Con Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Ik heb mij daar niet in verdiept maar ik dacht dat je P 1 alleen kon gebruiken indien je een sensorbox aansluit op de Smartevse. Maar nogmaals daar heb ik mij niet in verdiept. Maar als ik het schema bekijk van de Smartevse dan doet de sensorbox niets anders dan de stromen van de 3 fasen meten en communiceert dat met de Smartevse. Maar goed, ik ga dat oplossen in Node-Red, ook leuk om dat te doen. Immers, P1 lees ik al uit en mijn zonnenpanelen ook in HA. SmartEVSEv3_install_v3.0.pdf.docx 3 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 3 uren geleden Beheerder Geplaatst: 3 uren geleden Nee, je gebruikt HA en esphome toch? Als je een simpele esphome gebaseerde P1 interface op de meter aansluit, kan die die via een simpele config de waarden van je fasen naar de smartevse laten sturen. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 2 uren geleden Beheerder Geplaatst: 2 uren geleden Leuk om te zien dat anderen mijn mod ook gebruiken: https://github.com/dingo35/SmartEVSE-3.5/blob/master/integrations/slimmelezer/sl32.yaml Het gaat om dit stukje: substitutions: device_name: sl32 smartevse_host: x.x.x.x # <== YOUR SMARTEVSE IP ADDRESS HERE en... interval: - interval: 2sec then: - if: condition: lambda: |- return (id(smartevse_integration) && !isnan(id(signed_current_l1).state) && !isnan(id(signed_current_l2).state) && !isnan(id(signed_current_l3).state)); then: - http_request.post: url: !lambda |- static char url[128]; snprintf(url, sizeof(url), "http://${smartevse_host}/currents?L1=%.0f&L2=%.0f&L3=%.0f", id(signed_current_l1).state * 10, id(signed_current_l2).state * 10, id(signed_current_l3).state * 10); return url; headers: Content-Length: 0 on_response: then: lambda: |- if (id(smartevse_error) != 0) { id(smartevse_error) = 0; } on_error: then: lambda: |- if (id(smartevse_error) < 5) { id(smartevse_error) += 1; } 32 minuten geleden, Con zei: Maar goed, ik ga dat oplossen in Node-Red, ook leuk om dat te doen. Immers, P1 lees ik al uit en mijn zonnenpanelen ook in HA. Dat kan uiteraard ook... Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Ik heb geen ervaring met het werken met api's. En om mij dat nog eigen te maken, ik heb al moeite genoeg om de technieken die ik nu gebruik nog bij te houden. (leeftijd hè... ) Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beheerder Michel Geplaatst: 1 uur geleden Beheerder Geplaatst: 1 uur geleden Dat hoeft ook niet, config erin, IP-adres aanpassen en het werkt. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen