Ga naar inhoud


Extern IR werkt slecht met Vu+ Solo 4K


Marco014

Aanbevolen berichten

Ik heb een Vu+ solo 4K en merk dat de ontvanger in combinatie met de Externe IR trager of soms niet reageert.

 

Ik heb al lopen zoeken op internet naar oplossing maar deze nog niet kunnen vinden. Kan iemand mij hiermee helpen waar dit aan kan liggen.

Overal waar ik kijk en zoek moet de Externe IR werken op de verschillende boxen. 

 

De enige oplossing als ik het niet voor elkaar kan krijgen is de Bluetooth remote aanschaffen met de dongle. Dan kan ik de Solo 4K netjes in de kast weg werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


bt remote is er niet standaard voor de SOLO4K, dus je hebt geluk als dat werkt met de additionele kernel modules

de IR remote cel van Vu+ werkt perfect

MITS

je geen metalen ronde objecten of metaal oxide glazuur objekten in de buurt hebt staan

 

Ik heb dat jaren geleden ontdekt, dat die IR gestoort wordt door "spiegelende voorwerpen".

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al gevonden. Ligt geheel aan de remote.
Ik heb verschillende Vu+ remotes. En de Vu+ BLE werkt oke, Ook het type Vu+ IR300 doet het ook prima. Zodra ik afstandsbediening pak die erbij geleverd zit staat deze te hakkelen.

Dit probleem heb ik niet op de andere boxen. Maar dit heb ik eigenlijk alleen op de Vu+ solo 4K. Blijkbaar is deze kwa infrarood toch iets verschillend dan andere boxen met de externe IR.

Dus mooie tip voor iemand die ook ooit tegen dit probleem aan loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is echt heel bijzonder dit probleem. Ik heb de box meegenomen naar beneden. En daar weer tegen hetzelfde probleem aangelopen. Ander IR oog , Afstandbediening etc etc.  Niks hielp.

 

Dus de setup maar weer terug gezet van Solo4K naar Zero 4K.   Heb de Dongle maar besteld. Dan moet dit maar de oplossing gaan worden. Wil graag de Box beneden gaan gebruiken. Cable en Sat gecombineerd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing met de BT is geen optie. De eerste keer dat je de box aanzet gebruikt de afstandsbediening de IR. Doordat dit slecht werkt moet ik meerdere malen de aan uit knop indrukken om de box aan te zetten.

Ik heb de Vu+ Zero 4K weer neergezet en  daar de BT op geïnstalleerd. Dit werkt prefect. Dus ik ga maar eens een mail wagen naar VU zelf of die een oplossing weten voor dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met die mail aan VU 😁

 

Denk dat je bij de website van jouw winkel moet aankloppen. En zoals ik reeds schreef gaat het niet werken op andere modellen met BT

behalve deze zie quote

Quote

ACHTUNG:

Der BT-Modus der Fernbedienung funktioniert nur in Verbindung mit VU+ Receivern die BT integriert haben (VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K) oder die mit dem VU+ BT USB Dongle erweitert wurden. Bei allen anderen Geräten arbeitet die Fernbedienung im IR-Modus.

vertaald

Quote

De BT-modus van de afstandsbediening werkt alleen in combinatie met VU+ ontvangers waarin BT geïntegreerd is (VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K) of die uitgebreid zijn met de VU+ BT USB-dongle. Voor alle andere apparaten werkt de afstandsbediening in IR-modus.

hetgeen betekend dat de ondersteuning voor die BT dongle model afhankelijk is (kernelmodules <> drivers)

succes

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En of die dongel dan werkt vanuit de slaapstand?

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mail gestuurd naar denk dat ik daar weinig antwoord ga krijgen. Het zit echt in de Box van de Solo4K. Die gaat vreemd doen zodra de IR aangesloten is. Dus iets zit daar niet goed in het ontwerp. IR is elke keer nodig voor de eerste ontwaak van de ontvanger. Daarna werkt BT prima. 

aangepast door Marco014
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...