Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan een provider zien aan de stream of die legaal of illegaal is ? Dus niet met DPI de server achterhalen welke bezocht word , gewoon puur de data stream.

Zodat je NLZIET niet geblokkeerd wordt omdat men denkt dat die illegaal Is.

 

Zoals ik nu denk is het niet mogelijk aan de data stream te zien of die illegaal is of niet , het is wel te zien dat het een stream is , alleen door met DPI je hele contact te analyseren  zou je de server kunnen zien en als illegaal kunnen kwalificeren , en ook jou kunnen identificeren als illegale gebruiker .

Met gegevens van gepakte providers zou je ook gebruikers kunnen achterhalen.

 

Als je een vpn gebruikt is het contact niet te achterhalen door encryptie , tenzij je een commerciële vpn provider hebt die in bepaalde landen hun gegevens aan de opsporings instanties moeten doorgeven.

 

Mij lijkt dat als je een OpenVPN  opzet met een vriend  in een land waar er  geen restricties zijn de kans dat je technisch aangewezen wordt als illegale gebruiker nihil is op dit moment . Alleen als de illegale  provider je gegevens bewaard is er kans.

 

Ik kijk overigens nauwelijks naar Nederlandse zenders alleen BBC.nl . 192 TV en soms Discovery of zo. Heb Ziggo zolang ze niet naar glasvezel gaan ( de hoeveelheid spam die je op hun mail server krijgt is abominabel en eigenlijk niet te tolereren) .  Geef geen bal om voetbal , darts , speelfilms, shows , en imbiciele programma’s als married , talenten jachten en formule 1 heeft ook afgedaan.

Kijk veel naar 28.2 o , PBS America , QUEST , ZDFinfo en zo , en mag ik hier gewoon bekijken.

Is het illegaal als ik met iptv naar deze zenders kijk ?? Op Tenerife bijv . daar is 28.2 niet te ontvangen . Als ik via illegale IPTV ALLEEN kijk naar zenders die ook vrij te ontvangen zijn (Duitsers) of waar ik hier voor betaal ( alleen zenderlijst maken van zulke zenders) is dat dan illegaal ?

 

Vanuit gebruiker gezichtspunt bekijken , er zitten hier wat moraalridders voor wie  alleen denken aan iets wat illegaal zou kunnen zijn al een doodzonde is .  Ik geeft toe ik stel WINDOWS in zoals IK dat wil .  

 

Ad

Vu+ Dream Formuler Zegema enz

  • Moderator
Geplaatst:

Gevalletje uit de praktijk:

 

BBC iPlayer heeft een cookie op je apparaat geplaatst, waardoor de dienst weet dat je je niet in het Verenigd Koninkrijk bevindt. Je VPN beschikt niet over de middelen om steeds weer nieuwe oplossingen te vinden wanneer het geoblokkeringssysteem van BBC iPlayer wordt geüpdatet. Je VPN maakt gebruik van virtuele servers, en BBC iPlayer kan de werkelijke locatie van de server zien.

 

De gedachte dat je anoniem bent op het internet is achterhaald.

Herinner je de criminelen die dachten dat ze met crypto telefoons onaantastbaar waren, de politie las elk bericht mee.:ph34r:

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Op een bepaald moment wordt het ook te gek voor woorden dat je meer gaat betalen voor een illegale IPTV provider zelfs met vooraf geïnstalleerde zenderlijsten en all dan een basis abonnement bij je eigen internet aanbieder. 

Het is te gek voor woorden dat we onze EU binnenmarkt buren niet mogen ontvangen, terwijl we allemaal behoorlijke bijdragen aan diezelfde EU betalen.

GeoBlocking is niet correct en zou afgeschaft worden maar enkel door de grote providers wel nog steeds actief. Dus geen wonder dat je naar je VPN grijpt.

 

De roaming kosten bij alleen telefoneren waren ook zo'n gekte, gelukkig jaren geleden definitief afgeschaft, als je die meerderheid hebt in het EU parlement en "kiss my ass" phone lobby kunt moon shinen.

 

Het wordt tijd voor educatie van parlementariërs nationaal of in de EU.

 

@aanj Ik ben niet een van de moraalridders. Ook al zeg ik dit al 25 jaar dat wij onze ether rechten alsook de uitzendingen hebben verkocht ten gunste van de schatkist door éne VVD'er en gevolg. ( meerdere rechtszaken lopen en liepen tegen hem reeds ) Overmorgen kun je weer bieden op die frequentie.

 

De Orbans van Mediamaatschappijen.

 

 

 

Magnetic Lies

Malia, Boris Blank

 

Geplaatst: (aangepast)

EU wordt geregeerd om massa winsten te boeken voor grote maatschappijen want spreken zich totaal zelf tegen : EU uitzendingen waarvoor in 1 land  de rechten zijn betaald moeten zichtbaar in de ganse EU en dat is juist niet waar omdat politici nog lekker geld/bonussen oprapen in beheerraden. Dan os men verwonderd dat door het steeds opdrijven van prijzen mensen nar alternatieven grijpen. Volledig pakket in engeland kost je 45 euro (met veel FTA)  en in belgie ga je naar het 4 voudige en de prijzen blijven stijgen want anders halen ze de miljoenen voor aandeelhouders/politieke vriendjes niet binnen. Voor verkiezingen is het steeds dat internet en media voor iedereen moet toegankelijk zijn maar dat blijft een droom.

Mooiste voorbeeld is proximus dat sinds CD en V push in het beheer is gekomen enkel nog de tarieven opdrijft

aangepast door bellejt
  • Like 2

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 5-5-2026 om 15:20, bellejt zei:

EU wordt geregeerd om massa winsten te boeken voor grote maatschappijen want spreken zich totaal zelf tegen : EU uitzendingen waarvoor in 1 land  de rechten zijn betaald moeten zichtbaar in de ganse EU en dat is juist niet waar omdat politici nog lekker geld/bonussen oprapen in beheerraden. Dan os men verwonderd dat door het steeds opdrijven van prijzen mensen nar alternatieven grijpen. Volledig pakket in engeland kost je 45 euro (met veel FTA)  en in belgie ga je naar het 4 voudige en de prijzen blijven stijgen want anders halen ze de miljoenen voor aandeelhouders/politieke vriendjes niet binnen. Voor verkiezingen is het steeds dat internet en media voor iedereen moet toegankelijk zijn maar dat blijft een droom.

Mooiste voorbeeld is proximus dat sinds CD en V push in het beheer is gekomen enkel nog de tarieven opdrijft

 

aangepast door slider
verkeerd

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

Geplaatst: (aangepast)

En gevolgd door telenet,ik snap niet hoe wij dit allemaal kunnen betalen,

beloofde snelheden worden belange na niet bereikt,niet bij telenet niet bij proximus,belachelijk duur is het, zeker de tv kanalen

als ik zeker wist dat iptv (niet de legale)niet te traceren valt deed ik ook de overstap naar ...

aangepast door slider
vergeten te vermelden

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

  • 2 weken later...
Geplaatst:
Op 28-4-2026 om 23:34, ceesv zei:

Gevalletje uit de praktijk:

 

BBC iPlayer heeft een cookie op je apparaat geplaatst, waardoor de dienst weet dat je je niet in het Verenigd Koninkrijk bevindt. Je VPN beschikt niet over de middelen om steeds weer nieuwe oplossingen te vinden wanneer het geoblokkeringssysteem van BBC iPlayer wordt geüpdatet. Je VPN maakt gebruik van virtuele servers, en BBC iPlayer kan de werkelijke locatie van de server zien.

 

De gedachte dat je anoniem bent op het internet is achterhaald.

Herinner je de criminelen die dachten dat ze met crypto telefoons onaantastbaar waren, de politie las elk bericht mee.:ph34r:

 

Dis telefoons waren wel veilig , tot ze gehackt werden , als de beheerders beter opgelet hadden waren ze nog veilig . Als je enigzins makkelijk te vinden was zouden er veel meer internet criminelen gepakt worden , de odido hackers bijv . Meesten worden gepakt door acties van opsporing instanties , virussen op je apparatuur zetten of zoiets . En dikwijls is het spoor van het geld te volgen . Om echt beveiligen te kraken  moet we blijkbaar nog veel snelere computers krijgen .   En bangmakerij is goedkoop en wie weet helpt het , er zijn zelfs mensen die hun hele bankrekening overmaken naar de ""bank"" als je ze maar bang genoeg maakt . Er zijn genoeg mensen die zich prima kunnen verbergen , ik een beetje  misschien , maar houd me ook niet bezig met zware zaken . Pas alleen mijn sat tuners aan aan mijn wensen , iptv er op met epg , de laatste bezig heden . K.t dat ik altijd alle stroom er af haal en dan weet het apparaat in eens volgende dag de datum niet meer en gaat naar 1970 , en dan loopt het epg ophalen niet goed , geen enkele tijd instelling werkt altijd  Stapeltje tuners wordt intussen wel  hoog . Naast de tv staan er al 6 . Maar ben hier ook al heeel lang , was lid nummer 6 dacht ik . 

 

Voor BBC i Player vind ook wel iemand een oplossing . Gebruik ook openvpn naar mijn thuis dus ziggo vind dat ik op het ziggo netwerk zit voor GO . Dus een eigen codering . Zal niet makkelijk te achterhalen zijn. Dus modem in Engeland vpn naar Spanje , en het cookie wordt netjes op je player in Spanje gezet . Effe gauw gedacht .

 

aanj , Ad

 

Vu+ Dream Formuler Zegema enz

  • 3 weken later...
Geplaatst:

Illegale IPTV is niet het probleem , mensen vinden andere mogelijkheden te duur en gaan niet alsnog betaalde mogelijkheden nemen . Maar bedrijven die geld verdienen aan het bestrijden van illegale mogelijk heden zullen dat nooit zeggen , dan hebben ze geen werk meer . Stel ik start een betaalzender  over volleybal , is dan illegale IPTV ,  als die het dan uitzenden , dan de oorzaak dat het het niet werkt ? En loop ik dan miljoenen mis ? Want anders zou ik miljoenen verdienen , er zijn miljoenen tv aansluitingen , die zouden anders allemaal naar mijn kanaal kijken en abboneren of ..... ligt dat toch anders ?   Ad

Vu+ Dream Formuler Zegema enz

  • ceesv wijzigde de titel naar Hoe zit het met IPTV legaal of illegaal ?
Geplaatst:

Groot Algerijns IPTV-piraterijnetwerk opgerold

Agenten van het Bureau voor de Preventie van Cybercriminaliteit (UNCyber) hebben een omvangrijk internationaal netwerk van illegale tv-platformen ontmaskerd, met arrestaties in Frankrijk, België en Algerije tot gevolg. Het onderzoek, dat werd gestart na een klacht van de Franse omroep Canal+, bracht een distributiesysteem voor illegale IPTV-abonnementen aan het licht. De hele operatie werd van bovenaf geleid door een Algerijnse man van in de dertig. Hij maakte gebruik van tussenpersonen uit zijn geboorteplaats in Algerije of uit Frankrijk. Zijn handlangers rekruteerden op hun beurt weer andere wederverkopers.

 

Volgens Franse onderzoekers genereerde een handelaar die actief was in de regio Gironde in een periode van vijf jaar een winst van meer dan € 340.000. Het geld werd overgemaakt via complexe financiële constructies, vaak via rekeningen van familieleden die in Frankrijk, België of Algerije woonden.

Tijdens de operatie werd een bedrag van enkele honderdduizenden euro's aan contant geld in beslag genomen, evenals onroerend goed dat met piraterij was verworven. Twee belangrijke "financiers" die verantwoordelijk waren voor het witwassen van geld werden geïdentificeerd in België en Algerije. Een van de meest cynische aspecten van de operatie was de oprichting van een vereniging die zogenaamd de armste mensen in Algerije moest helpen. In werkelijkheid diende deze organisatie als dekmantel voor het overmaken van illegaal verkregen geld, waarbij het imago van een liefdadigheidsinstelling werd gebruikt om de financiële stromen te verbergen. Aantrekkelijke prijzen, vreselijke kwaliteit en risico voor klanten. Illegale IPTV-abonnementen werden verkocht voor ongeveer €100 per jaar, waarmee toegang werd geboden tot duizenden premiumkanalen.

 Bron: Gendarmerie Nationale - UNCyber/L'Expression (Algerije)

 

De politie van Dubai heeft illegale streamingdiensten stopgezet.

 

Op 20 juni maakte de politie van Dubai bekend dat een georganiseerde misdaadgroep was ontmanteld die een van de meest geavanceerde piraterijoperaties van satelliettelevisie in de VAE uitvoerde. Volgens de onderzoekers opereerde de bende vanuit verschillende appartementen en bedrijfspanden in Dubai, waar apparatuur was geïnstalleerd om betaaltelevisiesignalen af te vangen.

De in beslag genomen apparaten omvatten gemodificeerde satellietdecoders, IPTV-servers, routers met hoge bandbreedte en computers die werden gebruikt voor het hercoderen en herverzenden van signalen. Het onderzoek bracht aan het licht dat de groep onderschepte betaaltelevisiesignalen gebruikte om een eigen illegaal streamingplatform te creëren, dat toegang bood tot honderden tv-kanalen: sport, films, nieuws en internationale zenders. De naam van het platform werd niet bekendgemaakt om verdere verliezen door het kopiëren van de illegale diensten naar andere servers te voorkomen. In de VAE publiceert de politie zelden volledige operationele rapporten. Toegang werd verkocht in de vorm van goedkope jaarabonnementen, geadverteerd in besloten online groepen en via tussenpersonen. Volgens de politie van Dubai had het illegale streamingplatform enkele duizenden actieve gebruikers en genereerde het "hoge illegale winsten", terwijl het tegelijkertijd aanzienlijke verliezen voor rechthebbenden veroorzaakte.

Na het verzamelen van bewijsmateriaal voerde de politie gecoördineerde razzia's uit op verschillende locaties in Dubai. Tijdens de operatie werden verschillende leden van de groep gearresteerd, waaronder degenen die verantwoordelijk waren voor technische ondersteuning, serverbeheer en abonnementsverkoop. Arabische bronnen gaven geen exact aantal arrestanten, maar allen bevestigen dat het een "georganiseerde groep" betrof en niet één dader.  Tijdens de huiszoekingen werden uitzendapparatuur, computers, decoders, klantenlijsten, betalingsgegevens en financiële documenten in beslag genomen.

Bron: WAM/Aletihad News Center/Gulf News/Dubai Eye/Arabian Business

 

Italië: Succes in de strijd tegen piraterij

 

In Crotone werd een grootschalige operatie tegen audiovisuele piraterij uitgevoerd, in het kader van het WK voetbal 2026. Agenten van de Guardia di Finanza van het hoofdkwartier in Crotone, ondersteund door gespecialiseerde eenheden uit Rome, identificeerden en ontmantelden drie illegale distributiecentra voor IPTV-signalen, bekend als "Pezzotto" .

Ze waren allemaal gevestigd in de stad en werden gerund door vier Italiaanse burgers. Onderzoek van de Guardia di Fianaza wijst uit dat deze centra duizenden gebruikers illegale abonnementen aanboden, waarmee ze toegang kregen tot betaalde content van platforms zoals Sky, DAZN, Now TV, Netflix, Disney+ en Spotify. 

Vier personen die de centra beheerden, werden formeel aangeklaagd voor schending van het auteursrecht, technologische fraude en daarmee samenhangende financiële misdrijven. Ook werd er beslag gelegd op eigendommen ter waarde van de geschatte winst uit piraterij. Aan eindgebruikers werden administratieve sancties opgelegd, die volgens de Italiaanse wetgeving kunnen oplopen tot € 5.000 voor recidivisten. 

De komende dagen zullen 2.769 gebruikers op de hoogte worden gesteld van de verwachte administratieve boetes, variërend van 154 tot 5.000 euro , die zullen worden opgelegd in de ernstigste gevallen van herhaalde overtredingen.

bron: Guardia di Finanza Crotone/Il Dispaccio/CrotoneNews

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...