Ga naar inhoud


VU+ (Zero) & Kodi: iemand deze combo gebruikt?


RPe

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb geprobeerd om een externe schijf, die normaal aan de decoder hangt voor opnames, ook te gebruiken in Kodi.

Dit is me niet gelukt (mbv smb), niet met de HD aan de decoder, noch aan de RPi met LibreELEC.

 

Is er hier iemand die dit werkend heeft, zo ja: hoe is dit gelukt?

Daarnaast vraag ik me ook af of de tuner v/d VU+ te gebruiken is in Kodi?

 

VU+ Zero met PLi-OE/OpenPLi 4

RPi4 met LibreELEC 10.0.4

 

Alle hulp al bij voorbaat geapprecieerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou me verbazen… Het geheugen is daarvoor wel heel erg summier.. Misschien een Kodi-Light Super Lean maar dan nog. De SoC draait op 751 Mhz en dat is voor Kodi erg weinig… Voor Kodi zou ik een mediaplayer aanraden of een DM-One / Two.. Dat gaat als de brandweer (maar dan geen OpenPli)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, mijn OP was misschien niet heel duidelijk...

Het gaat om Kodi (LibreELEC) op een RPi en een HD sharen op de VU+ of op de RPi om opnames te maken en bekijken op de RPi, alsook andere content op de HD te kunnen bekijken met Kodi.

Daarnaast vraag ik me af of de tuner v/d VU+ te gebruiken is in Kodi en zo ook de EPG in Kodi voor de DVB-S kanalen om live te kijken en op te nemen.

 

Dus niet om Kodi op de VU+ te installeren.

Misschien heb ik niet de juiste categorie gekozen, wil een MOD dan dit topic verplaatsen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, RPe zei:

Daarnaast vraag ik me af of de tuner v/d VU+ te gebruiken is in Kodi en zo ook de EPG in Kodi voor de DVB-S kanalen om live te kijken en op te nemen.

Een oude Vu+ Solo heeft maar één tuner en streamen betekent dat je al een SID kwijt bent voor payTV, dus die Tuner gebruiken als frontend ( of was het backend ) lijkt me niet optimaal. Zo'n oude Solo is leuk om DVB-S2 te ontvangen en meer niet.

De externe HDD mounten moet altijd kunnen met elke software als die met NFS onder Kodi kan worden aangesproken. aangekoppeld.

aangepast door Tonskidutch
blauwe commentaar

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is SID?

 

Nu is het toch ook zo dat je op de VU+ maar 1 signaal kan verwerken.

Het gaat hier vooral voor de WAF: 1 toestel/interface & AB, Kodi is daar veel intuitiever in en de EPG 'beter'

 

Ik had SMB geprobeerd maar de VU+ wilde niet verbinden (HD aan Kodi, geshared), is NFS the way to go?

Is het makkelijker de HD te sharen op de VU+?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je canaldigitaal kijkt met een kaartje kun je in de optimale gevallen 1 zender zien en 1 opnemen of streamen, dat noemt men met die kaart de SID beperking. Stream ID

Kijk maar met één tuner kun je niet meer opnemen of streamen of je zenders zitten op hetzelfde kwadrant.

SMB protocol of Samba/CIFS is op oude images SMB 1.0 en dat willen moderne operating systemen niet meer toestaan, dus ja NFS is wat dat betreft makkelijker en meer geschikt onder Linux kassies.

Als je de NFS -utils erop hebt is dat makkelijker om te delen, daar geef je in de export file aan welk IP mag aankoppelen.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de uitleg!

 

Daarom dat het niet werkte met SMB...

Ik heb nog niet gekeken of Kodi ook NFS kan sharen en zo op de VU+ mounten, dit lijkt mij op het eerste zicht de gemakkelijkste route maar misschien ben ik daar verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nfsserver extensie kunnen installeren en in de export (via GUI) lijken 2 entries te zitten, nl /media/hdd en /media/video.

De externe HD wordt herkend als /media/HDDRIVE2GO en daarop worden de opnames ook succesvol weggeschreven maar ik kan geen manier vinden om 1 van beide te veranderen om de disk te sharen.

 

Via SSH loop ik vast op een paswoord nadat ik met root inlog, dus blanco werkt niet. Ik dacht zo evt de export file te kunnen aanpassen.

Zou het kunnen dat ik ooit in de webUI iets daaromtrent heb gezien - maar nu dus niet kan vinden.

 

Enig idee hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...