Ga naar inhoud


Keuze internet tv of schotel op vakantie in caravan.


Klaas1967
Ga naar oplossing Opgelost door Penthe,

Aanbevolen berichten


Als de caravan naast een backbone aansluiting voor internet staat is het makkelijk.

Meestal is er wel WIFI, van de campingbaas. Dat verschilt natuurlijk per camping.

De satelliet schotel met een statief menemen met een goed stuk coax kabel en liefst een satellietmeter voor het juiste uitrichten heb je in de "footprint / beam" van de desbetreffende satelliet meestal wel beeld, als je niet onder de boom staat.

Een automatische schotel die vast gemonteerd is op de caravan kan ook maar is heel veel duurder.

 

Waar gaat de reis heen en is dat elke dag een andere locatie of 14 dagen dezlfde plek?

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
2 uren geleden, Klaas1967 zei:

Ik wil op vakantie met de caravan tv kunnen kijken maar zit in tweestrijd hoe dit te doen. Schotel of internet wat is het beste qua prijs en kwaliteit.

Zijn er hier ervarings deskundigen?

 

Als je WiFi 5GHz hebt op de camping kun je via Internet tv kijken, ik ken mensen die een AndroidTV TV in de caravan hebben staan met daarop NLZiet en Ziggo GO. Met beide apps kun je dan in heel de EU tv kijken. Maar het ligt er ook aan wat je wilt zien natuurlijk. Via Internet kijken is in iedergeval goedkoper als via de satelliet kijken en de beeldkwaliteit online is prima. Bijv. met Canal Digitaal en NLZiet ziet ik geen verschil in beeldkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...