Ga naar inhoud

De energietransitie

Alles over zonne-energie, windenergie, waterstof, warmtepompen, etc

73 topics in dit forum

• Sat4all vriend

Volksbeugel voor iedere huurder

• Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 173 weergaven
    • 9 reacties
    • 166 weergaven
    • Sat4all vriend

Nieuwe kerncentrales Nederland. 1 2 3 4 12

• Sat4all vriend
    • 167 reacties
    • 7.2k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 21 reacties
    • 632 weergaven
    • 0 reacties
    • 126 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 251 reacties
    • 16.4k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 9 reacties
    • 575 weergaven
    • Sat4all vriend

Stekkerleed!

• Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 428 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 300 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 2 reacties
    • 143 weergaven
    • 0 reacties
    • 227 weergaven
    • Sat4all vriend

Onverwacht sluipverbruik van apparatuur in je huis 1 2 3 4 5

• Sat4all vriend
    • 67 reacties
    • 3.8k weergaven
    • Sat4all vriend

Laadpaalalarm 1 2

• Sat4all vriend
    • 28 reacties
    • 941 weergaven
    • Sat4all vriend

Na 2030 stroomtekort door groene energie 1 2

• Sat4all vriend
    • 23 reacties
    • 997 weergaven
    • 0 reacties
    • 156 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 1 reactie
    • 266 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 9 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 1 reactie
    • 706 weergaven
    • 2 reacties
    • 350 weergaven
      • Sat4all vriend
    • 31 reacties
    • 1.4k weergaven

• Betreft DSR 7121 rode led knippert forever en status blijft INIT. Ik heb de zaak nog eens even bestudeerd en kom tot de conclusie dat de enige oplossing is: container park bij de afdeling kleine electronische apparatuur. Er was bij de reacties eigenlijke geen enkele zinvolle oplossing.   Apparaat wordt afgevoerd. el viajero
    • Hier is een screenshot van SDRuno en je moet op PLAY knop drukken om 'm uberhaupt te laten werken. 
    • Waar is de rest van de sdruno interface.? Dat is normaal  een scherm vullend programma met allerlei modules.  En Windows 7 zou ik niet meer draaien als ik jou was maar dat is een andere discussie.   Laat is een foto van het kastje zien, aan de hand van de aansluitingen kunnen we mogelijk zien welke het is.
    • Dag Alex,   Dat is inderdaad een FM antenne. Klopt: ik gebruik deze enkel voor lokale zenders. Nu we zelf een yagi antenne gemaakt hebben, zou ik ze wel kunnen aanpassen naar een mooie verticale dipool Goed idee om eens te doen in de toekomst!   Ik probeerde zoveel mogelijk courante materialen te gebruiken voor de yagi. De basis is een 15x15 alu profiel. Dit kon ik in de gewenste lengte verkrijgen in de betere metaalwarenwinkel. De staaftjes zijn 6mm, deze kon ik in de bouwmarkt vinden.   Dan goed aftekenen, puntslag zetten en boren (liefst met boormachine in houder, of kolomboormachine als je dat hebt) om recht te boren. Ik boorde 6mm gat voor 6 mm staafje. Nadien met een kleine vijl ingegaan om te ontbramen.   Staafjes: afzagen op lengte + 1 a 2mm. Ik vijlde ze nadien op juiste lengte. ('veel meten en weinig afdoen' - uitspraak oud leerkr van mij) In het midden van het staafje puntslag zetten. Gaatje boren, schroefdraad M4 erin vastschroeven met M4 boutje op het 15x15mm profiel.   Het meeste werk had ik aan de draagbeugel. Ik opteerde ervoor om het 15x15 profiel niet te doorboren, maar dit met klembeugeltjes erover vast te zetten.   Op de vorige pagina's kan je hier foto's van vinden + iets meer uitleg.   Groetjes!                                  
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.