Ga naar inhoud


transponder 12.187 slecht ontvangst


pvv
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo, sinds enkele dagen heb ik geen of heel slecht ontvangst op  transponder 12.187 2/3 H 29,900, ongeveer 25% terwijl de andere transponders van Astra 3  bv rtl 4 75% beeld kwaliteit hebben. kan het zijn dat mijn duo lng  bij de schotel defect is ? ontvangst van Astra 1 is goed. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De uitrichting  van de schotel, de hoek van de LNB of zelfs de antennekabel kan dit probleem veroorzaken.

Maak eens een foto van de schotel en de lnb.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antenne Kabels heb ik net vernieuwd, ik woon 100 km onder Bordeaux en de schotel hoek is op 35 graden in gesteld. dus het kan wel aan de uitrichting liggen van de schotel moet ik hem uitrichten als het Canal Digitaal kastje op de 12.187 transponder staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke kop zit er in de klem van de schotel?

Het beste is wanneer je de kop voor Astra 3 in de klem hebt zitten.

Heeft de LNB de juiste skew(hoek)?

Draai de LNB voorzichtig een beetje omhoog en omlaag.

 

Beweeg anders de schotel voorzichtig een beetje naar links en rechts, omhoog en omlaag om te kijken of je op die transponder meer signaal krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Mont-de-Marsan dat ongeveer 100km ten zuiden van Bordeaux ligt, moet de duo-lnb 17° schuin staan, d.w.z. met de kop van de Astra 23,5 in de klem, de vrij hangende kop van de Astra 19,2 lager, zie bijgevoegde hoek en voorbeeld hoe te meten.

 

hoek van 17  graden.png

CanalDigitaal Duo-lnb 15 graden schuin.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug uit Ned. had ik geen beeld. De (witte)kabels heb ik vernieuwd omdat de buitenmantels op diverse plaatsen waren gescheurd, 10 jaar buiten, op advies van de plaatselijke installateur heb ik nu zwarte buitenkabels tot de binnen aansluiting. merk weet ik niet. de lengte van de buitenkabel kabel is ongeveer 15 meter, binnen kabel 1 meter. Ik heb 2 kabels nodig voor m,n VU box , maar die moet na een update opnieuw ingeregeld worden vandaar dat ik nu naar de sat 801 kijk

Kop Astra 3 zat en zit in de klem. Maar ik had altijd de Astra 1 kop  iets schuin boven de Astra 3 kop. middelste schroefkoppen horizontaal.

Ik ga morgen de zender CT24 op positie 236 van de Canal digitaal lijst controleren en de LNB op de mal in de goede positie verdraaien en proberen of ik het signaal op 12.187 beter krijg. 

U hoort nog van me, in ieder geval heel erg bedankt voor de reacties.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is duidelijk fout dat de kop van de Astra 19,2 hoger staat dan de kop van de Astra 23,5. Als je die lager zet, dan komt de skew van de 23,5-kop ook beter te staan en krijg je betere ontvangst.
Het signaalprobleem heeft met atmosferische storingen te maken waar ze in Spanje al langere tijd mee te kampen hebben. Alles zo goed mogelijk afstellen is de oplossing.
Wat betreft de coaxkabel, er zal toch wel om de paar decimeter wat op de coax gedrukt staan? Geef dit eens door.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de duo-lnb te controleren of de horizontaal gepolariseerde transponders goed werken op de Astra 23,5, kun je het beste transponder 12070H gebruiken. Daarop zitten geen zenders van Canal Digitaal dus je kunt geen zender uit de CD-zenderlijst nemen en bekijken maar ga naar het menu en kies daar frequentie 12070H van de Astra 23,5. De signaalkwaliteit moet heel hoog zijn als je duo-lnb in orde is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...