Ga naar inhoud


Desktop bouwen met goed mareriaal, niet overkill in gebruik/budget


simp

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, simp zei:

Geen ASUS , mijn huidige moederbord is een  asus MET DRIVER PROBLEMEN.

 

Dan zoek je soortgelijk moederbord, bijvoorbeeld van Gigabyte.

 

4 uren geleden, simp zei:

Zou de koeler die is meegeleverd met de processor niet voldoende zijn, zo'n wrat 

 

Dat lijkt me nou niet een onderdeel waar je op gaat bezuinigingen. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben al enkele zaken wijzer geworden, de vraag stellen, is de vraag (gedeeltelijk) beantwoorden.

 

Het is zoals een auto kopen, Hij moet 200km per uur kunnen rijden om nadien in de file te gaan staan 😜

 

Ik zal eerder voor een 7 gaan dan een 5, gewoon omdat het een 7 is; logisch toch? Ik probeer me niet te laten leiden door reclame, maar die reclame is er  toch. Het uiterlijk telt, terwijl bijna niemand die zal zien.

 

Ik vind niet mijn goesting bij 1 winkel, ik zal moeten bestellen bij verschillende winkels. 

 

Ik hou niet van rondslingerende kabeltje en doosjes, Die USB poortjes aan de voorkant van de kast zijn belangrijk, want met een 2 e computer erbij betekend dit ook dat ik sneller van printer (1 dekjet, 1 laser) zal wisselen tussen computers.

 

Heb vandaag een luidsprekertje besteld, als dit een beetje deftig is van geluid weet ik ook hoe belangrijk een 5.25 opening is. dat bespaart weeral een stekker in het stopcontact. Niet elke monitor heeft luidsprekeretjes.

 

Ik zou graag het moederbord van deze pc willen vervangen, maar als dat niet vlot verloopt heb ik niet een vervang pc. Dus eerst een nieuwe pc voorzien om dan deze eens deftig aan te pakken. Je weet hoe het is als je onder noodzaak dringend moet kopen. 

 

Nu heb ik tijd om te kiezen. 

 

Groeten,rfed

"

 

 

Sd7e4a1b5e2d442bca49ec0c97177cce1o.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-5-2024 om 16:57, Psychosammie zei:

@simp

 

 

Wat moet je trouwens met al die USB aansluitingen? Ik heb een draadloze muis met toetsenbord, een printer en een fotoscanner. Drie USB poortjes aan de achterkant, meer is niet nodig. Ga vooral niet die ouwe USB2.0 meuk installeren! Opladen van moderne apparaten doe je sowieso niet via de USB van je PC. Je PC kan niet voldoende stroom leveren voor moderne telefoons etc.

 

 

Dit is kolder. Ik neem aan dat je je PC niet 24/7 aan laat staan?

 

Off-line speel ik wel een kaart spelletje. Ik ben gemiddeld 1 a 2 uur per dag aan het inter net aangesloten als ik mijn mail check en een beetje surf. Mijn rablet is wel 24/7 op wifi aangesloten, maar daar doe ik geen bankverichtingen mee.

 

Ik leef in de jaten 80. Ik rij soms terug wanneer ik een 1 km van huis ben weggereden om te controleren of ik de voordeur wel op slot gedaan heb. Ik durf dat soms vergeten. Doe ik dat niet dan ben ik de hele tijd onrustig.  En nu ik heel veel medicijnen neem wordt dat nog erger.

 

Mijn printers zwart-wit laser  en inkjet in kleur met scanner, die 2 gebruik ik op meerdere toestellen , die  staan ook niet op wifi, ik hou er niet van dat ik gedwongen zou worden om op internet aangesloten te zijn om een papiertje af te drukken. . Mijn tv is dan wel weer op wifi aangesloten, daar kijk ik naar youtube.

 

Een desktop kan ik naar mijn hand zetten. Die usb poorten gebruik ik heel veel. opladen van toestellen doe ik met een asometech, kan ik echt aanraden.

 

image.jpeg.03a2a910764427dc3d4af475b236417b.jpeg

 

Een laptop gaat stuk : batterij verslijt, tas koffie op het toetsenbord. Als ik niet mors stoten de katten het wel om, en ik heb er nog een 10-tal van die beesten rondlopen.

 

Ik heb een fotoapparaat - zonder wifi-, dat gebruik ik liever dan een foto nemen op mijn smartphone, soms moeten die ook eens via usb om een backup te nemen. . De webcams op zowel mijn smartphone als mijn tablet zijn afgeplakt, Zelfs Bill Gate hebben ze eens betrapt met een laptop waar de webcam was afgeplakt. 😆😅 

 

20 jaar geleden was ik actief op het internet, ben toen ook gehackt geweest, zonder dat ik het besefte, die was via een i-mode gsm op mijn pc kunnen inloggen via een chat. Ben jaren van het internet afgebleven. 

 

 

Op 8-5-2024 om 16:57, Psychosammie zei:

 

 

Die processors hebben misschien wel dezelfde nummering maar ze verbruiken veel minder stroom en halen daarom ook bij lange na niet de performance van de PC variant. Heel vaak hebben moderne laptops last van te veel warmteontwikkeling waarna de processor als bescherming langzamer gaat draaien. Niet te vergelijken dus!

 

 

Je moet beginnen bij de productlijn die je wilt hebben. In jouw geval dus een AMD processor met GPU. En om niet gelijk al verouderd te zijn neem je een AM5 socket. Geschikt AM5 moederbord met DDR5 geheugen.

 

Nou, effe wat voor je van Tweakers geleend:

 

# Category Product Prijs Subtotaal
1 Processors AMD Ryzen 5 8600G Boxed € 222,43 € 222,43
1 Moederborden ASUS TUF Gaming A620M-PLUS WIFI € 133,08 € 133,08
1 Behuizingen Thermaltake Versa H17 € 42,26 € 42,26
1 Processorkoeling Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 € 24,71 € 24,71
1 Geheugen intern G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 € 115,90 € 115,90
1 Voedingen be quiet! Pure Power 11 400W € 58,90 € 58,90
1 Solid state drives Lexar NM710 2TB € 109,90 € 109,90
  Totaal € 707,18

 

Ik heb het eens goed bekeken en ik kan er niet veel op aanmerken, behalve die wifi ☺️

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-5-2024 om 18:48, Windhoos zei:

en wat voor driverproblemen heb je zoal?

Hi,

Mijn huidig moederbord heeft geen TPM,

daarnaast zijn er driver problemen, nu draait het stabiel dus ik blijf er vanaf af en doe geen update meer. maar de problemen komen vaak voor heb ik op internet gelezen. Vervelend om een nieuwe frisse installatie te doen. Soms komt het probleem maar pas na 2 dagen na installatie boven water.  Het is zo erg dat ik een een hd naar de voeten gehopen heb, dat windows herstel niet kan herstellen, ik kan alleen alles formateren en opnieuw herbeginnen.

 

De processor is een intel core i5 12500 , kost nu nog ongeveer 200 euro. tamelijk bijdetijds dus. Die moet nog niet in de kast onder het stof.

 

ik wil naast deze een nieuwe en dan heb ik tijd om mij eens over over een nieuw moederbord voor deze te buigen. Of misschien gebruik ik deze dan nog  enkel voor linux ofzo. 

 Mijn nieuwe pc moet minstens evenwaardig zijn aan deze, maar voor de verandering eens eens AMD denk ik.

 

Logisch denken zit er soms niet in😧. Ik heb een nieuwe monitor liggen die ik nog niet uitgepakt heb. 😃 Daar moet ik ook eens iets mee doen. Ik koop dat en het staat daar. 

 

Groeten,

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, wanderer zei:

usb blue-tooth zender en koptelefoon en je hebt fantastisch geluid...

