Ga naar inhoud


Sommige Engelse zenders niet zichtbaar


shadowplay
Ga naar oplossing Opgelost door shadowplay,

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Sprietje zei:

Kan het zijn dat die frequentie dubbel in het geheugen zit op de Astra 28,2 en wel op 10936H/L? Ik zou me voor kunnen stellen dat hij frequentie niet nogmaals accepteert maar dan met een verticale polarisatie.

Ik kan de verticale polarisatie kiezen maar dan is de signaal op 0

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, ceesv zei:

Laat eens een schermfoto zien van de settings van die transponder.

Ik weet niet of de volgende screenshots voldoende zijn. Ik heb nu alleen 28.2e astra 1 gekozen om dit eerst te kunnen oplossen.

Ik heb gisteren de user keuze weer weggehaald om verwarring te voorkomen.

20231018_200659.jpg

20231018_200605.jpg

20231018_200540.jpg

20231018_200433.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je een draaibare schotel, dan is diseqc 1.2 indeerdaad de juiste instelling.

 

Gebruik je een vaste schotel is diseqc 1.0 de juiste keuze.

 

Je schrijft dat je iets had aangepast en toen alle zenders kwijt was.

Wat heb je eigenlijk proberen aan te passen en waarom?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-10-2023 om 20:50, ceesv zei:

Gebruik je een draaibare schotel, dan is diseqc 1.2 indeerdaad de juiste instelling.

 

Gebruik je een vaste schotel is diseqc 1.0 de juiste keuze.

 

Je schrijft dat je iets had aangepast en toen alle zenders kwijt was.

Wat heb je eigenlijk proberen aan te passen en waarom?


Ik gebruik een vaste schotel maar helaas heb ik niet de mogelijkheid om positioneren type aan te passen van 1.2 naar 1.0

de enige ander keuze die ik heb is USALS maar dan moet ik longitude en latitude invullen.

Ik kan de type uitzetten maar nog steeds als ik de frequentie 10936 v/r selecteert dan is de signaal 0  😕

 

ik had de autoscan willen kiezen omdat sommige zenders haperde maar ik had een keuze gemaakt waardoor alle zenders ineens weg waren.  Wat ik precies had geklikt weet ik niet maar de tv startten opnieuw op maar zonder zenders.  😶

Ik ben in ieder geval opgelucht dat ik grotendeels alle zenders terug heb maar het zou geweldig zijn als ik deze laatste kon krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, shadowplay zei:

ik had de autoscan willen kiezen omdat sommige zenders haperde

Dat zou een indicatie kunnen zijn dat je schotel net meer optimaal is uitgericht of dat de skew van de lnb niet juist is.

Bij een nieuwe scan is het signaal dan te laag om te kunnen locken.

 

Controleer je uitrichting van je schotel en de skew van de lnb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ceesv zei:

Dat zou een indicatie kunnen zijn dat je schotel net meer optimaal is uitgericht of dat de skew van de lnb niet juist is.

Bij een nieuwe scan is het signaal dan te laag om te kunnen locken.

 

Controleer je uitrichting van je schotel en de skew van de lnb.

Goed idee.  Ik zal kijken of ik het morgen of van het weekend kan controleren.

thanks,  ik zal het laten weten 🤓

aangepast door shadowplay
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De LNB skew zou ongeveer -10 graden moeten zijn, ik zou beginnen die te controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2023 om 08:00, Mojo zei:

Iemand al aan gedacht dat de lnb defect is? Lijkt er op dat de verticale zenders in de lage band het niet meer doen.

Misschien kan het inderdaad wel zoiets zijn maar ik weet het niet helemaal zeker.  Gelukkig heb ik het nu weten op te lossen met de hulp en informatie die ik hier heb gekregen.

Erg bedankt voor je antwoord in ieder geval.

aangepast door shadowplay
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

@ceesv @Sprietje

onwijs bedankt voor jullie hulp.

ik weet wat ik heb verkeerd gedaan en ik weet nu veel meer en heb dit nu in ieder geval opgelost al is het misschien niet helemaal zoals het hoort.

 

Ik heb channel lock blijkbaar uitgezet voordat ik een quick scan had gedaan vandaar dat alle kanalen opnieuw waren gezocht en alle favorieten en frequenties opnieuw opgezocht waren.

ik heb nu de instellingen die jullie hadden uitgelegd voor Astra 28e nu ook bij Astra 19.2 en 28e voor de zekerheid tijdelijk uitgezet.

ik had vervolgens een auto scan gedaan en de ontbrekende kanalen waren ingeladen en ander zenders zaten (vreemd genoeg) ook weer niet bij.  Met een combinatie van beide heb ik nu alle kanalen weer terug.

nogmaals of het zo hoort en of het kwaad kan weet ik niet maar blijkbaar werkt het wel.

 

Geweldig hulp en nogmaals onwijs bedankt voor jullie hulp.

jullie zijn echt helden!!!

📡🙏😁🙏🤓🙏😎🙏🤓🙏😀🙏😎🙏📡

aangepast door shadowplay
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...