Ga naar inhoud


VU ZERO deel van de kanalen werkt niet (meer)


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb op zolder al jaren lang een VUZERO staan maar sinds afgelopen week werken een deel van de kanalen niet meer zoals NPO2, de filmkanalen en SBS9 om maar enkele voorbeelden te noemen. Inmiddels een nieuwe kanalenlijst erin geplaatst, sw geupdate maar niets helpt, ik denk dat de tuner voor een deel stuk is, wat kan ik nog controleren?  Als ik overigens een andere ontvanger plaats werkt wel alles dus het probleem zit in de ontvanger.  

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De genoemde kanalen zijn allemaal verticaal gepolariseerd, dus met 13 Volt op de antenne kabel.

 

Of je tuner of je lnb is defect.

Je kan met een universeel meter kijken of er 13 Volt op je antenne aansluiting staat bij de zenders die niet werken.

Bij Nederland 1 zou je 18 Volt moeten meten.

 

Wat voor lnb gebruik je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar VU ZERO deel van de kanalen werkt niet (meer)

ik heb de kabels los gemaakt, andere satelliet ontvanger even aangezet en toen werkten ineens alle kanalen wel, een uur tobben, geen idee wat er aan de hand kan zijn geweest maar het werkt weer.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kan zijn dat een deel van je LNB de geest aan het geven is.

Lage temperaturen kunnen daarbij een rol spelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...