Ga naar inhoud


Automatisch satelliet kiezen op camper en open-pli


Schats

Aanbevolen berichten

Recent een camper gekocht met een automatische schotel hierop gemonteerd de Mecatronic ASR 800. Zelf had ik een VU+ met open-pli, schotel en ontvanger werken prima. Wanneer ik een andere zender op een andere satelliet kies moet ik eerst via het bedienpaneel van de schotel de andere satelliet kiezen alvorens ik weer beeld krijg.

 

Is dit ook automatisch in te stellen zodat het signaal op de decoder ook zorgt dat de schotel naar een andere satteliet gaat zoeken of blijft dit altijd een handmatige actie?

 

Bedankt voor de hulp.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ooit geholpen om een Alden te installeren.

die Alden kon je de disecq instellen van de bekendste satellieten.

je moest dan de disecq instellen in het tunermenu en kijken in het boekje welke satelliet overeenkomt met welke disecq.

of U systeem dat aankan weet ik niet, maar het. Boekje of de fabrikant kan meer duidelijkheid geven.

ik weet dat disecq normaal is voor dergelijke switchen te schakelen, maar de Alden controller gebruikte disecq commando’s om te weten welke satellietpositie er werd gekeken 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
10 uren geleden, Schats zei:

Recent een camper gekocht met een automatische schotel hierop gemonteerd de Mecatronic ASR 800. Zelf had ik een VU+ met open-pli, schotel en ontvanger werken prima. Wanneer ik een andere zender op een andere satelliet kies moet ik eerst via het bedienpaneel van de schotel de andere satelliet kiezen alvorens ik weer beeld krijg.

 

Is dit ook automatisch in te stellen zodat het signaal op de decoder ook zorgt dat de schotel naar een andere satteliet gaat zoeken of blijft dit altijd een handmatige actie?

 

Bedankt voor de hulp.

Ja, wanneer je de richtzoeker in je camper vervangt door een uitvoering die door dediseqc selectie van je ontvanger aangestuurd kan worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Schats zei:

Recent een camper gekocht met een automatische schotel hierop gemonteerd de Mecatronic ASR 800. Zelf had ik een VU+ met open-pli, schotel en ontvanger werken prima. Wanneer ik een andere zender op een andere satelliet kies moet ik eerst via het bedienpaneel van de schotel de andere satelliet kiezen alvorens ik weer beeld krijg.

 

Is dit ook automatisch in te stellen zodat het signaal op de decoder ook zorgt dat de schotel naar een andere satteliet gaat zoeken of blijft dit altijd een handmatige actie?

 

Bedankt voor de hulp.

volgens mij kan de standaard stuurmodule Astra 23.5 en de Astra 19.2 aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat klopt, maar die omschakeling kan je alleen doen op het stuurapparaat, niet op je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties. Op het stuurapparaat van de schotel kan ik denk ik wel 15 verschillende satelliet posities kiezen die hij dan automatisch gaat zoeken. Als ik jullie dus goed begrijp ondersteund deze schotel in de basis niet dat hij diseqc signaal kan ontvangen en hierop extern aangestuurd kan worden?

 

Het blijft dus altijd een handmatige actie!

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...