bramhartog Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Beste forum leden, Ik heb een R7 welke een prima beeld geeft tijdens zoeken, maar na fijn afregelen en optimaliseren het signaal verliest! Ook het uitnemen van de module en opnieuw starten van de ontvanger helpen niets. Als ik de R7 opnieuw laat zoeken hebt ik meteen weer beeld, het lijkt erop dat de kop geen spanning meer krijgt na het optimaliseren? Graag hulp! Bram
schotel1 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Controleer de verbinding tussen ontvanger en LNB. Stuur een spanning (een afstemming op een kanaal) vanuit de ontvanger naar de schotel. Meet je geen 13 of 18 volt op de F-connector, dan is hoogstwaarschijnlijk de verbindingskabel defect. Zit in de witte behuizing. Met de unit stuur je een spanning naar de LNB om zo een satelliet te kunnen vinden.
Sprietje Geplaatst: 28 minuten geleden Geplaatst: 28 minuten geleden 3 uren geleden, bramhartog zei: Beste forum leden, Ik heb een R7 welke een prima beeld geeft tijdens zoeken, maar na fijn afregelen en optimaliseren het signaal verliest! Ook het uitnemen van de module en opnieuw starten van de ontvanger helpen niets. Als ik de R7 opnieuw laat zoeken hebt ik meteen weer beeld, het lijkt erop dat de kop geen spanning meer krijgt na het optimaliseren? Graag hulp! Bram Als de lnb geen spanning meer krijgt, is de signaalsterkte nul of heel weinig. Dus controleer dat even. Ik bedoel dus niet de signaalkwaliteit.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen