Ga naar inhoud


CANAL+ LAAT BESLAG LEGGEN OP SATELLIETAPPARATUUR


Gast

Aanbevolen berichten

CANAL+ LAAT BESLAG LEGGEN OP SATELLIETAPPARATUUR<P>Canal+ Nederland heeft op 21 december bij twee satelliethandelaren <BR>conservatoir beslag laten leggen op satellietapparatuur. Daarbij zijn computers, <BR>lege programmeerbare kaarten en andere gerelateerde spullen in beslag <BR>genomen. Canal+ zal gerechtelijke stappen ondernemen middels <BR>een civielrechtelijke procedure en aangifte te doen bij de politie.<BR>Volgens Jack de Booij van 'M Sat' is er niets illegaal in zijn bedrijfsvoering<BR>gaande. De Booij stelt dat de kaarten in principe voor allerlei toepassingen <BR>kunnen worden gebruikt, zoals het inprogrammeren van hotelsloten en gebruik<BR>voor spelcomputers. De handelaar is van mening dat hij niet verantwoordelijk <BR>is voor hetgeen de klant verder met gekochte produkten doet. Ook <BR>Mark Rojo (Xtra Sat) ziet de procedures met vertrouwen tegemoet. <BR>Bovendien stelt Rojo dat het bedrijf een aantal incorrecte handelingen <BR>heeft verricht binnen zijn bedrijf, waardoor deze overweegt een <BR>tegenclaim in te dienen. Volgens Rojo is onterecht in de boekhouding <BR>gekeken en zijn zaken meegenomen die in het algemeen relevant <BR>voor de uitvoering van zijn bedrijfsvoering zijn. Canal+ woordvoerder <BR>Hans van der Veen zegt in een reactie dat het bedrijf juridisch <BR>zeker is van zijn zaak 'aangezien het anders deze acties niet zou <BR>hebben uitgeverd' en sluit nieuwe 'acties' niet uit voor de toekomst.<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat je nu gaat krijgen is dat leveranciers die elkaar niet zo mogen elkaar gaan 'veraden' <BR>Want dat is wat canaal anaal gevraagd heeft aan de leveranciers<BR>En zo gaan er weer wat failiet leuk toch minder concurentie<BR>Geloof mij nou er is geen eene sat zaak die op een normale manier nog kan verdienen zonder iligale dingen<BR>robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by robbie:<BR><B>Wat je nu gaat krijgen is dat leveranciers die elkaar niet zo mogen elkaar gaan 'veraden' <BR>Want dat is wat canaal anaal gevraagd heeft aan de leveranciers<BR>En zo gaan er weer wat failiet leuk toch minder concurentie<BR>Geloof mij nou er is geen eene sat zaak die op een normale manier nog kan verdienen zonder iligale dingen<BR>robbie </B></font><HR></BLOCKQUOTE><P>Met andere woorden , ieder bedrijf dat dit jaar zijn boekjaar positief afsluit, is volgens jouw illegaal bezig??? Erg kortzichtig Robbie.<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robbie, hetlijkt mij sterk dat een satelliet zaak niet kan bestaan zonder grijze handel. Kan mij voorstellen dat ze het erbij doen als service. Het openlijk adverteren is naar mijn idee wel dubieus en erg dom wanneer een bedrijf ook Canal+ dealer is....

