Ga naar inhoud


CANAL+ LAAT BESLAG LEGGEN OP SATELLIETAPPARATUUR


Gast

Aanbevolen berichten

Toch nog ff een kleine reactie op Satwacther.<BR>Hee wat leuk dat er nog meer piratenbloed stroom op dit board. Ben nog altijd met de hobby actief. Ga zometeen ook nog ff on the air. Maar dan wel tegenwoordig op 60cm.<BR>Zoals gezegd, niets met dit topic te maken, maar wel leuk dat het nog steeds leeft.<BR><A HREF="http://www.vennie.com/delta90/" TARGET=_blank>http://www.vennie.com/delta90/</A><P>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja BW was lachen die tijd... Delta op het zwanenveld. Heb hier nog een video dat er een aantal ambetenaren in de mast hingen om hem dubbel te krijgen terwijl je op de radio hoort dat de collega's van Contact vanuit de studio in de andere flat via de zender daar een live verslag van zaten te geven....<P>Inderdaad het bloed stroomt nog steeds hoor... is binnenkort weer kerst he smile.gifsmile.gif<P>Maar werk je bij Vennie of zo of was dat zomaar een linkje van je....<P>OOK weer off topic maar wel leuk om te lezen <P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die man van M**t is erg roekeloos bezig geweest in zijn zaak. Mij heeft ie ook een ontvanger verkocht met een geprogrammeerde kaart en een programmer. Via de mail kreeg je de update's en slechte uitleg.<BR>Wat ik nu (toch nog beperkt) weet over satelietontvangst had ik toen in die winkel moeten weten, dan had ik me niet iets door hem in mijn maag laten splitsen. Ik vind het niet erg dat satelietzaken die zo openlijk en op grote schaal ilegaal bezig zijn,worden aangepakt. Zeker niet als ze ook nog liegen en zich arrogant naar klanten toe opstellen.<BR>Geen medelijden, integendeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt pas leuk als de Pluzboys in de in beslag genomen administratie kunnen nagaan WIE de kaartjes heeft gekocht......<P>Staan daar namen en adressen bij, dan kunnen we wellicht binnenkort ook invallen bij particulieren verwachten, die met een illegale kaart naar betaaltv kijken..<P>Zo'n proefproces tegen zo'n zwartkijker [;-)] zou de PluZboys mooi uitkomen. Al was het alleen maar om de sathobbyisten schrik aan te jagen..<P>Merry X-mas<P>Digidirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou maar oppassen: iedereen die een RS232 kabel in huis heeft want dat is HOOGST illegaal, daar kun je een season interface mee aansluiten. Dus binnenkort een inval in de computerwinkels. <P>En over een paar weken in de Telegraaf "Canal+ verbiedt processoren" <P>Jaja.. zo lust ik er nog wel een paar.. <BR>Intimidatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "kerstoffensief" lijkt dit jaar op een ander terrein te worden ingezet. <P>Ik heb eens gehoord dat er iemand met een aardappelschilmesje om het leven is gebracht. Als we het motto gelijke monniken gelijke kappen hanteren dan lijkt het me nu tijd om alle aardappelschilmesjes die in de handel zijn op te sporen en er een groep controleambetenaren er tegen aan te gooien.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, gewoon een gevolg van die nieuwe wetgeving die zo los is opgesteld dat het een heel breed spectrum beslaat.<P>In feite kunnen ze wettelijk gezien niets doen tegen verkoop van lege kaarten en als je het goed uitlegt ook niet tegen programmers.<BR>Tenzij ze via de boekhouding kunnen aantonen dat er voor satellietredenen mee gerommeld is, maar dan weet ik nog niet of ze uberhaupt wel de boekhouding mogen inzien.<P>Iets anders is een aanpassing maken aan een ontvanger die het mogelijk maakt op illegale wijze naar abonnementszenders te kijken.<BR>De humax patch dus.<BR>Dit wordt een lastige, want in feite kun je met de patch ook niet gratis kijken, maar van de andere kant kun je er dan wel artikelen (goldwafers) mee gebruiken die dat kunnen.<BR>Is dus even afwachten hoe een rechter dit zal uitleggen. Volgens de letter van de wet gesproken zou de wetgever niets kunnen doen.<BR>Maar ze schijnen ook nogal eens te handelen naar "de bedoeling" en "de interpretatie" of "de geest" van de wetgeving, dus het blijft een beetje link. Afwachten dus.<P>Weer een ander punt is het reklame maken, waarbij genoemd wordt "voor het openzetten van C+ en PW" of iets in die stijl, wat ik zo hier en daar ook wel eens gezien heb (volgens mij niet bij Xtra sat overigens), kan als een link gezien worden, zeg maar als een soort bewijs, dat de lege kaarten met illegale bedoelingen verkocht worden en als ik me niet vergis kunnen ze daar ook nog wel wat mee.<P>Het dubbeltje kan dus beide kanten uitvallen. Als hier geen regeling getroffen wordt maar een proces er van komt zal dit gegarandeerd een precedent gaan scheppen voor zulk soort toekomstige acties van C+ en ik denk dat C+ ook daarop aan het aansturen is. Kijken wat de rechter zegt en _als_ die van zijn leven C+ dan in het gelijk stelt dan is gegarandeerd het hek van de dam.<P><BR>------------------<BR>Greetings, Black Tiger<BR><A HREF="http://www.satellitefun.com" TARGET=_blank>http://www.satellitefun.com</A><p>[This message has been edited by Black Tiger (edited 22-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal <P>Als ik het goed heb en je zou de europese regelgeveving erbij pakken dan kunnen ze weinig doen tegen de verkoop van lege kaartjes & programmers je kan er echt alles mee doen wat je wil. zowel goeie en verkeerde dingen. Maar als ik Canal+ was zou ik eens bij de bron beginnen en dat is bij hun zelf. Niet een dure telefoonlijn voor consumenten van 1,50 per minuut waar je 15 minuten aanhangt dat is gewoon stelen en een basispakket van 12,95 p.mnd waar zenders in zitten die van reclame geld bestaan het zijn gewoon beesten daarin hilversum. de radiopiraten klaagden al dat daar al het zwaar verdiende geld van ons heen ging en nu is het eigenlijk hetzelfde liedje met Canal-Digitaal het is alleen maar om het geld te doen en de mensen naar de kloten proberen te helpen. niets is bij hun gratis je moet voor alles bij hun betalen. ! ding is altijd nog zo geweest wie het laatst lacht lacht het best en deze keer zijn wij dat. Have fun whit youre hobby <P>Ik wens jullie prettige Kerstdagen & een goed kijkseizoen 2001 toe <P>Groetjes <BR>Avalon<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

wisten jullie dat ze al een MM met Overflow erin ( met sct erin) meenemen??<BR>Dat is voor hun al een rechtszaak waard.<P>Wat ik me afvraag of je de schade die je als zaak oploopt ook kunt declareren. Want het kost je nl echt wat als je geen orders meer kunt aanmaken, receivers kunt repararen,<BR>je boekhouding bijhouden, etc.<BR>Werk voor advocaten....<P>nb satwatcher; las je toen ook de FRM? Ook toen werden eigen bedachte schema's met andere hobbyisten gedeeld,, net als nu op het net.<BR>groeten, 'k ga slapen<p>[This message has been edited by ben (edited 23-12-2000).]

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening op deze en andere verhalen zijn zeer duidelijk .<BR>Als ze nu eens begonnen om de zaken vrij te geven zodat iedereen een abbo kon nemen in welk land dan ook dat zou de zaak al veel simpeler maken.<BR>En zo zou er minder piraaterij gebueren .<BR>kijk bv op schotel is er maar een kannaal van belgie en dat is VT4 voor de rest kan je geen enkel abbo nemen of je moet een hele omweg nemen.<BR>Kijk wat ik hier mee wil zeggen is dat CNL+ en vele anderen het zelf gezocht hebben .<BR>Sorry voor de fouten .<BR>Groeten .<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ben<P>Ik denk inderdaad dat je als ondernemer heel veel schadevergoeding zou kunnen eisen van een tegenpartij als blijkt dat ten onrechte de bedrijfsvoering hinder heeft ondervonden en de goede naam van de onderneming schade is toegebracht. <P>En ja ik heb de FRM vroeger meer gelezen als de Donald Duck smile.gif <BR>Leuke was dat al die schema's toentertijd nog konden worden gepubliceerd onder de noemer testzendertjes. Ik heb daar af en toe me eigen helemaal ziek om gelachen. In BLX 15 in balans die z'on 300 Watt eruit gooide alszijnde een testzender.<P>@ Digidirk<P>Ik denk dat je nu allemaal spookbeelden ziet hoor. Ten eerste zal er nooit op een factuur hebben gestaan een wafertje met C+ software voor 100 gulden. En als je een wafer gekocht heb bij een van deze firma's hoef je je helemaal geen zorgen te maken want die mogen gewoon verkocht worden. Hetzelfde geldt voor programmers en loggers. En het lijkt me een beetje heel veel werk als ze alle mensen die een wafer hebben gekocht even lekker gaan screenen... Een betaaltvprovider zal de bron willen aanpakken en dat zijn mensen die veel geld verdienen aan de verkoop van... als ze die aanpakken pakken ze indirect ook de onderliggende groep mensen aan..<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, heb op zolder dik onder het stof waarschijnlijk nog wel zo'n "meetzendertje" liggen met de enkele BLX15 uit de FRM. Poepte er toch zo'n 130/140 wattjes uit. eind '88 of zoiets?? was een leuke tijd.<BR>petertje.<BR>Oh, ja. waar vind je dan op internet van die pagina's met die leuke schema's. het enige wat ik tegen schijn te komen is "oude reut" van lang geleden. een fatsoenlijk schema, met pll, en filters kom je nergens tegen.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutsie, hier staan nog wel wat leuke dingen<BR><A HREF="http://www.etherpiraten.com/" TARGET=_blank>http://www.etherpiraten.com/</A><BR><A HREF="http://www.kwik-net.nl/users/twilight/" TARGET=_blank>http://www.kwik-net.nl/users/twilight/</A><P>Satwacther, nee ik werk niet bij bij Vennie.<BR>Was zomaar een linkie.<BR>Yes, bijna kerst dus 91.6 Midden Betuwe.<BR>Sinds de Delta, Keizestad en Contact tijd, voor mij geen activiteiten meer op 3.<BR>Heeft me te veel gekost. Dus nu op 480-500 Mhz. Nu maar even weer back to topic..hihi..<BR>gr. B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fm 102mhz stereo man dat waren tijden mrf245 120 watt was in de begin jaren 80 al heel wat<BR>Nog een meeting georganiseerd in <BR>scherpenzeel terwolde 1500 man wat een feest<BR>ben toch nog nog 7 jaar fm piraat geweest.<P>Prom<P>Iemand nog schema's heb het allemaal nog.<BR>Heeft niets meer met CANAL+ LAAT BESLAG LEGGEN OP SATELLIETAPPARATUUR te maken maar wel leuk.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is weer zwaar off topic maar aangezien er hier volgens mij meer van die oude radiogroep zitten dat we eigenlijk zelf wel weten...<P>Een tweede "tik" van me is het sparen van jinglepakketten van radiozenders uit de 80-er jaren. Dus als je nog wat bruikbaars heb liggen...mail me misschien ontbreekt het nog in mijn verzameling...<P>Nog even en dan gaan we maar voorstellen een forum te maken voor oud radiogedienden smile.gif<P>Ik ben via dit board ook al weer in kontakt gekomen met een RCD-ambtenaar uit die tijd die ook al veel op dit board vertoeft en deze hobby heeft eigen gemaakt. Vroeger liepen we te schelden op elkaar en nu zitten we elkaar adviezen te geven over deze hobby. Ga binnenkort eens bij hem langs foto's kijken van dingen die hij allemaal heeft meegemaakt smile.gifsmile.gif<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...