Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je internet en DVB-C zenders afneemt, ben ik twee type splitters tegen gekomen, maar welke is tegenwoordig gebruikelijk?

Type met 2 TV aansluitingen?

Type met 1 TV en 1 data aansluiting, dus geen TV uitgang.

Welke is de laatste die uitgegeven zijn? En welke is beter?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst: (aangepast)

Zover ik weet worden tegenwoordig splitters gebruikt met 2 gelijke uitgangen, want de Next (deels) en de Next mini werken via internet.

Bij mij is de laatste keer een Braun Telecom tweevoudige TV opdrukverdeler POA 01-B geplaatst.

De splitters met tv / data uitgang zijn nuttig als je geen mediabox gebruikt, maar het DVB-c signaal gebruikt op je TV. Deze splitter voorkomt mogelijke storing door de retoursignalen van de modem, maar goede TV's hebben daar toch al geen last van.

aangepast door Pionewbie
Geplaatst:

@Miauw

Door de monteurs worden nu nog enkel opdruk-splitters geplaatst met een banddoorlaatfilter voor de TV signalen. De POA-550.

Op de webshop bij Ziggo zijn geen splitters meer te koop. Je kunt de POA-550 wel bestellen bij diverse kabelshops.

Ze zijn niet goedkoop, maar zijn wel voorbereid op de de toekomst als je perse bij Ziggo wilt blijven.

POA-550datasheet.pdf

Als je denkt een ontvangst probleem te ervaren met je huidige splitter, dan is de monteur gratis. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen