Ga naar inhoud


CANAL+ LAAT BESLAG LEGGEN OP SATELLIETAPPARATUUR


Gast

Aanbevolen berichten

Met een 2n2219a ben ik ook begonnen. In plaats van een spoel op de print maakte ik een gewone spoel, stukje coax naar een dipooltje en draaien maar. Toch zo'n 12 kilometer! Dat waren nog eens tijden.<BR>Groeten BULLET!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ach ja , als we daar dan toch over beginnen, ik heb ook nog met een mrf237 (met pll oscillator) gezeten , daarachter stond de QQE03/12 en daar achter weer een 4CX in balans,door het rooster met een negatieve spanning te regelen kon je toch lekker de boel opschroeven naar een watt of 800 , en bijkomend voordeel was dat het in de winter lekker warm werd op zolder smile.gif<BR>Ach ja , dat waren nog eens tijden..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, da's humor! Een stuk of wat mini-zendertjes bouwen die op klein vermogen met een batterijtje draaien en die op de meest klote plekken verstoppen, laat ze maar lekker zoeken :-))) <P>Dus dat verhaal dat de RDR een brief stuurt met acceptgiro klopt niet, ze komen wel degelijk even langs. <P>Nouja, ik heb ook een keer het "genoegen" gehad kennis te maken met zo'n heerschap. <BR>Een eikel van de eerste orde was dat. <P>Gelukkig zenden pic/gold/mosc kaartjes geen signalen uit :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de dx'ers onder ons die met een traantje terugdenken aan de goede oude tijd is er een alternatief op 60 cm voor diegene die het nog niet wisten.<BR>de frequentie loopt (of liep) tussen de 480 en de 495 MHz en is nu ivm digitale regionale tv een paar MHz verschoven en loopt nu tussen 485 en 505 Mhz!<BR>Converter bouwen en met je oude vertrouwde 3-meter tuner draaien over de band.<BR>Voor de duplexers is er ATV op 3cm ( 10 - 10.5 GHz) dat met een omgebouwde LNB en een analoge tuner te ontvangen is.<BR>Div, ATV stations zoals PI6ATV,PI6ALK en vele anderen.<BR>Kijk ook even naar het signaaltje op 10.355 GHz, 500 mw op 45 meter hoogte!<BR>Best lachen daarzo!<P>Groeten, DRZ 486MHz

Link naar reactie
Delen op andere sites

he leuk deze verhalen, maar wat waren jullie<BR>bijnamen, mischien dat er wel een paar oude bekende op dit board zitten, waar ik niks van weet,<P>de groeten van "paul de wit" ondergetekende<BR>van radio reflex en actief nijmegen! <P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ik heb na 2 invallen toch maar mijn C licentie gehaald.<BR>Daarna was de lol van het zelfbouwen er snel af.<P>/trek_hier_een_parallel/<P>Moet ik nu zeker een abo nemen op C- en haal ik over een jaar de schotel van de muur...<P> smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif<P>Juus JeeWee<p>[This message has been edited by JeeWee (edited 27-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja dan ik ook maar<BR>begonnen met een josty kitje toen een maal de EL84 toen 2 maal de pl84 en daarna de qqe0312 en de qqe0640 en de 4cx250 ook een wz7 transitor zender gekocht en daarna zelfbouw bf199 met bb105diode naar een paar bf199 en toen de 2n3866 en toen de bly serie in. Ant 8 elm fuba verste verdinding met radio mexico uit friesland en de BRD uit Deventer zelf woon ik in de beurt van geleen zuidlimburg<BR>Voormalig RADIO ATLANTICA.<BR>Nu brave 2m zendamateur.<P>Groetjes Harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die up to date willen blijven.. ook tijdens de kerstdagen is de RDR (vroegere RCD) goed bezig geweest.<P>In Oltgensplaat werd de zender Delta, die met de 38 meter hoge antenne met 4 dipolen en de 650 Watt Rode & Schwarz zender tot in Gelderland goed te ontvangen was, uit de lucht gehaald..<P>Een uur later werd in Den Haag Dynamic, een housezender met een 4CX zender welke 500 watt leverde, door de politie het zwijgen opgelegd wegens storing op politieverkeer bij een naburig politiebureau.<P>Weer 2 uur later arriveerde dezelfde RDR mensen die in Oltgensplaat actief waren in Den Haag en haalde de zender Digitaal FM uit de lucht. Daar werd niet alleen de 150 Watt zender maar ook de antennemast door medewerkers van de RDR en politie plat getrokken en de antenne's onbruikbaar gemaakt.<P>Van de drie bovengenoemde stations is dynamic inmiddels alweer terug aan de band met een zender met wel iets minder vermogen. De andere twee zenders zullen waarschijnlijk door omstandigheden niet meer terugkomen dit jaar.<P>Overigens een waarschuwing voor wat hij waard is aan de nog aktieve radioamatuers.<BR>De RDR heeft voor een half miljoen aan nieuw peilapparatuur ingekocht en ingebouwd in vier nieuwe peilwagens. De strikte opdracht voor 2001 luidt de ether schoonmaken en schoonhouden in elk district in elke stad. Reden voor dit strikte beleid is het feit dat men gelet op de frequentieveiling bang is op verregaande schadeclaims van toekomstige kopers als de gekochte frequentie niet "piratenvrij" wordt aangeboden. <P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

He harry, 2m zendamateurs hoeven ook niet braaf te zijn hoor ;-) <BR>Is daar nog weleens wat te doen op spraak? Of zitten ze allemaal te packeten. Sinds die onzin gekomen is ben ik ermee gestopt. <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er ook zo goed als mee gestopt<BR>ik kijk af en toe nog eens naar atv op 23 cm<BR>Maar 2m is niets fatsoendellijks meer te horen.<P>PS weet iemand de kabel aan sluitingen van de 9 polige D conektor voor het uitlezen van de zender lijst van de Humax<P>Groetjes Harrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harrie dat is heel simpel<BR>de kabel ziet er als volgt uit 2 gaat naar 3 en dan 3 gaat naar 2 dus deze 2 zitten gekruist en dan nog 5 aan 5 dus 1 op 1 dus je hebt maar 3 draden nodig <P> 2\ /3<BR> \ /<BR>PC femail 9pin / IRD data port femail 9p <BR> / \<BR> 2/ \3<BR> 5-----5<BR>en klaar is hij <BR>suk6 er mee Pecari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,<P>Nu blijkt dat er zoveel zend-amateurs rondhangen op dit board.....<P>Is het een idee om wekelijks een inmeldronde te houden op bijvoorbeeld PI3AMF op 145.7875 ?<P>Bijvoorbeeld elke donderdag 21.00 - 22.00 ?<P>Via de ether is toch makkelijker chatten over de hobby dan via Internet. Uiteraard niets illegaals roepen dan :-)<P>Satfree (ook C-amateur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er hier dan toch genoeg zendamateurs rondhangen, is het misschien niet een leuk ideetje om de uplink van C+ een heel klein beetje te storen?? Een heel klein interferentie signaaltje met een 2khz piepje ofzo op 14 GHz?<BR>Lijkt mij wel een leuke fantasie ........<P>(dit is natuurlijk alleen maar een idee om over te fantaseren uiteraard!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...