Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je internet en DVB-C zenders afneemt, ben ik twee type splitters tegen gekomen, maar welke is tegenwoordig gebruikelijk?

Type met 2 TV aansluitingen?

Type met 1 TV en 1 data aansluiting, dus geen TV uitgang.

Welke is de laatste die uitgegeven zijn? En welke is beter?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst: (aangepast)

Zover ik weet worden tegenwoordig splitters gebruikt met 2 gelijke uitgangen, want de Next (deels) en de Next mini werken via internet.

Bij mij is de laatste keer een Braun Telecom tweevoudige TV opdrukverdeler POA 01-B geplaatst.

De splitters met tv / data uitgang zijn nuttig als je geen mediabox gebruikt, maar het DVB-c signaal gebruikt op je TV. Deze splitter voorkomt mogelijke storing door de retoursignalen van de modem, maar goede TV's hebben daar toch al geen last van.

aangepast door Pionewbie
Geplaatst:

@Miauw

Door de monteurs worden nu nog enkel opdruk-splitters geplaatst met een banddoorlaatfilter voor de TV signalen. De POA-550.

Op de webshop bij Ziggo zijn geen splitters meer te koop. Je kunt de POA-550 wel bestellen bij diverse kabelshops.

Ze zijn niet goedkoop, maar zijn wel voorbereid op de de toekomst als je perse bij Ziggo wilt blijven.

POA-550datasheet.pdf

Als je denkt een ontvangst probleem te ervaren met je huidige splitter, dan is de monteur gratis. 

Geplaatst:

Ik zou eens bij de kringloop gaan kijken daar liggen bakken vol met splitters

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Geplaatst:
Op 7-6-2026 om 19:28, Old Satterhand zei:

@Miauw

Door de monteurs worden nu nog enkel opdruk-splitters geplaatst met een banddoorlaatfilter voor de TV signalen. De POA-550.

Op de webshop bij Ziggo zijn geen splitters meer te koop. Je kunt de POA-550 wel bestellen bij diverse kabelshops.

Ze zijn niet goedkoop, maar zijn wel voorbereid op de de toekomst als je perse bij Ziggo wilt blijven.

POA-550datasheet.pdf 1.96 MB · 16 downloads

Als je denkt een ontvangst probleem te ervaren met je huidige splitter, dan is de monteur gratis. 

Ik heb meerdere soorten liggen, 2 met 2 TV aansluitingen, waarvan 1 voor data gebruikt wordt. Daarnaast ook die op het plaatje met een TV aansluiting en een schroefdraad duidelijk voor data, maakt het wat uit, want daar zit voor mij wat verwarring?

De kabels hebben vaak geen schroefdraad, maar steek je er zo in, ik heb verschillende mogelijkheden gezien, de splitters hoefde je nooit terug te sturen bij beëindiging van het abonnement.

Geplaatst:
Op 7-6-2026 om 22:12, mereltje zei:

Ik zou eens bij de kringloop gaan kijken daar liggen bakken vol met splitters

Daar zat ik ook aan te denken, maar ik heb diverse splitters, alleen die verschillen in aansluiting van 2 maal een TV aansluiting waarvan 1 voor data, en splitters met 1 TV aansluiting en een schroefdraad voor de data aansluiting, daardoor raak ik door de war welke ik moet gebruiken, of kan het beide?

Van de modem komt een schroefdraad.

Geplaatst: (aangepast)
Op 7-6-2026 om 10:16, Pionewbie zei:

Zover ik weet worden tegenwoordig splitters gebruikt met 2 gelijke uitgangen, want de Next (deels) en de Next mini werken via internet.

Bij mij is de laatste keer een Braun Telecom tweevoudige TV opdrukverdeler POA 01-B geplaatst.

De splitters met tv / data uitgang zijn nuttig als je geen mediabox gebruikt, maar het DVB-c signaal gebruikt op je TV. Deze splitter voorkomt mogelijke storing door de retoursignalen van de modem, maar goede TV's hebben daar toch al geen last van.

De bedoeling is een Hollandsnieuwe internet only abonnement van Ziggo, maar dan kan je de vrije zenders van DVB-C die nog meegezonden worden met een beperkter aantal zenders bekijken, al worden het er wel steeds minder door een overgangsbeleid dat Ziggo graag iedereen naar een NEXT-mini probeert over te krijgen.

aangepast door Miauw

Geplaatst:

Even voor mijn duidelijkheid:

Dus als ik het goed heb, dan is de splitter met een TV uitgang en een data uitgang de juiste?

Of kan waar 2 TV aansluitingen uitkomen ook, waarbij 1 voor data wordt gebruikt, maar dan moet je een betere TV hebben?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen