satvet Geplaatst: 4 mei Geplaatst: 4 mei Mijn tracvision werkt prima voor de ontvangst van horizontale kanalen, schakel ik over naar een verticaal kanaal heb ik enige seconden prima beeld en geluid, ontvangstsignaalsterkte blijft hoog maar daarna valt de kwaliteit sterk terug, geen beeld geen geluid af en toe heel kort wel beeld maar dan gaat de schotel zoeken en blijft zoeken. Ik heb niet getest op alle kanalen maar voor de kanalen die ik getest heb klopt het H/V verhaal en ik heb na installatie de ontvanger de kanalen maar thuis op de vaste schotel laten inlezen omdat bij het scannen steeds weer gezocht werd door de schotel, kennelijk door hetzelfde probleem als omschreven, Is dit een software probleem of zit het in de hardware van of de schotel of de stuurunit van de schotel. De TV tuner zelf zat het niet zijn lijkt mij.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 mei Moderator Geplaatst: 4 mei Over welke satelliet hebben we het? Hoe groot is die schotel? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 5 mei Geplaatst: 5 mei Heb je dit probleem sinds kort of al sinds eind vorig jaar?
satvet Geplaatst: maandag om 10:33 Auteur Geplaatst: maandag om 10:33 Over hoelang durf ik geen uitspraak te doen, gebruikte hem vooral op Britse kanalen (met name PBS) die H zijn. Recent een insteekkaarhouder aangeschaft en mijn CD kaartje van thuis meegenomen (jaja werkt nog altijd) en toen pas gemerkt. Bedenk me wel dat ik thuis met de vaste schotel ook al problemen had met enkele zenders van CD, dacht dat dat aan de slechte uitrichting van de schotel (moet nog steeds gebeuren) maar gebruik de CD app op de TV thuis. Vrijwel geen regenreserve. (gelijk maar eens afspraak maar voor uitriichten, staat tegenwoordig op dak, moet dus met een meter gebeuren) Ik heb de 4 klassieken ingeprogrammeerd 13, 19, 23 en 28 en het probleem ontdekt bij CD kanalen en het is een Tracvision TV6 schotel, dacht uit het hoofd 60 cm. en de gebruikte TV met de cardreader is een Avtex.
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 11:03 Moderator Geplaatst: maandag om 11:03 Je zou kunnen proberen de skew van de lnb te optimaliseren voor Astra 3. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: maandag om 11:12 Geplaatst: maandag om 11:12 6 jaar geleden is er ook een probleem met een Tracvision 4 geweest. Misschien interessant om eens door te lezen, zie:
satvet Geplaatst: maandag om 15:42 Auteur Geplaatst: maandag om 15:42 Dat draadje al gevonden alleen toen niet verder gelezen omdat het om een kleinere schotel ging met de vraag of het voor CD zou werken, toch maar even verder doorgenomen. De skew zou automatisch moeten gaan en krijg ook geen foutmelding van de skew motor, las wel *automatic required voor mijn satellieten set, zal de instellingen eens langslopen of dat goed staat, ging er wel vanuit aangezien ik 'm gebruikt heb aangeschaft. Maar vreemde is dat ik wel een paar seconden beeld/geluid heb met kwaliteit nog hoog.
Sprietje Geplaatst: maandag om 16:36 Geplaatst: maandag om 16:36 (aangepast) Misschien is het wel de auto-skew die het probleem veroorzaakt. Een auto-skew kan op verschillende manieren werken: 1 - aan de hand van coördinaten wordt de skew berekend 2 - aan de hand van coördinaten wordt de skew berekend en daarna wordt gemeten wanneer het beste signaal wordt verkregen 3 - er wordt alleen gemeten wanneer het beste signaal wordt verkregen. Dit duurt het langst van de 3 mogelijkheden. Mogelijk wordt de skew verkeerd ingesteld nadat de schotel optimaal op de satelliet is gericht. Is het mogelijk de autoskew uit te schakelen? maandag om 16:36 aangepast door Sprietje
satvet Geplaatst: maandag om 19:28 Auteur Geplaatst: maandag om 19:28 (aangepast) Helaas, enige wat er over in de handleiding staat (afgezien dan van de foutcodes) is: automatic. Maar kan er bij het scannen wat data verkeerd zijn binnengekomen? maandag om 19:35 aangepast door satvet
Sprietje Geplaatst: maandag om 21:12 Geplaatst: maandag om 21:12 Ik zou gewoon eens informeren bij Email: info@emea.kvh.com https://static.mackaycomm.com/wp-content/uploads/2021/08/TracVision-TV6-Comm-Datasheet-0516.pdf
satvet Geplaatst: dinsdag om 18:47 Auteur Geplaatst: dinsdag om 18:47 (aangepast) Yep, dat adres heb ik vandaag gevonden in de app, correctie: support@emea.kvh.com. dinsdag om 18:49 aangepast door satvet
satvet Geplaatst: donderdag om 21:49 Auteur Geplaatst: donderdag om 21:49 Probleem is opgelost, of liever gezegd, de oorzaak is gevonden. Heb de TV mee naar huis genomen en even op de vaste schotel thuis aangesloten om kanalen opnieuw te scannen, was één en al drama, kreng paste voortdurend zijn eigen Disecq instellingen aan maar na veel.......... eindelijk een complete scan van de 4 satellieten kunnen doen en wat blijkt: de TV is de oorzaak, precies dezelfde problemen als met de Tracvision, enige verschil was dat de schotel op dak (een viosat bisat) rustig stil bleef staan. 😉 Het is btw dezelfde TV met de geluidsproblemen op 24V.
Sprietje Geplaatst: donderdag om 21:54 Geplaatst: donderdag om 21:54 Dank voor je terugkoppeling. Interessant om te horen.
satvet Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Nou, helaas was het te vroeg "gejuigd". Het is nog complexer. Ondertussen wel verder geëxperimenteerd met de Avtex. Op vaste schotel en scannen op enkel CD krijg ik alle kanalen maar de V kanalen met het probleem en worden de Disecq instellingen gewijzigd (begrijp nu waarom de specialist die ik mijn vaste schotel heb laten uitrichten het bij mijn schotel had over “verkeerde” indeling, ik heb Hotbird op 1 en 28 op 4). Kan dit terugzetten naar mijn volgorde maar houdt de problemen. Alles wissen incl. sat’s en nieuwe sat lijst installeren en dan een volledige sat scan en alle kanalen werken alleen heel vreemd NPO2 ontbreekt. Nogmaals scannen op enkel CD en het oude probleem is terug, Dit is herhaalbaar. Weer geheel opnieuw ingesteld, alles werkend op vaste schotel, terug aan boord op de volgschotel, probleem is terug, zie wel dat de V kanalen iets zwakker zijn dan de H kanalen, mogelijk zit ik voor de 23 net op de grens, vreemd is wel dat de eerste seconden V kanaal het signaal vrijwel gelijk is als bij H, alleen de kwaliteit valt na enige seconden terug. Ook de eigen Zero aan boord getest, had ook het probleem met V kanalen van CD en na een scan op enkel CD ook geheel ontregeld. Vreemd genoeg is de Avtex niet geheel schoon te krijgen, reset en alles wissen blijkt de unit toch bepaalde instellingen onthouden te hebben. Uurtje gekeken op een CD H kanaal, geen enkele storing met de Avtex. Met de zero dacht ik even dat het op V kanalen goed gind, maar na ruim 5 seconde perfect beeld/geluid begon het toch mis te gaan. Tussen H en V kanalen zie je de meting van de Avtex geen verschil in sterkte (is enkel een balkje) met de Zero of de Ultimo zie ik op beide schotels minder dan een dB verschil.
satvet Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden O, KVH gaf alleen de suggestie om up te daten en omdat dat OK was, was er verder geen hulp met als excuus third party, oftewel verwijzing naar de leverancier.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen