Ga naar inhoud


transponder 12.187 slecht ontvangst


pvv
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo Sprietje, ik heb op transponder 12.070 H inderdaad ook maar 14% kwaliteit en 26% Niveau. Terwijl ik op b.v. 12.363 V 83% kwaliteit en 74% Niveau heb,

Zou dan toch m,n duo LNB defect zijn. Bij alle H transponders heb ik 12 -14% kwaliteit en bij de V transponders tussen de 80% kwaliteit en 90%.

Of zal ik de schotel en LNB opnieuw zo uit moeten dat ik op de  12.070 H goed beeld heb? 

Met vriendelijke groeten,

Pvv 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Ja, eerst de schuinte van de duo-lnb goed instellen en kijken wat dat oplevert. Het uitrichten van de schotel lijkt me niet nodig als je op 12.363 V 83% kwaliteit hebt, dan kan de schotel niet veel verkeerd staan. Blijven de verticale transponders toch slecht, dan zou ik inderdaad maar een nieuwe duo-lnb kopen maar dat zul je dan wel in Nederland moeten doen want in Frankrijk hebben ze niets met de Astra 23,5 en zul je een monoblock 19,2 - 23,5 niet kunnen kopen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag,

het verdraaien van de LNB geeft geen resultaat. Ik heb een reserve duo-LNB van iemand geleend en gelukkig weer op alle transponders goed ontvangst.

Helemaal blij. 

Ik dank allen voor de info en adviezen, en kan nu aan het inregelen van de VU-box beginnen. Weet iemand hoe ik aan een zender met bijbehorende transponder lijst kan vinden?

Nogmaals dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste view

 

Het kan bijna niet wat je zegt. Het kan alleen als de frequentie in de coaxkabel gelijk is aan de frequentie die een dect-telefoon gebruikt. Zie het volgende:

Transponderfrequentie    12.187 MHz

Oscillatorfrequentie          10.600 MHz

Frequentie in de coax           1587MHz

 

Dect werkt tussen 1880 en 1900 MHz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat het opgelost is. Onderstaande is dan ook niet meer van toepassing. Top opgelost Sprietje!!
 

Ik heb even nagekeken, maar de dect telefoons storen inderdaad maar op bepaalde transponders. Maar (een hele grote maar) dat gebeurt alleen bij slecht afgeschermde coaxiaalkabel en/of slecht gemonteerde stekkers.

 

info-bron:

http://de.dvbviewer.tv/wiki/DECT-Problem

 

Maar ik ratel maar wat op uit info van lager geleden. Het kan dus heel goed zijn dat dit hier niet van toepassing is. Daartegenover staat dat het wel snel en eenvoudig te testen is, gewoon de spanning van het basisstation halen.

aangepast door view
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...