Ga naar inhoud


CANAL+ LAAT BESLAG LEGGEN OP SATELLIETAPPARATUUR


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geweldig jongens, ik heb wat losgemaakt met de vergelijking over het piraten gebeuren van vroeger!<BR>Leuk en ergens ook wel te verwachten, eens een piraat altijd een piraat was het motto vroeger en of het nou radiopiraterij betreft of satelliet het maakt niets uit, het motto is maar weer eens bewezen!!<BR>Tegenwoordig meer op 10GHz atv (vandaar deze satelliet hobby als verlengde) maar voorheen inderdaad 3 meter en later 60cm waar ik nog steeds de spullen voor heb liggen!!<P>Maar het feit is dat in het noorden des lands nog steeds het 3 meter tijdperk volop gloort en de 60cm piraterij ook onverminderd doorgaat ondanks de wetgevingen en dergelijke.<BR>Alleen is wel de commerciele tak van het piraten gebeuren behoorlijk gereduceerd en dat was het doel klaarblijkelijk van de overheid.<P>Ik denk dat C+ ditzelfde wil bereiken, de commercie een aardige slag toebrengen en het handjevol hobby'isten laat varen. Daar is toch niets aan te doen, dat blijkt wel als je de fm piraterij als (kleine) voorbeeld neemt!<P>Leuk ,erg leuk dat soort toch maar weer zijn eigen soort zoekt!!!<BR>Succes met de hobby allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Jongens,<P>Leuk dat er in Nederland nog wat aktiviteit is op de 3meter band. Hier in Belgie is het oersaai. Die 60cm bestaat hier niet (of is mij niet bekent dat iemand dat gebruikt). Ik vroeg gisteren nog toevallig in die bewuste sat-winkel in Axel waar ik 3m antenne's kon vinden, maar tevergeefs.... <BR>Weet iemand van jullie waar ik deze kan kopen (geen zin om deze zelf te maken)<BR>Het is niet het juiste forum, maar wat blijkt dat sommige hobbies overvloeien naar andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heh heh.. ja, eind 1979 had je hier Radio Lawaaipapegaai. Ik heb radio de "vrije vogel" op middengolf een keer waargenomen in midden-frankrijk! Humor :-) <BR>Eigenlijk was het leuk tot die 27MC band werd vrijgegeven, toen kwamen er van die lui die niet technisch waren en ergens een zender hadden gekocht en de hele buurt stoorden. <P>Overigens: een antenne kun je echt beter zelf maken, dan kun je em zo smal/breedbandig maken als je zelf wilt en mooi pieken op je uitzendfreq. Met een antenne met 12 directoren, gepiekt op 103, en dan met 3W over de veluwe heen toeteren.<P>Koop je een FM antenne dan moet je em toch weer af gaan zagen wil je een beetje redelijke swr hebben boven 100MHz.<P>Ik had later een 8el. verticaal en daar ontving ik stations uit west-vlaanderen tot aan Verviers en een enkele keer radio Kiss FM uit Parijs op 98.2 (toen nog leeg)<BR>Ach ja... lang geleden ... :-) <BR> <P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prom hoe krijg jij uit een MRF245 120 watt? ik ben tijden wezen kloten en als er geen vette kooling aanhing fikte die er al uit bij een wat of 7, of had ik een 237 ;-)<P>@satwatcher mischien een ideetje voor een nieuw forum ik geloof dat er aardig wat mede 3m freakz hiero zitten. wel geinig dat je alle clubs net nog ff na al die jaren weet op te ratelen, je vergat alleen een vreemde eend, patapoe of hoe die zich ook noemde, was samen met 100, counterpoint de laatste hoofstedelijke. maar in hoorn rommelt het soms ook nog.<P>[This message has been edited by bobje (edited 24-12-2000).]<p>[This message has been edited by bobje (edited 24-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was een mfr 237 ongeveer 7 watt.<BR>Mijn zender anno 1982<BR>Ocillator 2x bf199 <BR>en dan<BR>bfw 10<BR>bf 199<BR>3x bfy90<BR>2n 4427<BR>mrf 237<BR>mrf 238<BR>mrf 245 (ook nog in balans gehad) <P>8 elements antenne zelfbouw met open dipool <P>En nu 2000<BR>Humax en een schotel van 130 (echostar).<BR>Season 2 <BR>Goldprogrammer <BR>Phoenix progammer<P>Straks in 2025<BR>Volkstuin Eeehh <BR>Hark <BR>Schoffel<P><BR> <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ diegene over die 3m antenne's; er is een grossier in het noorden die ze kant en klaar aflevert. Je hoeft niet te zagen, je kunt met een imbusje de straler op frequentie pieken. Voor ontvangst werken ze so wie so al goed. Je kunt kiezen uit 1, 3, en 8 elements.<BR>Ik heb zelf een enkele ( rondstraler) en ontvang op dit moment zeker 11 piraten op de 3 meter, afkomstig uit de 3 noordelijke provincies. Met een 3 of 8 elements moet je een rotor gebruiken en daar heb ik geen zin in. Stuur een email en ik kan je wel een antenne bezorgen. <P>Overigens draaide ik met een QQE 06/40, met een paar andere buisjes daarvoor.<BR>Daarmee krijg jhe toch ontvangst in Rotterdam vanuit het hoge noorden

