RikDC Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Goedemorgen allen , Ik ben zo vrij jullie advies te vragen. Mijn vrouw is slechthorend en we overwegen om een tv adapter aan te schaffen. (Oticon tv adapter 3.0 ) Ze krijgt zo rechtstreeks het tv geluid op haar hoortoestellen via bluetooth. De adapter word aangesloten via tulpstekkers en ik veronderstel dat deze dan op de geluidsuitgang komt van onze VU plus solo 2. Echter , daar zit reeds de geluidsinstallatie ingeplugd ( homecinema of hoe noemt men dat). Kan ik daar gewoon twee splitters van 1 tulpstekker (m) naar 2 tulpstekkers (v) inpluggen en zal dat geen problemen geven ? Dank bij voorbaat. Rik
jeevanhoof Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Normaal moet dit wel lukken. Je kan deze stekkers kant en klaar kopen. Maar ben je zeker dat je homecinema niet via HDMI is aangesloten op de VU? dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Volgens mij is de digitale uitgang SP-Dif (TOS-link) tegelijkertijd actief als die tulp / cinch uitgang op je SOLO2. Dan is het heel simpel om de SOLO2 naar EN je versterker EN je Oticon tv adapter te laten verlopen. Volgens mij heb je dus helemaal geen switch nodig. Pieleman Joost Prinsen
RikDC Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Hulp ! Allebei erg bedankt maar de SOLO2 maakt een verbinding met de tv via een hdmi stekker en een verbinding met de kome cinema via de dubbele tulpstekker. Mogelijk (en zeer waarschijnlijk ) snap ik iets niet......
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Datei:Vu_solo2_back.png je hebt 4 outputs op de SOLO2 Scart VRIJ Cinch AANGESLOTEN SP-Dif of ookwel TOS-Link VRIJ en HDMI AANGESLOTEN De oticon tv adaptor heeft cinch ingang (is in gebruik op de SOLO2) SP-Dif of ookwel TOS-Link ingang VRIJ voor de geluid bypass middels de uitvoer is naar bluetooth oortelefoontjes meer is het niet Pieleman Joost Prinsen
RikDC Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Als ik het goed begrijp moet ik dan een kabel voor SP-Dif naar tulp hebben om de oticon adapter aan te sluiten ? Alleszins bedankt. Rik
bellejt Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden zal dan een convertor worden want fiber naar gewone draad zal niet gaan hebje geen uitgang op je homecinema vrij ? hier zit gewoon de vu+ naar de homecinema via spdif en dan naar TV. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
kees321 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 9 uren geleden, RikDC zei: Echter , daar zit reeds de geluidsinstallatie ingeplugd Daar zou mogelijk een "tape-out" op kunnen zitten ? Een scart verloop kan ook, die liggen in grote aantallen te verstoffen her-er-der, kringloopwinkel.
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Ja ik geef het op, niet geholpen is altijd mis en dat heb ik gedaan. 10 uren geleden, RikDC zei: Echter , daar zit reeds de geluidsinstallatie ingeplugd ( homecinema of hoe noemt men dat). dus gebruik je de tweede. Pieleman Joost Prinsen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen