Ga naar inhoud


dvb-s2 of dvb-s2x ?!


FelixB

Aanbevolen berichten

Weet niet of de vraag hier op de juiste plek staat, anders verwijdert men of verplaatst men hem maar ;) 

 

Zit er zoveel verschil in de ontvangers? Ik bedoel, ze zitten op dezelfde schotel, en hebben beiden een verschillend kwaliteit ontvangst 😮 

 

Vu+ Zero 4k (dvb-s2x):

 

image.jpeg.057b1e83024421f6408803cfbfd89718.jpeg

 

Formuler F3 (dvb-s2):

 

 

image.jpeg.e8348ea02fb21f3444973500169384fe.jpeg

 

Dus waar zit het verschil hem in? Of is het gewoon het vooruitgang der techniek ?! 😄 

 

Beide ontvangers zitten overigens beiden op dezelfde schotel, en op dezelfde Lnb aangesloten (tripple lnb van CD). 😉 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ontvangers zijn geen meetinstrumenten, ze geven een relatieve ontvangststerkte weer, bepaald door een formule in de software.

Je kan pas een vergelijking maken wanneer je de tuners verwisselt tussen de verschillende ontvangers.

 

Met een DVB-S2X ontvanger kan je de informatie van multi stream transponders ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Ontvangers zijn geen meetinstrumenten, ze geven een relatieve ontvangststerkte weer, bepaald door een formule in de software.

Je kan pas een vergelijking maken wanneer je de tuners verwisselt tussen de verschillende ontvangers.

 

Met een DVB-S2X ontvanger kan je de informatie van multi stream transponders ontvangen.

 

Dat zegt me dus niet zoveel, dus die getalletjes kun je gewoon naast je neer leggen en negeren? 😐 

 

Nah, dit viel me gewoon op, en vroeg het me af 🙂 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die ontvangers zijn niet geijkt, het zijn relatieve waarden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, niet echt.

Ik heb met 45% signaalsterkte nog prima beeld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Nee, niet echt.

Ik heb met 45% signaalsterkte nog prima beeld.

 

 

Ja, dat viel mij ook al op. Op de Formuler F3 zijn er zenders bij die onder de 50% zitten en gewoon een goed beeld geven 🙂

 

Terwijl op die Vu+ gewoon praktisch alles op 100% ofzo staat 😉 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-S2 en DVB-S2X zijn verschillende normen, dat is geen multistream want dat werkt ook met DVB-S2.  Met DVB-S2X kun je hogere modulatie scherma's aan. Maar dat is voor normale DVB-S2 signalen helemaal niet relevent. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/DVB-S2X

 

En die signaal waardes in procenten heb je niet zoveel aan vrees ik. Dat verschilt per ontvanger. Het is beter om te kijken of de C/N waarde ergens kunt vinden. Dat kun je redelijk vergelijken. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...