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar de vrije vogel vandaan kwam weet ik niet, maar aan het accent te horen was het u't het oost'n. Draaide altijd van die kermismuziek. <P>De MRF237 kon 5 watt leveren. Erg goede tor, en het bijzondere was dat de emitter aan de behuizing lag. Eerst kostte die 4.50, toen half nederland stentors zat te bouwen steeg dat naar 19.50. Dus dat soort praktijken zoals nu met CI modules kenden we toen ook al. Een alternatief was een BFQ43 maar die bestond alleen in de boeken. Mijn favoriete zender was een gewone BC 549C met varicap sturing (gewoon op de basis kon ook), dan een BF900 dual gate mosfet als buffer en dan een BFY90, daarna een 2N4427 (1W) en daarmee iets zwaarders. De oscillator apart aarden en uit een apart spannings-ic voeden (wel altijd de in-uit met 10nF kortsluiten). Dan verliep dat bijna niks. <P>Een nadeel van die klote varicaps was dat de zwaai veranderde als je veel van freq. veranderde. Maar je kreeg er wel een mooi zuiver stereo mee. <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n MRF 237. met 238 in de eindtrap. Ja, daar heb ik ook nog meegedraaid.<P>Wat dacht je van zo'n buizenbak?<BR>Die gaf nog warmte af ook...<BR>Alleen die hoogspanning op die rot elco's <BR>was kloten. Met een schroeven draaier ontladen die handel<P>draaide zelf<BR>bijv met ECC85 en QQ0312<P>alhoewel met en enkele ECC85 en een 7-elements richtantenne draaide ik al zo'n 70 kilometer weg...CQ 3 meter..<P>Oude tijden herleven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jonges,<P>ik zie dat jullie hier een leuke discussie<BR>hebben.<P>ik heb een jaar of 19 geleden ook z,n zender<BR> gehad zelf gebouwd.<BR>met in de stuurtrap een mrf237a en in de eindtrap een mrf245 en dat aangesloten op een<BR> 7 elements richtanttene op +-14 hoog draaibaar en nu woon ik zelf in het zuiden van noordbrabant en mijn verste verbinding was westerschelling op terschelling.<BR>nou nou kicken was dat die nacht joh!!!!<P>ik heb toevalig mijn logboeken en mijn qsl<BR>kaarten van die tijd nog eens zitten bekijken en dan kan ik me die tijd nog percies voor de geest halen het was toen toch wel leuk en spanend.<BR>oja mijn roepnaam was RADIO DELTA wie weet heeft iemmand mij die tijd wel eens horen<BR>roepen.<P>eens een piraat altijd een piraat!!!!<BR>--------------------------------------<P>------------------<BR>CU. DOPPIE

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuke discussie maar een beetje off topic geworden nu gaat canal plus op pad en toen lang geleden de radio controle dienst<BR>toch een beetje overeenkomst<P>O ja en met die zenders ben ik niet veel verder gekomen dan het josty kitje met de<BR>2n 2219a of zoiets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...