Ga naar inhoud


TS met srt ondertitels afspelen


Giant2000
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Is er een manier om binnen VTi een ts bestand af te spelen met een apart srt ondertitel bestand?

Bijvoorbeeld door een vertaald srt bestand te generen uit een opname van de Britse tv. Op de pc is dat prima te doen, speel ik de file af op de tuner dan heb ik keuze uit de meegezonden ondertitels, maar niet het srt bestand. Door de ts file te hernoemen naar .mkv kan ik die keuze wel maken maar dat gaat meestal niet goed (tot nu toe 1 bestand gelukt van Channel 5).

 

Kan je dit ergens instellen of heeft iemand tips?

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Je hebt twee manieren om een opgenomen bestand .ts af te spelen.

De standaard PVR knop in VTI gebruiken en dan gaat Gstreamer aan de gang, maar dan moet je de audio button op je afstandbediening drukken (die boven mute + timer) en dan kies je het audiospoor inclusief de ondertitels.

Dat het werkt bewijst ook de Mediathek (ARD / ZDF / SRF) waar je ook ondertitels in srt formaat kunt downloaden en afspelen.

Je moet wel algemeen bij de instellingen ondertitels aanzetten. En afhankelijk van welke skin je gerbuikt de skinparts installeren en inschakelen.

Het zelf maken van een bestand .srt kan ook en daar zijn zelfs geschikte editors voor waarmee de timecode niet in de fout loopt.

p.s. op dit moment heb ik OpenPli 9.0 erop, dus kan je niet een screenshot maken van hetgeen ik beschreef

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is exact dezelfde vraag als een tijdje geleden gesteld is:

 


Als het echt alleen maar dat is, is de eenvoudigste manier, om de extensie van de .TS file te veranderen in .MP4

Maar:

 

  • Dit veronderstelt dat de .TS intern een H.264 video heeft.
    Als het om de oudere MPEG2 standaard gaat (dit hangt af van de zender waarover het gaat, Channel 5 is de oudere MPEG2!), zal dit niet werken
  • Doorspoelen en terugspoelen zal niet zo goed lopen.
  • Als je moet knippen in de .TS file dan wordt het weer een heel ander probleem, dan moet je tools hebben die de ondertiteling niet kwijtspelen, en de tijdscodes aanpassen volgens het stuk dat je weggeknipt hebt.
     

Ik vraag mij af of het dus echt alleen maar dat is, of al die andere zaken er ook weer komen bij kijken.

Is dit gewoon diezelfde persoon die dezelfde vraag via iemand anders stelt in de hoop dat er dan als bij toverslag een ander antwoord zal komen, want dit lijkt heel gelijkaardig (óók een MPEG2 bestand, óók met een vertaalde SRT, ook "gewoon afspelen", maar nadien bleken er heel wat meer eisen/verwachtingen te zijn).

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij ook af wat de bedoeling van dit alles is.

Is dit voor iemand die geen Engels begrijpt (zo'n automatische vertaling slaat de bal regelmatig mis)?

Moeten die opnames jaren bewaard blijven?
Indien niet, waarom is het dan zo erg dat je de EPG informatie niet ziet staan op je ontvanger?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Je hebt twee manieren om een opgenomen bestand .ts af te spelen.

De standaard PVR knop in VTI gebruiken en dan gaat Gstreamer aan de gang, maar dan moet je de audio button op je afstandbediening drukken (die boven mute + timer) en dan kies je het audiospoor inclusief de ondertitels.

Als ik dat hier probeer kan ik enkel de Teletekst en/of DVB ondertitels kiezen die al in het bestand zitten.
Extra .SRT ondertitels kan ik daarmee niet afspelen.

Dat reageert wel anders als je geen TS bestand hebt, maar bijv. een MKV of een MP4.

Vandaar dat ik ook sprak van hernoemen, maar dan kom je weer alle problemen tegen die ik eerder zei.

(In de plaats van de Audio knop kan ik ook op de gele toets drukken, en dan kom ik op exact hetzelfde menu uit.)

 

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...