Ga naar inhoud


TVRI World uit Indonesië gestart via de 19,2°Oost


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Is dat echt zo? Waarom kunnen tv-toestellen van andere merken, zoals mijn oude Samsung tv de zender dan zonder enig probleem ontvangen?

Het probleem speelt zich alleen bij de tv-toestellen van Sony af.

Ik kreeg overigens zojuist een mailtje van Sony, waarin deze link staat:

 

https://helpguide.sony.net/tv/iaep1/v1/nl/08-04_10.html?hl=satellietdiensten

 

Ik denk dat ze daar het probleem mog steeds niet snappen, want ik heb uitgelegd dat er meerdere leden op dit forum hetzelfde probleem hebben met hun Sony tv.

Mijn oude Samsung tv heeft dit probleem niet, maar ik wil TVRI World ook in de huiskamer kunnen zien. Want daar staat mijn Sony tv.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Sony voldoet aan de standaard.

Wanneer je tv stations scant kijkt de Sony software naar die zenders die als tv service zijn gekenmerkt.

Bij deze zender is die sevice al dan niet opzettelijk niet als tv zender geclassificeerd.

 

Jaren geleden wilde mijn settop box geen BBC HD inlezen omdat die in de service tabel als data zender gekenmerkt was.

 

Soms wil een tv station op deze manier het kijkerspubliek begrenzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar kan een reden voor zijn, net als indertijd bij de BBC.

De juiste servicebit zetten gaat normaal gesproken nooit mis, het kan te maken hebben met duizend redenen waarom hier de verkeerde bit gezet is.

Sony heeft zich aan de regels gehouden, het voorkomt dat er bijvoorbeeld allemaal data services on je tv lijst terecht komen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist opnieuw mijn dagelijkse handmatige scan gedaan op 11229 V 22000 op Astra 1KR. En dit keer wordt TVRI World ingelezen. 

Servicetype geeft nu aan: 0×1 TV.

Service ID: 0×13B1.

Blijkbaar is het aangepast, zodat Sony tv-toestellen de zender nu ook kunnen ontvangen.

Voor zolang het duurt. Hopelijk gaan ze er nu niets meer aan veranderen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...