 

Een maand geleden heb ik dit gekocht:image.jpeg.87ce874e8e53881702652c2dabf2e690.jpegimage.jpeg.406972567ba5058e2545380cb6711316.jpeg

 

 

Kostte een 8 euro, nu nog maar 6 euro. kon het niet laten het te kopen, heb alles liggen, moet het enkel nog in een luidsprekerkast installeren. Een luidsprekerkast van 50 jaar geleden zal hopelijk wel werken. 

 

Ik weet niet wanneer ik het ga uittesten, misschien straks? 🙀 als lijn katten het goed vinden.

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-5-2024 om 06:25, simp zei:

opladen van toestellen doe ik met een asometech, kan ik echt aanraden.

 

alles wat je noemde kan ik nu al jaren met de HP SLICE Elite

der op leggen en laden maar

 

 

Screenshot_1.png

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-5-2024 om 09:05, Tonskidutch zei:

Ik hoor mijn ventilator nagenoeg nooit in werking komen en dat komt mede omdat de intel iCore een specifiek laag stroomverbruik heeft en dus maar weinig warmte ontwikkeld. Dus er is al een kwestie die je zult moeten overwegen => welke CPU je gaat aanschaffen , dan begint het stapelen van noodzakelijkheden en behoeften.

 

IMG_3126.JPG

 

Je hebt me nieuwsgierig gemaakt met deze foto, dit lijkt wel een achthoekige kast. Ik kan het niet  thuisbrengen.🥴😦🧠⁉️:confused: Wat voor kast is dit nu?

 

Achthoek Vectoren, Foto's en PSD bestanden | Gratis Download

 

Groeten,

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee mini pC's

een HP Z G3 (workstation)

en

een HP Slice Elite (business pC)

staat allemaal op internet met foto's

 

wat betreft de cpu van intel, bij de HP Z G3 kun je ook de Xeon CPU nemen in plaats van de intel

mbt windows 11 beter dus

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik heb twee mini pC's

een HP Z G3 (workstation)

en

een HP Slice Elite (business pC)

staat allemaal op internet met foto's

 

wat betreft de cpu van intel, bij de HP Z G3 kun je ook de Xeon CPU nemen in plaats van de intel

mbt windows 11 beter dus

Ik ben eens gaan kijken

https://www.tomsguide.com/us/hp-z2-mini-g3,review-4588.html
https://www.tomsguide.com/us/hp-elite-slice,review-4528.html

 

Moest ik van plan zijn zo iets te kopen zou ik een apple kiezen. Gewoon om iets anders te hebben. Ik heb er zelfs over nagedacht maar ik ben zeer wantrouwig tov de cloud.  Constant wifi daar hou ik niet van.

 

Wel handig als je dat wil meenemen naar een buitenverblijf of je werk.

 

Mijn i5 heeft ook 1000 euro gekost, duurder dan een laptop als je bedenkt dat je nog een monitor en muis moet bijkopen. In die prijs zat er windows 11 licentie. ik kan win 11 enkel draaien als die op hd is voorgeinstalleerd, ik kan win 11 niet zelf installeren. Een aanpassing moet er komen. Een pc-tje erbij mag.

 

ik denk dat een desktop (kloon) goedkoper is. Van te veel te denken wordt je niet beter😕😬

 

Groeten,

Simp 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jeevanhoof zei:

Mogelijks kan je dit aanzetten in de bios.

 

Mvg

 

Hier is de verwarring. Hij heeft een connector voor TPM , maar met een connector heb je het nog niet 🙃

 

Misschien kan ik dat proberen, neemt niet weg dat ik andere driver problemen had. 

 

Dit is het moederbord:

asus prime k610m-a d4

 

Er bestaan in deze k610 heel veel versies.

 

voor 20 of 30 euro kan ik de module kopen, 

tpm module asus h610m-a d4

 

Ik weet dat er een probleem was bij de lancezring van windows 11 dat er een tekort was aan chips

TPM Motherboard Header

 

 

image.jpeg.e6ddeffdb6055f5839f10d38ef6451fd.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...