opie Geplaatst: gisteren om 15:00 Geplaatst: gisteren om 15:00 Goede middag, Ik heb hier een Dreambox 8000 en hij wil niet opstarten. Als ik hem aanzet krijg in het display wel DREAMBOX maar verdergaat niet. Als ik de 1 of 2 knoppen naast de display ingedrukt hou en aanzet krijg ik geen IP nummer om er een nieuwe image op zetten. Wie weet raad gr Opie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
bellejt Geplaatst: gisteren om 15:17 Geplaatst: gisteren om 15:17 (aangepast) USB flash ? En met google kom je nog methodes en aanwijzingen tegen : https://forums.openpli.org/topic/73603-dm8000-flashen-lukt-niet/ https://www.linuxsat-support.com/cms/article/7-how-to-flash-a-dreambox-dm8000-hd-with-dreamup/ https://www.luxsat.eu/forum/index.php?topic=44285.0 enzovoort gisteren om 15:20 aangepast door bellejt 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mimisiku Geplaatst: gisteren om 15:26 Geplaatst: gisteren om 15:26 Als de DM8000 niet start m.b.v. de start en down knop tegelijk ingedrukt ligt er een hardware probleem voor. Defecte voeding is nog repareerbaar. Mainboard niet meer (officieel). 1 Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
jeevanhoof Geplaatst: gisteren om 16:46 Geplaatst: gisteren om 16:46 Probeer eens de dreambox te benaderen met het laatst bekende IP adres. Mvg 1 dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
opie Geplaatst: gisteren om 16:56 Auteur Geplaatst: gisteren om 16:56 8 minuten geleden, jeevanhoof zei: Probeer eens de dreambox te benaderen met het laatst bekende IP adres. Mvg Helaas weet ik dat niet. dank voor u reaktie Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
jeevanhoof Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Kijk eens in je router. Meestal geeft die steeds hetzelfde IP adres aan je box. Daar staat dan het adres bij dreambox. Mvg 1 dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Oplossing Mimisiku Geplaatst: 10 uren geleden Oplossing Geplaatst: 10 uren geleden Opie is net langsgeweest met zijn DM8000. Voeding defect (en waarschijnlijk dus ook het mainboard). Zwarte pennen op de tunerprint dus waarschijnlijk een gevalletje (indirecte) blikseminslag of iemand heeft de coax aangesloten onder spanning.. Geen schema’s en de firma bestaat niet meer (sowieso niet meer economisch repareerbaar). Apparaat gaat naar de eco-straat. 1 Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Mimisiku Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Nou, een oplossing wil ik het eigenlijk niet noemen…. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen