Beheerder Michel Geplaatst: 3 uren geleden Beheerder Geplaatst: 3 uren geleden Zelf ga ik voor 3 fase victron en zou iedereen die gewoon een 1-fase batterij zoekt, aanraden dan ook te gaan voor een victron omvormer (multiplus II) en een LifePo4 accu. Dat is even duur of zelfs goedkoper én uitbreidbaar. Victron Multiplus II 48V - 3000VA - 35A € 514,95 51.2V 5.12kWh 9 (19" rackmountable) Thuisbatterij €749,95 Kleinmateriaal €75,00 =========================================================== Totaal: €1339,90 Net iets meer dan een Marstek Venus E 3.0 dus, maar zet je er een 2e rack batterij bij wordt het écht interessant. Zo'n stekker thuisbatterij is pas zinvol als je het volle vermogen (2500w in dit geval) kunt inzetten. Op een standaard stopcontact mag maar 800w en meer is ook ECHT onveilig. Bij mijn ouders dus een aparte groep (16A) met een apart stopcontact geïnstalleerd. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 2 uren geleden Beheerder Geplaatst: 2 uren geleden Op 23-2-2026 om 09:29, Henkie192 zei: Volgens de gebruiksaanwijzing kan de Marstek ook buiten geinstalleerd worden onder een afdakje. De unit werkt goed samen met de home wizzard via een P1 sensor op de ( Slimme meter) en via de app van de zonnepanelen kon ik in thailand zien wat de opbrengst van mijn zonnepanelen thuis was en als dat goed was zette ik mijn boiler op de stand boost om zonnestroom te gebruiken en zo weinig mogelijk electriciteit terug te leveren aan het net. Jan uit Almere. Dat zou ik zeker niet doen. 1. De klepjes blijven open staan en wat daar achter zit is niet IP65 of beter. 2. De accu presteert beduidend minder bij hoge of lage temperaturen en zal ook eerder kapot gaan. De sweetspot is rond de 22 graden, ofwel het beste gewoon in je huis of een verwarmde garage of schuur. LFP is behoorlijk veilig. Veiliger dan je smartphone. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen