kees321 Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Weet iemand hoe een geheugen (schijf/stick) aangesloten op een USB poort te benaderen is via het netwerk ? Met de normale schijf gaat dat prima middels het IP adres van de Vu+ En dan bedoel ik niet de webinterface maar als externe schijf via een bestandenbrowser. linux debian in mijn geval Het gaat om een Vu+ ultimo (oud maar werkt goed (genoeg) ) Er draait OpenPli op (laatste versie) bvd
kees321 Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden Een bestand wat afspeelt daar kan ik een werkende link van maken met de webinterface van de Vu+ En dat afspelen werkt. Dit is de inhoud van het m3u8 bestand : http://192.168.188.32:80/file?file=/media/usb/movie/<bestandnaam>.ts Een bookmark in mijn bestandenbrowser ziet er zo uit : smb://192.168.188.32/harddisk/movie Maar dan . . kom ik niet verder.
Frans B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Je kan met een ftp programma alle folders, dus ook de usb, bereiken. System Administrator (niet van deze site)
kees321 Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) In FileZilla is het mapje : /media/sdc1/movie zichtbaar inderdaad Maar hoe dat te doen in "files" ( zo heet de bestandenbrowser op deze linux-debian ) Ik krijg het niet voor elkaar. Mogelijk omdat die mapjes alleen toegankelijk zijn met gebruikersnaam en wachtwoord die met FTP wel gebruikt (kunnen) worden. Met telnet in een terminal inloggen en dan : root@vuultimo:/media/sdc1/movie# werkt dat wel/ook. Ik wil gewoon het mapje van de externe USB schijf kunnen bekijken zoals ik dat met de interne schijf doe. En als het iets met wachtwoord afscherming te maken heeft waarom is het dan wel mogelijk om een bestand af te spelen ? 31 minuten geleden aangepast door kees321
Tonskidutch Geplaatst: 29 minuten geleden Geplaatst: 29 minuten geleden (aangepast) Allereerst moet die USB dus worden gedeeld in samba configuratie van de Vu+ waarna je herstart En dan moet je in debian onder de verkenner files een netwerklocatie invoeren smb:\\192.168.188.32\media\usb\movie met de juiste linux schrijfwijze => \\ zo heb ik in Manjaro ook de Vu Ultimo4K en de NAS in de explorer dan hoeft dat niet per FTP client want het nadeel is dat je dat bestand per ftp niet kunt openen alleen kopieren naar de debian pC mocht die debian versie echter een onveilige verbinding niet toestaan wordt het even anders qua aanpak dan moet je namelijk onveilige verbindingen per smb tijdelijk wel toestaan... Overigens is men bij OpenPli al een tijdje bezig dit op te lossen opdat je wel aan de map media kan op de Vu+ met windows en/of linux 25 minuten geleden aangepast door Tonskidutch aanvulling I Won't Let You Down Road Band
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen