC principe betreffende aan en uit via de afstandbediening.

Moeders drukken nog al vaker op verschillende afstandbedieningen wegens hun onwetendheid tja en dan verstoor je de HDMI-CEC ID

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2023 om 10:36, Tonskidutch zei:

TV en NEXT gaan niet uit met een knopje zoals in de jaren 70

Die gaan in standby of deep standby en dan werkt het CEC principe betreffende aan en uit via de afstandbediening.

Moeders drukken nog al vaker op verschillende afstandbedieningen wegens hun onwetendheid tja en dan verstoor je de HDMI-CEC ID

 

Nee, ze gebruikt alleen de afstandsbediening van Ziggo, inmiddels ben ik er weer bij geroepen. 

 

Het geluid kon ze niet bedienen wat normaal wel kan, daarna viel de TV uit als ze het juist verteld heeft, onduidelijk is of deze volledig uit was, toen heeft ze op zowel de rode als.de witte aan en uit toets de TV en Ziggo tuner via de afstandsbediening uit gezet.

 

Ik kom langs, zet beide aan, zie de zender van Samsung zelf "Rakuten TV" en pak de afstandsbediening van de TV om de HDMI aansluiting waar de tuner van Ziggo aan hangt te selecteren en alles werkt weer.

 

Heeft "Rakuten TV" mogelijk voorrang?

 

Wat gaat hier nu telkens fout gaat is mij een raadsel, iemand enig idee?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar maal na lang wachten met Ziggo gechat, alles werkte weer, maar na later op de avond nog een test te hebben gedaan, lijkt de Samsung TV type QE49Q67RALXXN een voorkeur voor "Rakuten TV" van Samsung zelf te hebben, is deze voorkeur te veranderen? 

 

Ik heb de afstandsbediening van Ziggo van 2 knoppen voor aan en uit naar één knop gezet, dat lijkt te werken, echter zegt mijn gevoel dat het straks toch weer verkeerd gaat, er is voor mijn gevoel niet echt iets veranderd dan enkel alles opnieuw geïnstalleerd is.

 

Zou het dan toch een instelling van Samsung kunnen zijn?

 

Waarom had de oude Telfort tuner i.c.m. dezelfde TV geen last van dit probleem? Was deze daar te oud voor om in de knoop te kunnen raken? 

 

Iemand enig idee, want ik loop nu volledig in een kringetje rond?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Inmiddels is de afstandsbediening van de TV opnieuw gekoppeld, heb ik na één week een klacht vernomen, maar dat kan ook een bedieningsfout zijn geweest, ik zit daar niet 24 uur per dag.

 

Mocht het toch niet helemaal lekker gaan, dan gaat Samsung alsnog op afstand de TV in om door alle instellingen te gaan of deze kloppen.  

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Alle apps op de TV zijn al even via de TV uitgeschakeld, want mijn moeder gebruik die toch niet.

 

RekutenTV is als ik het goed heb niet alleen voor Samsung TV's, echter zijn die niet meer te zien door het uitschakelen van de apps in het menu van de TV.

 

Het werkt nu uitstekend, mijn moeder zit niet op die extra zenders te wachten, dus is blij en tevreden tot ze weer overstapt, ik heb al even rust wat haar TV betreft.😉

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...