Sprietje Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Een beetje een vreemde keuze om transponder 11778V te nemen van de Astra 28,2 voor de signaalkwaliteit. Die heeft een transponderspecificatie van DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 2/3 en geeft een veel hogere signaalkwaliteit af dan zijn tegenhanger 12551V op de Astra 19,2. Die heeft een transponderspecificatie van DVB-S, QPSK, SR 22.000, fec 5/6. Als je op de Astra 19,2 en 28,2 transponders neemt met gelijke specificaties dus ook de fec's gelijk, dan kun je precies zien of de schotel optimaal is uitgericht als ze ongeveer gelijke signaalkwaliteit geven voor de 19,2 en 28,2.
Pieklak Geplaatst: 20 uren geleden Auteur Geplaatst: 20 uren geleden Welke transponder moet ik dan nemen voor astra 1 2 3 ?
Pieklak Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden 56 minuten geleden, Sprietje zei: Een beetje een vreemde keuze om transponder 11778V te nemen van de Astra 28,2 voor de signaalkwaliteit. Die heeft een transponderspecificatie van DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 2/3 en geeft een veel hogere signaalkwaliteit af dan zijn tegenhanger 12551V op de Astra 19,2. Die heeft een transponderspecificatie van DVB-S, QPSK, SR 22.000, fec 5/6. Als je op de Astra 19,2 en 28,2 transponders neemt met gelijke specificaties dus ook de fec's gelijk, dan kun je precies zien of de schotel optimaal is uitgericht als ze ongeveer gelijke signaalkwaliteit geven voor de 19,2 en 28,2. Nu: Astra 1 19.2 E Transponder 11778 V 29500 sterkte 87 percent Kwaliteit 80 percent Astra 2 28.2 E Transponder 11778 V 27500 sterkte 87 percent Kwaliteit 73 percent Astra 3 23.5 E Transponder 12070 V 27500 sterkte 85 percent Kwaliteit 79 percent
Sprietje Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Heb je de schotel verdraaid of alleen andere transponders genomen?
Sprietje Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden 1 uur terug, Pieklak zei: Welke transponder moet ik dan nemen voor astra 1 2 3 ? De triple-lnb is gemaakt voor een schotel van 60cm. Als je een schotel van 70cm gebruikt, dan zal de 23,5 precies in het midden staan maar de koppen van de 19,2 en 28,2 iets naast het signaal. Nu is dat niet erg omdat die twee satellieten toch sterker zijn dan de transponders van Canal Digitaal op de 23,5. Als je er nu voor zorgt dat de signalen van 19,2 en 28,2 ongeveer even sterk zijn, dan weet je dat de schotel goed gericht staat maar dan moet je wel 2 transponders hebben met dezelfde parameters, dus beide DVB-S of DVB-S2 en beide dezelfde fec. Transponder 11778V van de Astra 28,2 wordt helemaal niet gebruikt voor televisiesignalen, wel voor een paar radiozenders en dataoverdracht. De gebruikte fec van 2/3 wordt op de andere twee satellieten niet gebruikt dus moet je deze transponder niet gebruiken om te vergelijken.
Pieklak Geplaatst: 18 uren geleden Auteur Geplaatst: 18 uren geleden 41 minuten geleden, Sprietje zei: Heb je de schotel verdraaid of alleen andere transponders genomen? andere transponders genomen
Sprietje Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden 6 minuten geleden, Pieklak zei: andere transponders genomen Hoe kan dat nu? 11778V op de Astra 28,2 is dezelfde transponder. Eerst gaf je op 77% kwaliteit, nu 73%.
Pieklak Geplaatst: 18 uren geleden Auteur Geplaatst: 18 uren geleden 23 minuten geleden, Sprietje zei: Hoe kan dat nu? 11778V op de Astra 28,2 is dezelfde transponder. Eerst gaf je op 77% kwaliteit, nu 73%.
Mojo Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 8 uren geleden, Sprietje zei: Hoe kan dat nu? 11778V op de Astra 28,2 is dezelfde transponder. Eerst gaf je op 77% kwaliteit, nu 73%. Wat een gezemel zeg. En dan ook nog over % die n.b. op een tuner worden weergegeven! You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Pieklak Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden Ik heb in Merelbeke een schotelantenne van 80 cm geïnstalleerd, in Brussel heb ik een schotelantenne van 60 cm. Bedankt om op mijn gezemel te antwoorden.
Mojo Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 16 minuten geleden, Pieklak zei: Ik heb in Merelbeke een schotelantenne van 80 cm geïnstalleerd, in Brussel heb ik een schotelantenne van 60 cm. Bedankt om op mijn gezemel te antwoorden. Misschien dat je nogmaals mijn reactie moet lezen You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) Beste Pieklak De vraag is, ben je er wat mee opgeschoten dat je je schotel van 60cm verwisselt hebt voor een schotel van 70cm breed. Ja. Je gaf in de pdf-file het volgende op voor de Astra 23,5: 60cm schotel: 12109H, 67% 70cm schotel: 11914H, 84% De signaalkwaliteit verieert per transponder en daarom was het natuurlijk het mooiste geweest als je de signaalkwaliteit had vergeleken met dezelfde transponder. Dat zou je alsnog kunnen doen. Maar hebben we dan helemaal niets aan de gegevens die je hebt gegeven? Ja toch wel. Dit weten we: 12109H, DVB-S2, 8PSK, SR 29.900, fec 3/4, 67% 11914H, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4, 84% Mag je deze transponders met elkaar vergelijken? Ja en wel om de volgende redenen: - ze zitten in dezelfde band, in dit geval de hoge band die loopt vanaf 11700MHz. Signaal vergelijken uit lage- en hoge band geeft verschillen. - Beide transponders zijn DVB-S2, 8PSK. Dat is OK. Ga niet vergelijken met DVB-S, QPSK met DVB-S2, 8PSK. - De SymbolRates zijn nagenoeg hetzelfde, dus OK - de fec (foutcorrectie) is hetzelfde. Dit is heel belangrijk voor een vergelijking. Jammer alleen dat je transponders hebt genomen die op de Oost-beam zitten. De belangrijkste Vlaamse zenders zitten op de West-beam. De transponderspecificaties kun je op de volgende sites zien: https://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php en https://www.lyngsat.com/Astra-3B-3C.html 8 uren geleden aangepast door Sprietje
Pieklak Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden 4 minuten geleden, Sprietje zei: Beste Pieklak De vraag is, ben je er wat mee opgeschoten dat je je schotel van 60cm verwisselt hebt voor een schotel van 70cm breed. Ja. Je gaf in de pdf-file het volgende op voor de Astra 23,5: 60cm schotel: 12109H, 67% 70cm schotel: 11914H, 84% De signaalkwaliteit verieert per transponder en daarom was het natuurlijk het mooiste geweest als je de signaalkwaliteit had vergeleken met dezelfde transponder. Dat zou je alsnog kunnen doen. Maar hebben we dan helemaal niets aan de gegevens die je hebt gegeven? Ja toch wel. Dit weten we: 12109H, DVB-S2, 8PSK, SR 29.900, fec 3/4, 67% 11914H, DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4, 84% Mag je deze transponders met elkaar vergelijken? Ja en wel om de volgende redenen: - ze zitten in dezelfde band, in dit geval de hoge band die loopt vanaf 11700MHz. Signaal vergelijken uit lage- en hoge band geeft verschillen. - Beide transponders zijn DVB-S2, 8PSK. Dat is OK. Ga niet vergelijken met DVB-S, QPSK met DVB-S2, 8PSK. - De SymbolRates zijn nagenoeg hetzelfde, dus OK - de fec (foutcorrectie) is hetzelfde. Dit is heel belangrijk voor een vergelijking. Jammer alleen dat je transponders hebt genomen die op de Oost-beam zitten. De belangrijkste Vlaamse zenders zitten op de West-beam. De transponderspecificaties kun je op de volgende sites zien: https://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php en https://www.lyngsat.com/Astra-3B-3C.html Ik had idd eerst beter de verschillende transponders moeten bekijken. 1 minuut geleden, Pieklak zei: Ik had idd eerst beter de verschillende transponders moeten bekijken. 1 minuut geleden, Pieklak zei: Ik had idd eerst beter de verschillende transponders moeten bekijken. FST Manager XL Export
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen