Ga naar inhoud


Visosat Bisat: drie koppen, één werkt


Awake

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb een Visiosat BISAT schotel met drie koppen: Hotbird 13, Astra 19,2 en Astra 28,2. Deze zijn via een 4 poorts DiseqC aangesloten op een Dreambox 8000. De opstelling heeft jaren gewerkt. Bij werkzaamheden is de schotel afgekoppeld geweest, hierbij heb ik gedacht aan het van de stroom halen van de ontvanger. Desondanks is er nu een probleem: de Dreambox ontvangt alleen signaal op de Hotbird kop, de twee anderen geven helemaal niets meer door, echt nul.

 

Poort A: Hotbird 13

Poort B: Astra 19,2

Poort C Astra 28,2

Poort D niets aangesloten

 

Ik heb de Astra 19,2 kop vervangen door een nieuwe, toen dat niet hielp heb ik de DiseqC vervangen. Ook heb ik de Dreambox opnieuw ingeladen met OpenPLI software en een nieuwe,actuele zenderlijst.

 

Het helpt niets, er komt geen signaal op de 19,2 en 28,2 koppen. Het zoeken wordt ook vrijwel direct afgebroken met met '0 zenders gevonden'.

 

Zijn er nog andere dingen waar ik aan kan denken? Is de ontvanger zelf stuk?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
13 minuten geleden, Awake zei:

Bij werkzaamheden is de schotel afgekoppeld geweest,

Zijn de kabels in de juiste volgorde terug gezet?

Mijn eerste indruk is dat de diseqc volgorde niet meer klopt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een diseqc-switch geen schakelsignaal ontvangt, blijft hij op poort A staan waar de Hotbird op aangesloten is. Het zou dus ook kunnen dat in het menu van de ontvanger Diseqc niet is ingeschakeld. Tja, en als de ontvanger de Astra 19,2 niet ontvangt, kan hij de fastscanlijst ook niet inladen.

Heb je de coaxkabel al eens rechtstreeks aan de 19,2-lnb aangesloten?

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...