Ga naar inhoud

Triax 70 , 78 cm breed - plaatsing LNB voor de ontvangst van ASTRA 1 2 3

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag, ik heb momenteel een schotelantenne van diameter 65 cm , maar de ontvangst van ASTRA 3 kan beter.

Ik denk eraan om deze te vervangen en een schotelantenne Triax 70 aan te schaffen.

Mijn vraag is of deze compatibel met een Triple LNB.

Triple LNB.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Ja dat kan. Heet tegenwoordig Triax 80. De 23,5e profiteert daar het meeste van maar ook de andere twee gaan er wat op vooruit.

Zorg dat de triple-lnb 15 graden schuin staat, zie bijlage.

hoek van 15 graden.png

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Geplaatst:
Op 8-5-2025 om 11:55, Pieklak zei:

Triax 70 , 78 cm breed - plaatsing LNB voor de ontvangst van ASTRA 1 2 3

Ik ken eigenlijk alleen een triax van 78 hoog, niet 78 breed.

78 breed lijkt me voor de triple LNB minder geschikt.

Dus ik hoop dat dit een typefoutje was, dat het om 78 hoog gaat?

Of wil je de schotel "90 graden gedraaid" monteren? Dan kan het natuurlijk wel.

Groet,

A33

• Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Oplossing
Geplaatst:

Er bestaat geen Triax van 78cm breed. De volgende maat is 88cm breed en 98cm hoog (inclusief rand) vroeger de Triax 88 genaamd, tegenwoordig de Triax 100.

De Triax die Pielak heeft is 70cm breed en 78cm hoog zonder rand en 72cm breed en 80cm hoog inclusief rand, vroeger de Triax 78 genaamd, tegenwoordig de Triax 80.

Geplaatst:
25 minuten geleden, Sprietje zei:

Er bestaat geen Triax van 78cm breed.

Nee, dat was precies wat ik schreef.

Dus "Triax 70 , 78 cm breed" lijkt niet te kunnen kloppen.

Dus je kunt wel denken "de Triax die Pielak heeft is 70cm breed en 78cm hoog zonder rand",  maar dat was niet wat hij schreef. 

Dus misschien heb je gelijk, maar misschien ook niet.

Of je moet natuurlijk bij hem zijn langsgegaan, om persoonlijk zijn schotel op te meten, of zo.

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:
36 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik neem aan A33 dat @Pieklak zelf de breedte en hoogte van zijn schotel wel op kan meten en dat ik daar niet voor langs hoef te komen.

In dat geval moeten we er dus vanuit gaan dat hij een schotel heeft van 78 breed?

Dat is namelijk wat hij schreef.

Geplaatst: (aangepast)
15 minuten geleden, a33 zei:

In dat geval moeten we er dus vanuit gaan dat hij een schotel heeft van 78 breed?

Er bestaat geen Triax schotel die 78cm breed is.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
4 minuten geleden, Sprietje zei:

Er bestaat geen Triax schotel die 7cm breed is.

(Neem aan 78 cm, typefoutje.)

Dan moeten we er dus van uitgaan dat  @Pieklak NIET zelf de breedte (en hoogte) van zijn schotel wel op kan meten, als hij 78 breed gemeten heeft?

Want dan mat hij dus iets, wat niet bestaat...

Sjonge jonge wat kan jij goed lezen zeg! ;)

Geplaatst:
6 minuten geleden, a33 zei:

(Neem aan 78 cm, typefoutje.)

Dan moeten we er dus van uitgaan dat  @Pieklak NIET zelf de breedte (en hoogte) van zijn schotel wel op kan meten, als hij 78 breed gemeten heeft?

Want dan mat hij dus iets, wat niet bestaat...

Sjonge jonge wat kan jij goed lezen zeg! ;)

Sjonge jonge wat kan jij zeuren als @Pieklak een typfoutje maakt. Lijkt wel een kleuterklas.

Geplaatst:
Op 9-5-2025 om 16:04, Sprietje zei:

Ik neem aan A33 dat @Pieklak zelf de breedte en hoogte van zijn schotel wel op kan meten en dat ik daar niet voor langs hoef te komen.

Asat 80 cm.jpg

Zojuist, Pieklak zei:

Asat 80 cm.jpg

Geplaatst:
Op 9-5-2025 om 12:06, a33 zei:

Ik ken eigenlijk alleen een triax van 78 hoog, niet 78 breed.

78 breed lijkt me voor de triple LNB minder geschikt.

Dus ik hoop dat dit een typefoutje was, dat het om 78 hoog gaat?

Of wil je de schotel "90 graden gedraaid" monteren? Dan kan het natuurlijk wel.

Groet,

A33

Anthrazit SAT-Schüssel 80cm Einfaches Klick-System extrem Stabil

Kleine Achse Durchmesser: 70 cm
Grosse Achse Durchmesser: 78 cm

Geplaatst:
Op 9-5-2025 om 16:42, a33 zei:

Ik heb me vergist toen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen