Beheerder Michel Geplaatst: dinsdag om 11:17 Beheerder Geplaatst: dinsdag om 11:17 Welke software heb je er exact op staan? Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: dinsdag om 11:46 Auteur Geplaatst: dinsdag om 11:46 28 minuten geleden, Michel zei: Welke software heb je er exact op staan? Als je het hebt over de Smart-EVSE, de standaard die geleverd was. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: dinsdag om 11:59 Beheerder Geplaatst: dinsdag om 11:59 Volgens mij ontbreekt daar functionaliteit in. Deze firmware moet je hebben. Updaten via de webinterface (denk ik). https://github.com/dingo35/SmartEVSE-3.5 Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: dinsdag om 12:31 Auteur Geplaatst: dinsdag om 12:31 (aangepast) Ik heb het via de evse geprobeerd maar maakt geen verschil; dinsdag om 12:32 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: dinsdag om 12:48 Beheerder Geplaatst: dinsdag om 12:48 Dat is vreemd. Ik moet je eerlijk bekennen dat het voor mij lastig is om je te helpen, want mijn nieuwe lader is nog niet af en niet aangesloten. Die heb ik alleen in een 1 fase test setup getest, wel met 2 magneetschakelaars. Ik zou even goed lezen op de github page van Dingo, kijk ook even in de gesloten issues. https://github.com/dingo35/SmartEVSE-3.5/blob/master/docs/installation.md https://github.com/dingo35/SmartEVSE-3.5/blob/master/docs/configuration.md https://github.com/dingo35/SmartEVSE-3.5/blob/master/docs/operation.md https://github.com/dingo35/SmartEVSE-3.5/issues?q=is%3Aissue Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: dinsdag om 13:46 Auteur Geplaatst: dinsdag om 13:46 Ik heb even de vraag gesteld bij Tweakers. Zelfs nadat ik op de module waardes veranderde wijzigde dat niet in het gewenste resultaat. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 13 uren geleden Auteur Geplaatst: 13 uren geleden (aangepast) Gisteren een flinke afstand gereden en mijn batterij stond op 31%. Net aan de lader gezet en nu gaat hij wél over 3 fasen laden in totaal 4,1 kW en dat is dus 6 Ampère per fase. Dit krijg ik niet hoger ingesteld. Wellicht komt dat omdat de controller niet aan mijn P1 hangt...? Ben toch bang dat die weerstand van 680 Ω niet goed is. 12 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden Ik ga de weerstand aanpassen, ipv 680Ω naar 220Ω. Immers is 220Ω geschikt voor 32 Ampère. Per fase is dat 11 Ampère. Ik denk dat die 680Ω bedoeld is om over 1 fase te laden. Bij 32 Ampère is dat een slordige 10 Amp per fase. Bij een 16 Amp automaat gaat dat makkelijk. Ik verwacht dat je dan wél de slider van de stroom kunt verzetten. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 6 uren geleden Beheerder Geplaatst: 6 uren geleden Ik zou de documentatie even goed lezen voor de zekerheid. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) 14 minuten geleden, Michel zei: Ik zou de documentatie even goed lezen voor de zekerheid. Dit is wat Smartevse schrijft; When using a fixed charging cable, please check if there is a resistor between PP and PE in the Charging Plug. Otherwise the EV will not start charging. 220 Ohm = 32A Cable 680 Ohm = 16A Cable This resistor determines the max charge current the cable can handle, and is already fitted on all factory made cables. Do not connect the PP wire to the SmartEVSE, if using a fixed cable! Vertaald (maar dat hoeft voor jou jiet natuurlijk; Controleer bij gebruik van een vaste laadkabel of er een weerstand zit tussen de PP-kabel en de PE-kabel in de laadplug. Anders start de elektrische auto niet met laden. 220 Ohm = 32A kabel, 680 Ohm = 16A kabel. Deze weerstand bepaalt de maximale laadstroom die de kabel aankan en is al op alle fabriekskabels gemonteerd. Sluit de PP-kabel niet aan op de SmartEVSE als u een vaste kabel gebruikt! 5 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 3 uren geleden Beheerder Geplaatst: 3 uren geleden Inderdaad, ik was vergeten dat het in de smartevse softwarematig ingesteld wordt. Daar regelt de smartevse die weerstand. In dat geval moet die weerstand weg/los, maar je moet wel limiteren in de smarevse. Anders kan een auto 32A trekken op een 16A kabel en een 25A hoofdzekering. Dat is allemaal niet gewenst In het menu onder MAX: MAX Set the MAX charge current for the EV: (10-80A) per phase. If CONFIG is set to Fixed, configure MAX to be lower than or equal to the maximum current that your fixed cable can carry. Zet die dus op maximaal 20A (aangezien je een 16A kabel met 2,5mm2 aders hebt) en je op fase 1 wel tot 20A wilt kunnen gaan. Ik zou wel proberen te voorkomen dat je op 3 fasen 20A gaat laden. Dat is niet handig met de andere verbruikers in je huis. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 21 minuten geleden, Michel zei: Inderdaad, ik was vergeten dat het in de smartevse softwarematig ingesteld wordt. Daar regelt de smartevse die weerstand. In dat geval moet die weerstand weg/los, maar je moet wel limiteren in de smarevse. Anders kan een auto 32A trekken op een 16A kabel en een 25A hoofdzekering. Dat is allemaal niet gewenst In het menu onder MAX: MAX Set the MAX charge current for the EV: (10-80A) per phase. If CONFIG is set to Fixed, configure MAX to be lower than or equal to the maximum current that your fixed cable can carry. Zet die dus op maximaal 20A (aangezien je een 16A kabel met 2,5mm2 aders hebt) en je op fase 1 wel tot 20A wilt kunnen gaan. Ik zou wel proberen te voorkomen dat je op 3 fasen 20A gaat laden. Dat is niet handig met de andere verbruikers in je huis. Ik wil sowieso niet verder dan 10 Amp gaan. Mijn Emat is tenslotte 16 Amp. En volgens mij is ook de Hyundai hierin gelimiteerd. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 2 uren geleden Beheerder Geplaatst: 2 uren geleden Ok, maar hoe ga je dan solar chargen? Met 6-10A op 1 fase zet het niet echt zoden aan de dijk. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen