Ga naar inhoud


Wavefrontier t90, wideband of unicable lnb's?


bannadda

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In jouw geval lijken mij conventionele lnb's, met disecq switches of een multi switch de beste oplossing.

 

Voor wideband lnb's heb je speciale ontvangers nodig, voor unicable geschikte ontvangers en kennis van de materie voor het inrichten van de if kanalen.

Unicable kies je wanneer je veel gebruikers heb en de bekabeling wil minimaliseren.

 

Definieer eerst eens wat je precies nodig hebt en wat je voor wensen hebt.

Het aantal te ontvangen satelliet posities en het aantal aansluitingen is bepalend en meteen begrenzend voor je keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb nu 1 vu duo 4k en 1 vu uno 4k in gebruik in huis en nog 1 vu ultimo en 1 mutant hd2400 Wil nog een ontvanger onder de overkapping plaatsen en wil alles straks vervangen voor ontvangers die unicable of wideband kunnen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je dit gelezen?

20 uren geleden, ceesv zei:

Voor wideband lnb's heb je speciale ontvangers nodig,

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn Vu+ Duo 4K SE BT kan het niet.

Die is alleen geschikt voor C-Band, Universeel LNB en Unicable.

 

 

Maar wat is de reden dat je wideband LNB's zou willen gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam het het tegen in een webshop daar stond bij een complete set dat 32 ontvangers aan kon sluiten en een set van 64 ontvangers daarom dacht ik aan wideband met een unicable multiswich ik moet toch alles vernieuwen op het dak en daarom zat ik te twijfelen aan unicable of wideband opstelling 

 
 
 
 
 
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En, kon je met die switch 4 satelliet posities doorgeven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, wanneer dat is wat je wilt, wat is dan nog je vraag.

 

Vergeet niet de Unicable 2 programmer en software die nodig is om die switches te programmeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opstelling voor twee posities met wideband LNBs is erg duur. En je wilde 4 posities, dat wordt nog duurder en je moet een programmer hebben.

 

Op een ander forum heeft iemand 4 Unicable lnb's met een programmer zo ingesteld dat je ze gewoon met een koppel stuk kunt verbinden (user zupellan) Ik heb daar ook wat mee geëxperimenteerd en dat lijkt te werken. Maar dit vergt behoorlijk wat kennis en experimenteren.

 

Er is ook nog een Jultec JPS1701-16MN of JPS0901-16M. Niet goedkoop, maar dan kun je 16 tuners aansturen op 1 kabel. Daarmee kun je je FBC tuners lekker vullen 🙂

 

Andere optie: 4 quattro lnbs naar een Megasat 17/8 dan kun je naar 8 tuners, eventueel cascadeerbaar voor nog meer tuners. Daarmee profiteer je niet echt van je FBC tuners, maar je kunt er nog een durline UCP30 achter knopen om toch wat plezier te hebben van je FBC tuners. 

aangepast door fbouwman

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, bannadda zei:

2x wideband lnbs

Je wilde toch 4 posities ontvangen?

Astra1,2,3 en Hotbird?

Dn heb je 4 LNB's nodig.

Op 21-3-2024 om 21:40, bannadda zei:

28,2E 23,5E 19,2E 13  die wou ik sowieso eventueel nog een paar andere transponders

En wat je met andere transponder bedoelt is mij onduidelijk.

Wanneer je daarmee andere satellieten bedoelt is de uitbreiding evenzoveel lnb's en nog een paar switchen extra.

 

Je verhaal is niet echt consistent, je zwalkt met je wensen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval zou ik een extra draaibare schotel overwegen.

Ik heb een T-90 met 8 LNB's op mijn ene adres en met 12 LNB's op mijn andere adres, incidenteel gebruik ik die posities voor speciale uitzendingen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...