Ga naar inhoud

Tracvision zelfrichtende schotel: probleem met verticaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn tracvision werkt prima voor de ontvangst van horizontale kanalen, schakel ik over naar een verticaal kanaal heb ik enige seconden prima beeld en geluid, ontvangstsignaalsterkte blijft hoog maar daarna valt de kwaliteit sterk terug, geen beeld geen geluid af en toe heel kort wel beeld maar dan gaat de schotel zoeken en blijft zoeken.
Ik heb niet getest op alle kanalen maar voor de kanalen die ik getest heb klopt het H/V verhaal en ik heb na installatie de ontvanger de kanalen maar thuis op de vaste schotel laten inlezen omdat bij het scannen steeds weer gezocht werd door de schotel, kennelijk door hetzelfde probleem als omschreven,

Is dit een software probleem of zit het in de hardware van of de schotel of de stuurunit van de schotel. De TV tuner zelf zat het niet zijn lijkt mij.

• Moderator
Geplaatst:

Over welke satelliet hebben we het?

Hoe groot is die schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Over hoelang durf ik geen uitspraak te doen, gebruikte hem vooral op Britse kanalen (met name PBS) die H zijn. Recent een insteekkaarhouder aangeschaft en mijn CD kaartje van thuis meegenomen (jaja werkt nog altijd) en toen pas gemerkt.

Bedenk me wel dat ik thuis met de vaste schotel ook al problemen had met enkele zenders van CD, dacht dat dat aan de slechte uitrichting van de schotel (moet nog steeds gebeuren) maar gebruik de CD app op de TV thuis. Vrijwel geen regenreserve. (gelijk maar eens afspraak maar voor uitriichten, staat tegenwoordig op dak, moet dus met een meter gebeuren)

Ik heb de 4 klassieken ingeprogrammeerd 13, 19, 23 en 28 en het probleem ontdekt bij CD kanalen en het is een Tracvision TV6 schotel, dacht uit het hoofd 60 cm. en de gebruikte TV met de cardreader is een Avtex.

• Moderator
Geplaatst:

Je zou kunnen proberen de skew van de lnb te optimaliseren voor Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat draadje al gevonden alleen toen niet verder gelezen omdat het om een kleinere schotel ging met de vraag of het voor CD zou werken, toch maar even verder doorgenomen.

De skew zou automatisch moeten gaan en krijg ook geen foutmelding van de skew motor, las wel *automatic required voor mijn satellieten set, zal de instellingen eens langslopen of dat goed staat, ging er wel vanuit aangezien ik 'm gebruikt heb aangeschaft.

Maar vreemde is dat ik wel een paar seconden beeld/geluid heb met kwaliteit nog hoog.

Geplaatst: (aangepast)

Misschien is het wel de auto-skew die het probleem veroorzaakt.
Een auto-skew kan op verschillende manieren werken:
1 - aan de hand van coördinaten wordt de skew berekend
2 - aan de hand van coördinaten wordt de skew berekend en daarna wordt gemeten wanneer het beste signaal wordt verkregen
3 - er wordt alleen gemeten wanneer het beste signaal wordt verkregen. Dit duurt het langst van de 3 mogelijkheden.
Mogelijk wordt de skew verkeerd ingesteld nadat de schotel optimaal op de satelliet is gericht.
Is het mogelijk de autoskew uit te schakelen?

aangepast door Sprietje
Geplaatst: (aangepast)

Helaas, enige wat er over in de handleiding staat (afgezien dan van de foutcodes) is: automatic.
Maar kan er bij het scannen wat data verkeerd zijn binnengekomen?

aangepast door satvet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen