Ga naar inhoud


backup van je telefoonkaart


Ga naar oplossing Opgelost door tommiedepommie,

Aanbevolen berichten

Kom er net achter dat ik daar nog niet aan gedacht heb.

 

Als je de telefoon verliest of als die gestolen wordt ben je in veel gevallen behoorlijk onthand daar je geen telefoonnummers meer uit het hoofd kent en geen online banking kan regelen wegens de koppeling met je telefoon.

 

kun je die mini kaartjes waar de data op staat backuppen of klonen ?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


met het juiste programma kan je die gegevens naar de PC zetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Iphone hebt, staan alle contacten, agenda, foto's in de Icloud.com van jouw account.

Heb je een Android toestel dan is het verstandig om je contacten, agenda en foto' s te koppelen aan je gmail account.

Foto''s dmv de Google foto app.

Bij verlies of diefstal ben je dan never nooit meer iets kwijt.

Het is ook aan te raden om een 'goede unieke pincode' aan je simkaart te koppelen zodat een onverlaat niet op jouw kosten kan gaan bellen.

Natuurlijk geldt het ook voor je telefoon, als die onbeveiligd is, dan kan iedereen die hem 'vindt' gratis naar de hele wereld bellen.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het grote voordeel van Icloud en Gmail is, dat je niets hoeft te clonen. Je logged in met je account op je nieuwe apparaat en je gegevens worden gesynchroniseerd.

Ook kun je, b.v. je adressenboek opgemakkelijke wijze bewerken, toevoegen etc via de computer en heb je nog maar één adresboek voor je mail en je telefoon.

In Linux en tegenwoordig ook Windows jun je 'online' accounts toevoegen en dan heb je meteen je agenda en contactpersonen in b.v. Evolution zitten. 

Persoonlijk vind ik dat als het adresboek, agenda en foto' s gesynchroniseerd zijn,  het voldoende. 

Ik wil niet alle apps die door de jaren heen op mijn oude telefoon geïnstalleerd staan, clonen.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gmail vind ik niet zo'n fijne omdat ik Google ook een beetje veel wantrouw.

 

Ik bedacht me gisteren nog, dat ik zoiets al in gebruik heb!

https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/sync-across-your-devices

Ik heb het alleen maar voor foto's gebruikt. Maar met de telefoonkoppeling van Windows11 kun je ook sms + email berichten en telefooncontacten synchroniseren. Omdat ik die email ook al via Onedrive heb werken op meerdere pC's kan ik de Windows 11 telefoonkoppeling het beste ook hiervoor gebruiken. Onedrive is ook een Cloud dus we zitten op dezelfde lijn.

 

bedankt @tommiedepommie

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gmail heeft niets te maken met je Google account.

 

In je Google account waar je smartphone sowieso mee gekoppeld is, anders ga je niet veel kunnen doen met je phone,  staan al je contacten, photo's, apps....

Dus heb je een nieuwe smartphone en je koppelt deze met je Google account van je oud toestel, dan heb je alles terug.

Enkel de apps die niet meer beschikbaar zijn in de store worden niet meer geïnstalleerd.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga inderdaad via mijn Google account koppelen (ook bij Windows 11) was mijn eigen vergissing, nu ik het nog eens opnieuw geïnstalleerd heb via de QR code etc.

Maar ik heb veel uitgeschakeld m.b.t. de app's moet ik nog even doorlopen in de smartphone!

 

ciao ciao

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter aanvulling:

 

Om je contacten en agenda te beheren log je op je google.nl of in Chrome in met je Google account van je telefoon.

Met de Google Photo app, synchroniseert de telefoon de foto's naar de servers van Google. Dit moet je wel expliciet aanzetten.

Email en contactpersonen heb ik in Evolution (thunderbird kan het ook) zitten. Ik ben een Linux gebruiker en die worden ook door de "internet accounts"  toegevoegd.

Voor alle overige communicatie programma's zoals Whatsapp, Telegram, SMS, Mail en nog velen meer, gebruik ik Hamsket. https://github.com/TheGoddessInari/hamsket

Omdat ik Google Chrome gebruik als browser, daar ook inlog met mijn google account (niet mijn eigen naam maar een pseudo) , gebruik ik https://start.me als startpagina.

Hier heb ik een betaalde account (éénmalig aangeschaft want ik hou niet van abonnementen) (gratis account kan ook al veel) waar ik al mijn favorieten links op sla. Als ik ook van browser wissel, dan open ik die pagina, log in en heb al mijn links meteen voorhanden. Ook op mijn mobiele telefoon staat de app van start.me zodat ik altijd en overal mijn favorieten bij de hand heb.

Dat doe ik dus ook met mijn wachtwoorden die in Bitwarden zijn opgeslagen. Als je wederom van browser wilt wisselen, neemt die meteen je wachtwoorden mee en hoef je niets te ex en importeren. Wederom de Bitwarden app op je telefoon en je hebt alles bij je. Uiteraard is alles met 2FA afgeschermd en kan 'niemand' mijn telefoon openen.

 

Doe er je voordeel mee. 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...