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling betreffende de Humax patch. Het kan overigens inderdaad zijn dat ik een andere invalshoek hierin zie maar dat even terzijde.<P>Zonder de Humax Patch was het ook al, net zoals met andere ontvangers, voor de Humax 5400 mogelijk om waferkaarten in de interne CAM te gebruiken. De Humax Patch heeft op dat punt niets verandert. Sterker nog de makers van de Humax Patch hebben zelfs de mogelijkheid om te kunnen schakelen tussen prov 00 en prov 10 al dan niet bewust gelet op de wetgeving achterwege gelaten. In dat punt zou de DVB2000 software van Uli nog strafbaarder zijn omdat bij deze software dit wel tot de mogelijkheden behoort.<P>En ander sterk punt inzake de Humax Patch is dat de Humax een niet landgebonden CI toestel is en er met de patch dus geen bewuste beperkingen gemaakt door welke betaaltvprovider teniet zijn gedaan door de patch. De patch is alleen van toegevoegde waarde voor de Duitse markt of voor mensen buiten Duitsland die via via een abo hebben kunnen bemachtigen en dan ook met de Humax 5400 kunnen kijken. Dat laatste kan niet worden toegeschreven aan de makers van de Humax Patch maar juist aan de slechte organisatie met betrekking tot nachecken van de persoonsgegevens van een Duitse betaaltvprovider. Ook op dit punt in bijv de maker van de DVB 2000 software juist meer strafbaarder omdat hij met zijn software juist bewust een aantal beperkingen van de software van een goedgekeurde ontvanger van een betaaltvprovider heeft verholpen (overigens waarvoor grote dank !!!).<P>Dus ik denk dat het wat betreft de Humax Patch als je deze versie hanteert het wel mee zal vallen. Kijk de makers kan het begrijpelijk geen fluit interesseren ofdat gekke Nederlanders die alles willen hebben de eigen Humax laten patchen naar een toestel met als meerwaarde dat er Duitse kaarten in gaan die dan de Duitse betaaltvproviders tecnisch aankunnen. Zij hebben in de eigen visie de patch gemaakt voor de Duitse markt en kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld dat er oa Nederlanders, Belgen, Fransen en Italianen zo gek zijn dat ze de Humax laten patchen.<P>Ook wat betreft lege kaarten lijkt het me een zeer moeilijke zaak om een verkoper van deze kaarten strafbaar te stellen voor de verkoop van deze lege kaarten. Als men dan een beroep doet van in de geest van iets te willen denken of aanneembaar te stellen dat een lege kaart bij een satzaak ook gebruikt gaat worden voor satzaken is het hek inderdaad van de dam. Niet alleen voor bijv lege kaarten maar ook voor bijv een autohandelaar die dan alleen maar auto's met een begrenzer tot de maximale snelheid zou mogen verkopen. Immers het is dan met een uitspraak van de lege kaarten in de hand voor bijv iedere Nederlander een koud kunstje om elke autoverkoper voor de rechter te dagen omdat het zeer aanneembaar is dat als je een auto koop die over de 200 km per uur gaat er verkeersovertredingen worden gemaakt met een groot gevaar voor de volksgezondheid... Dus ik denk dat geen een rechter het in zijn hoofd haal om hier een precedent voor te gaan scheppen. Zeker niet de hoger rechtbanken.<P>Ik denk dat deze betaaltvprovider heel erg hoog spel speelt. Krijg men gelijk dan is inderdaad het hek van de dam maar dat is een hele moeilijke bewijslast in deze zaak. Krijg men echter ongelijk kan dat weleens een hele zware financiele steek kunnen wezen voor ze omdat de schadevergoedingen die door deze bedrijven gevraagd zullen worden niet echt heel laag zullen zijn.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze alle satzaken gaan en blijven controleren is er geen een die lang zal blijven bestaan<BR>bijna elke satzaak doet wel wat iligaals verkopen of maakt niet uit of zie ik dit weer verkeerd !!<BR>Ik werkt bij een computerzaak wij verkopen toch ook burners maar je mag niet copieren<BR>robbie<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet de zaak helemaal verkeerd Robbie.<P>Net zoals bij jullie het verkopen van een brander niet strafbaar is is ook het verkopen van een lege waferkaart absoluut niet strafbaar. <P>Dus 99 % van de sathandelaren doen helemaal niets strafbaars. Het is namelijk pas een strafbaar feit als je een waferkaart te koop aanbied waar de software al in zit en het dus daadwerkelijk gaat om een nagemaakte kaart waarmee een betaalboeket van een betaaltvprovider wordt vrijgeschakeld. En ik denk dat vele satzaken dat stadium al heel ver voorbij zijn. Hetzelfde geldt ook voor programmers, loggers enz. Het is zelfs een hele moeilijke zaak voor een betaaltvprovider als men los van elkaar op een locatie proggers, kaarten en de software vind omdat geen van allen op zich een strafbaar feit kunnen veroorzaken. Een jurist zal dan hard aantoonbaar moeten maken dat het zeer aanneemlijk is dat de aangetroffen "ingredienten" gebruikt zouden worden om een bepaalde strafbare feit mogelijk te maken. Je kan natuurlijk wel een vermoeden hebben maar niet elk vermoeden is gebaseerd op de werkelijkheid.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe zal het even verder opblazen <BR>volgende inval van c+ bij de firma ***geen-reclame*** <BR>:-) . nee echt die rechter kijkt wel uit. <BR>dit gaat c+ geld kosten ...of ze moeten echt zo stom zijn geweest om iets in de boeken tezetten .<P>gr dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Art. 326c. 1. Hij die, met het oogmerk<BR>daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vijfde categorie. <BR>-------------------------------------------<BR>Met andere woorden je bent volkomen legaal bezig als je een C+ abo hebt en je zet de kanalen waar je je niet op kunt abboneren zelf open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog Djaz,<P>Als ze inderdaad zo stom zijn geweest dat ze iets in de boeken hebben gezet lijkt me het gezien het soort actie welke ondernomen is zeer goed denkbaar dat de rechter het bewijs daarvoor als onrechtmatig zal bestempelen. Het is slechts met instemming van de officier van Justitie of na tussenkomst van een rechter-commissaris mogelijk om op een legale wijze voor een particuliere opsporingsbedrijf toegang te krijgen tot de boekhouding. Als ik dan uit het persbericht de zinsnede C+ overweegt om bij de politie aangifte te doen is dat niet gebeurd en is elk gevonden bewijs in de boekhouding gedoemd om als onrechtmatig bestempeld te worden. <P>Nogmaals C+ zal dit waarschijnlijk anders zien en daar heeft men natuurlijk goed recht op maar deze aktie zal een heel moeilijk verdedigbare worden voor een rechter en lijkt een zeer moeilijke en langdurige kwestie te gaan worden. Maar men zal met dit soort "proefprocessen" wel willen zien tot hoever het openbaar ministerie zou willen meedenken met een betaaltvprovider.<P>Satwatcher<P>[This message has been edited by Satwatcher (edited 22-12-2000).]<p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 22-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit hele gedoe geeft ook al een beetje aan dat er technisch weinig mogelijkheden zijn om dit probleem op te lossen.<BR>anders draai je de knop om en je hebt gewonnen(voolopig althans) als provider.<BR>ik vermoed dat wij nog heel lang plezier zullen hebben van onze favoriete kanalen.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga een klacht indienen tegen C+ omdat ze mij er telkens weer toe dwingen om mijn kaart telkens weer te programeren.<BR>Daar slijt deze van en kan deze defect raken.<BR>En volgens mij mag je geen goederen van derden stukmaken cq beinvloeden!<P>Ach laat ze toch, jaren geleden ging het in de radiopiraterij er ook zo aan toe ,en wat denk je? Het bestaat nog steeds..<P>Als ze die belachelijke prijzen nu eens aanpasten zodat iedereen niet eens meer de moeite neemt om illegaal te kijken en dus gewoon een abbo'tje nemen dan is het toch ook opgelost???<BR>Voor 20 gulden per maand doe ik niet moeilijk, maar een volledig pakket kost notabene 100 piek!<BR>Geen wonder dat de kijkers naar alternatieven zoeken....toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even off topic maar de radiopiraterij is in de midden 80-er jaren een gigantisch grote slag toegebracht met de invoering van het beruchte artikel 140 toen een radiopiraat en zijn adverteerders deelname aan een criminele organisatie te laste werden gelegd. <P>Ik geloof dat je uit Amsterdam komt MRDZ maar daarvoor had je in onze vaderlandse hoofdstad diverse grote zenders zoals Octaaf, Amsterdam-Noord, Sjuul en Counterpoint Hi-Freak FM en daarvoor nog oud gedienden als Atlantis, Uniek, Decibel en Nova.<P>Na de bewuste invallen midden jaren tachtig had je nog enige jaren Counterpoint die zijn nek uitstak en tegenwoordig is het naast Radio 100 en zo nu en dan een weekeindstationnetje ook helemaal dood als je het vergelijkt met vroeger tijden.<P>Met andere steden in Nederland is het overigens zet zo... Als ik nu Nijmegen Dukenburg in kom rijden denk ik nog weleens aan die goede tijden van toen toen er op elke 15 hoog flat 4 dipolen hingen op 40 meter hoogte.<P>Zit met weemoed nog wel eens te luisteren naar oude tapejes en jingles van toen...<P>Ik hoop niet dat deze hobby ook dezelfde slag te verwerken krijg als de radiopiraterij maar vind het wel ontzettend leuk om te zien dat sommige oud piraten elkaar weer weten te vinden in deze hobby smile.gif<P>Nogmaals helemaal off topic dit verhaal maar kon het niet laten om het neer te kalken.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal het is heel simpel met de komst van internet voor het gewoonepubliek is er een groote markt van kennis opengegaan die zich heel snel verspreid kijk maar naar je zelf, als we wat nieuws zien of horen melden we dat meteen zo ook het loggen dat deden er eerst een stuk of wat en nu is dat niet meer te tellen dus de strijd op het internet is voor canal+ al bij voorbaat verloren we hebben met zijn allen gezien dat de 1ne naar de andere site verdween en ook weer net zo makelijk terug kwam op het net.<BR>zo is het nu ook met de satwinkels die met binnen valt blijkt de rechter straks canal+ in het gelijk testellen dan zal men gewoon wat voorzichtiger moeten zijn met het aanbieden van spullen in zijn satzaak, maar dit geld alleen voor de klant die geen internet en niet de kennis heeft om zelf een kaartje vrij te schakelen wij als hobby mensen zullen van deze invallen geen last hebben we bestellen toch grootendeels onze spullen via internet of maken het zelf<BR>(ik hoop dat de satzaken gelijk krijgen maar vergeet niet dat canal+ een groote speler is in de satwereld met veel geld)<BR>hobby ze Pecari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...