Ga naar inhoud


DBE perikelen


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Zoals zovelen gebruik ik DBE om mijn eigen lijsten vanuit de hoofdbox te kopieren naar andere boxen in huis. De hoofdbox houd ik actueel middels FadtScan en MultiSat scan (zenders eerst wissen = ja’. Na een complete scan gebruik ik DBE ‘Receive files from Dreambox’ om de lijst naar de laptop te kopieëren. Dat gaat - meestal - goed, maar al te vaak komen er ondanks een schone lijst toch fouten (en niet zo’n beetje) in userbouquet.xxxxxx (tv) 646. In de log dan de melding dat er vermeldingen zijn naar ontbrekende services. Het terugschrijven resulteert op andere boxen dan in incomplete bouquetten.

 

Als work-around kopieër ik uit /etc/enigma2 de bouquetten naar een willekeurige box samen met de lamedb file. De settings en profile laat ik op de andere box onaangetast. Na een herstart zijn de bouquetten keurig aanwezig, maar allemaal met <n/a> erin. De feitelijke kanaalnamen komen pas terug als ik op de nieuwe box weer een MultiSat scan doe…. Waarom?

 

De settings zijn goed (allemaal hetzelfde op alle boxen, zelfde DiseqC, zelfde Satellieten, zelfde sattelites.xml). Deze settings komen uit de startwizard die ik bij herinstallatie uitvoer..

 

Geen idee waarom dit niet werkt. DBE doet feitelijk niets anders als ik het FTP log mag geloven..

 

Iemand een idee?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doet denken aan wat ik elke keer heb als ik de lijst van Hans in DBE zet. Ik krijg dan ook de melding dat er een serie fouten aanwezig zijn.

Ik negeer het maar omdat ik na het in de tuners zetten geen problemen tegenkom met de 30 zenders waar ik in de praktijk naar kijk.

Maar ik heb dus ook geen idee, kijk er alleen elke keer vreemd tegenaan.

Had die meldingen overigens lang geleden nooit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net een nieuw script om van je zenders "een Kanal Referenzliste" te kunnen maken.

En daarmee kun je ook de picons beter toewijzen aan de kanalen, want daar steekt de angel inzake die fouten die je noemt die met DBE kunnen ontstaan.

 

Ik heb ook ontdekt dat als ik picons geladen had en activeerde in de zenderlijst dat dan rare fouten optreden, tis maar een hint.

Zonder picons heb ik nooit fouten met DBE gezien.

 

 

Screenshot_7.png

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die picon link van DBE gebruik ik express om die reden al niet. Die fout was me al eerder opgevallen… Wat mij het meest verbaasd is dat de fouten zelfs optreden als je helemaal schoon begint. Dus nieuwe MultiScan en Kabelscan. De bouquetten worden benoemd én getest en nergens een <n/a> en de kanalen werken (mits geabonneerd natuurlijk)..

Dan DBE starten en ‘Receive files from Dreambox’ en hoppetee ‘errors in userbouquet.xxxx (tv) <getal>! 
 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn natuurlijk alternatieven voor DBE

tegenwoordig heb je er minstens 4 onder andere

DeamonEditor

Dreamset

SetEditDream

EChanallizer 23

 

maar ik gebruik zelf ook geen URL's van streaming adressen omdat die ook fouten opleveren bij ophalen en verzenden

ik gebruik mijn eigen lijst en die krijg ik zonder errors geladen en uitgelezen van de ULTIMO4K

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo doe ik het nu ook. De VU+Ultimo4K is de hoofdbox en de /etc/enigma2 bestanden gaan naar de andere boxen……

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...