Ga naar inhoud


Hoe automatisch HP firmware update uitzetten?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik ga voor onze zoon een HP LaserJet kopen en deze op zijn Windows laptop installeren d.m.v. de HP-Smart app.

Dit omdat dan het dubbelzijdig printen en het scannen / kopiëren makkelijker te bedienen is.

Nu las ik echter dat HP automatische FW updates plaatst waardoor het gebruik van zogenaamde ‘huismerk’ toners beperkt wordt of zelf onmogelijk kunnen worden gemaakt.

Nu wil ik na de succesvolle installatie van de HP-Smart app de automatische HP update uitschakelen maar heb geen idee hoe dat moet.

Dient dit via Windows te gebeuren of via de HP app?

Ik las wel iets op het Internet maar als ik dat op mijn HP LaserJet via mijn Mac toepas klopt dat voor geen meter.

 

Het is 10 á 15 jaar geleden dat ik voor het laatst iets met Windows heb gedaan want hier thuis is àlles Apple en mijn leeftijd speelt bij dit soort dingen ook zo langzamerhand een rol…😉

 

Normaliter zou ik mij hier niet aan wagen maar onze zoon ls licht autistisch en raakt snel van streek als iets niet goed functioneert.

Kan iemand hierin advies geven hoe de automatische update uit te schakelen?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


in de geinstalleerde software van HP kan je dat uitzetten.Ik gebruik geen alternatieve merken meer want mijn dure printer is er door stukgegaan.Ik koop wel de vullingen meestal 2dehands in bulk.Dan heb je ze voor een 4de van de prijs meestal en met de originele doe je meestal ook veel langer. Als je eens zoekt via google vind je ze ook goedkoop nieuw in pakket

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ik heb op mijn Mac ook de HP software maar zie daarin geen optie om het uit te zetten.

 

N.B.

Zolang ik HP laserprinters gebruik bestel ik huismerk toners bij o.a. 123inkt en heb er nog nooit een probleem ermee ondervonden.

Wellicht ligt dit aan waar je de huismerk toners koopt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

was ook bij die firma hoor. Print hier wel niet elke dag.Open de software die bij je printer zat.Deze zou in een shortcut moeten zitten.Dan hulpprogramma en daar staat HP update.Dan instellingen bij het schermpje dat opent.Daarin kan je kiezen nooit.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik mij kan herinneren zat bij mijn laatste bestelde HP Laserjet (bijna 3 jaar geleden) geen software bij de printer maar moest ik via een in de handleiding opgenomen link de drivers en software downloaden.

Als ik die software open dan zie ik optie.

 

Ik wacht wel totdat ik de printer heb besteld en de software op de Windows laptop heb geïnstalleerd, wellicht zie ik daar dan wel de optie.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Principieel

ik had redelijk goede contacten met diezelfde toe leverancier van huismerk inkt cartridges en vroeg hem dus om een oplossing gezien de hoofdprijs van de originele inkt cartridges.

Hij wist wel een oplossing voor mijn merk en type printer onder windows en linux.

 

Maar eigenlijk moet je andersom beginnen zoeken. Inkjet printer free cartridge.

Hervullen inkt of naamloze substitutie. Daar had had ik eigenlijk nog niet over nagedacht.

Totdat een Duitser die in ons bureau voor de hard en software verantwoordelijk was mij erop gezwezen heeft.

 

Kies eerst de inkt dan de inktjetprinter. Dus een goede inkt die betaalbaar is en dan daarna voor de hardware een jetprinter met merk en type.

 

dus niet gelijk een printer bestellen met downloadbare software

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
typo

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haal steeds mijn software bij de firma zelf want dan heb je meestal de laatste versies.Heb hier de printer zelfs een update  gegeven waardoor hij stukken minder inkt verbruikt bij hetzelfde resultaat.

Voor mijn scanner heb ik de driver uit amerika gekocht want windows ondersteunde hem niet meer en HP maakte er geen driver voor.Voor 10 dollar was het opgelost en kon ik geen nieuwe prof scanner kopen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Kies eerst de inkt dan de inktjetprinter. Dus een goede inkt die betaalbaar is en dan daarna voor de hardware een jetprinter met merk en type.

 

Ton,

Ik heb het over een Laser printer en niet over een Inktjet printer….😉

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

google : update uitzetten HP laserprinter

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik natuurlijk al gedaan maar daar kom ik niet verder mee.

Of dit heeft betrekking op oude gegevens of alleen voor Windows, maar ja, zoals ik al schreef, ik ga de software binnenkort eerst op de Windows laptop installeren en dan kijk ik wel verder.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen, dan heb je natuurlijk gelijk qua toner kosten. Mijn thuisgebruik aanname fout.

Maar ook daar in de laserprinters zijn grote verschillen in tonerkosten.

 

De software hoef je niet te testen als je nog geen printer hebt, dah gaa nie bij HP als er geen USB of UTP printer gevonden is.

  • Like 1

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deels klopt het wel want ik gebruik op mijn Mac ook de HP software en heb het daarop ook bekeken maar dat lukte dus ook niet.

Dus ik kan inderdaad pas testen als de printer op de Windows laptop van mijn zoon is aangesloten en de software geïnstalleerd is.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...