Ga naar inhoud


Helderheid/contrast setting/verhouding


Pluizebol
Ga naar oplossing Opgelost door Pluizebol,

Aanbevolen berichten


51 minuten geleden, Pluizebol zei:

Hallo

Hoe stellen jullie de %verhouding of ballans in voor jullie LED-PC-monitor?

Dat is puur op eigen smaak, je stelt het in zoals je zelf vind dat het er prima uitziet. Ik zelf gooi alles altijd omlaag geen gloeilamp in mijn gezicht, een ander wil dat juist weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der zijn meters om een LED of OLED te kalibreren, maar dat is poepie duur en je moet behoorlijk wat kennis van zaken hebben.

En niet te vergeten een LED zoals de mijne (van Eizo) kun je niet zomaar vergelijken en dus met dezelfde instellingen te werk gaan bij je eigen merk monitor.

 

Maar het heeft ook met een persoonlijke smaak te maken. En natuurlijk heeft het ook van doen met de bron van de beeldinformatie.

Mocht je eens gezien hebben wat met een Pentax K3 Mark III in RAW formaat op je scherm komt en als vergelijking met JPEG dan is het evident.

 

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Hey

Ik heb wat trial & error gedaan met de mogelijke schermresoluties voor mijn monitor en dat loste mijn probleem op

  • Like 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...