Ga naar inhoud


TVRI World uit Indonesië gestart via de 19,2°Oost


de vrije fries

Aanbevolen berichten

op transponder nr. 2 van de Astra 1KR-satelliet (19,2 ° Oost), met een frequentie van 11,229 GHz, pol. V, SR: 22000, FEC: 2/3; DVB-S2/8PSK, verscheen nogal onverwachts,   een high-definition uitzending van de Indonesische TVRI World-zender.

de zender is FTA te ontvangen.

 

TVRI World is een Engelstalige zender die eigendom is van de Indonesische publieke omroep TVRI . Het hoofdkantoor van het station bevindt zich in de hoofdstad van Indonesië - Jakarta. De uitzending van het station wordt uitgevoerd in high definition (HD, 1920x1080p) met een gemiddelde videobitsnelheid van 5,67 Mbit/s
 

aangepast door de vrije fries
  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is natuurlijk leuk dat er nu een tv zender uit Indonesië is te ontvangen. Maar dit gaat niet op voor wie een tv van Sony heeft.

Als ik de transponder scan, dan ontvang ik BBC News, NHK World en Al Jazeera, maar TVRI World niet.

Mijn oude Samsung tv in de slaapkamer kan TVRI World wel ontvangen.

Lees verder bij transpondernieuws van april.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, AEO zei:

Als ik de transponder scan, dan ontvang ik BBC News, NHK World en Al Jazeera, maar TVRI World niet.

 

De oorzaak is waarschijnlijk het servicetype dat op 0 stond.

Maar het service type is inmiddels weer eens gewijzigd naar 1. Het zou dus weer moeten werken.

Geen garantie dat het zo blijft.

 

TVRI_WORLD_servicetype1.jpg.6e7f2c35cbb7d34a84744337ebedc9e7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net ook een scan gedaan. TVRI komt zonder problemen in de zenderlijst te staan. 

Het is op het eerste oog net zo'n zender als je wel meer ziet: Mooie beelden van het land in de hoop dat dat toeristen trekt. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of topic reactie @AEO verwijderd.

Hier alleen satelliet nieuws plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een nieuwe poging gedaan, TVRI World wordt door mijn Sony tv nog steeds niet ontvangen!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is je uitgelegd waarom je geen beeld hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar blijven ze knoeien met de instellingen, want de vorige keer, een paar dagen terug, was het service type ook op 1 gezet, en toen lukte het wel.

Zonet nogmaals getest, noppes!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jaren geleden deed BBC UHD hetzelfde. Ze gebruikten dat als soort codering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, al dat geknoei. Ik heb een bijzondere band met Indonesië, en ik zou het wel leuk vinden om deze zender  gewoon op mijn huiskamer tv te ontvangen.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even opnieuw gekeken in de zenderlijst. De zender blijft gewoon nog steeds zichtbaar. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb contact gezocht met de klantenservice van Sony. Ik kreeg het advies om alle aansluitingen na te kijken. Ook adviseerde men om de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, iets dat ik zeker niet wil, omdat ik bij aankoop het beeld heb laten kalibreren.

Ik heb ze verteld dat het probleem zich uitsluitend voordoet bij Sony.

Ik heb het idee dat ze het probleem niet helemaal begrijpen.

Ik wacht nu maar de verdere reacties van Sony af.

Misschien is het een goed idee als alle forumleden met een Sony tv, die dit probleem hebben, ook bij Sony aan de bel gaan trekken.

De kans dat Sony het probleem gaat oplossen zal dan groter worden.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het probleem zit niet bij Sony maar bij de zender.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...