Ga naar inhoud

Aankoopadvies gevraagd voor nieuwe Satreceiver die lijkt op oude Dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden,

Het is al weer jaren geleden dat ik mijn schotel heb weggedaan en de ontwikkelingen hebben niet stilgelegen. Mijn technische kennis is blijven hangen bij de dreambox met OpenPLI, lekker makkelijk, image erin, settinglijst van Hans online downloaden, cccam downloaden, smartcard erin en kijken maar.

Voor mijn moeder in Spanje zoek ik een nieuwe box, zij is de dreambox gewend met OpenPLI en zij neemt graag op.

Mijn keus is nu gevallen op de Octagon SF8008 Supreme. Ik zie dat deze box nog door PLI ondersteund wordt en deze box voor een redelijke prijs met 500gb harddisk ingebouwd te krijgen is.

Klopt het dat als ik deze box koop ikzelf redelijk eenvoudig het laatste image van OpenPli erin kan flashen, een softcam via OpenPli kan downloaden, kaart erin en kijken maar? Of komt er meer bij kijken?

Ik heb nog een CI module van canaal digitaal met de Wereldbol, werkt deze ook erin of zal ik de nieuwste module 803 kopen en die erin doen?

Dus, werkt deze box probleemloos met een softcam?

Is deze box up to date voor toekomstige coderingswijzigingen van Canaal Digitaal?

Bonusoptie, kan ik IPTV zenders kijken met deze box?

Als jullie een andere box adviseren is dat prima, ik overwoog ook de Vu+ 4K maar deze heeft geen wifi en is nogal groot (hoog)

Het belangrijkste vindt ik gebruikersgemak, eenvoudig te flashen, zenderlijsten downloaden, cams downloaden, stabiel opnemen, PLI menu structuur

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:

Tegelijk kijken én opnemen is al problematisch ALS je een CI module gebruikt (die doen maar 1 stream decoderen/verwerken). Als je wil kijken en opnemen kan dat uitsluitend met een losse kaart i.c.m. een SoftCam (bij voorkeur OScam). CCcam heeft moeite met decoderen van 2 kanalen tegelijk (ook dat kan dus spelen bij het opname ‘probleem’)

Zelf gebruik ik een GigaBlue Trio 4K (deze heeft 1 DVB-S2X en 1 DVB-C/T2 dus voor jou niet geschikt). GigaBlue biedt ook ontvangers met dubbele DVB-S2X tuners. OpenPli of TeamBlue erop zetten, OScam erop en gaan….

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen