Ga naar inhoud


Router


hsdm

Aanbevolen berichten

Hallo Profies!

 

Ik heb effe een vraagje:

Ik wil 4 computers (allemaal met XP) via een Router met het intenet verbinden.

Mijn vraag: heb ik dan 1 computer als server nodig die de Router betuurd of zijn er Routers die op een willekeurige computer reageerd en op die nanier de internet verbindig opbouwd??

 

Iemand hier ervaring mee??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een SMC router, daar geef je gewoon de settings van je provider op, pc's configureren als dhcp clients de router de ip adressen beheer geven en klaar. Kortom ja de meeste routers bouwen voor jou de verbindeng met je ISP op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele idee van de routers zoals je die nu kunt kopen is dat je dus de router laat bellen. Deze kun je meestal configureren via een webpagina met een in de handleiding geconfigureerd Ip of via een megeleverde USB of serial aansluiting. Als je een gewoon modem analoog of dsl gebruikt heb je dus wel een PC nodig die altijd aan staat welke als router functioneerd. Sommige ADSl modems zijn trouwens wel aan te passen zodat ze als een router werken.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn routers (Unex maakt er eentje b.v.) die je niet alleen kan gebruiken als xdsl/kabel router, maar ook als router met een modem / isdn ta . De router heeft gewoon een seriele poort waarop het modem kan worden aangesloten. Dus geen computer meer nodig die de verbinding opzet. Dat doet de router voor je. Een willekeurige client kan dan een verbinding initieren..

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen bedankt voor de supersnelle reactie.

Heb zojuist het net afgezocht en me op dit moment de SMC Barricade 7404 BRB uitgezocht. Dit is een Router incl. Modem en Switch. Kost hier in Moffenland 177,00 €.

Iemand een beter voorstel? Of is dit een goede keus?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn SMC barricade 7004 nu een jaar en bevalt me prima.

 

Mijn oom heeft op aanraden van mij ook een SMC gekocht de opvolger van de 7004. En ook daar geen enkele spijt. Dus ga ervoor zou ik zeggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg goedkoop en goed is de Sitecom xDSL Router incl 4port Switch (type weet ik niet uit mn hoofd). Let op !! Je moet wel de nieuwe uitvoering hebben waarbij je zelf je MAC adres kan invoeren, dit werkt erg makkelijk. Zit simpele FIREWALL bescherming op en een goeie DHCP waarbij je IP nummers kan toewijzen via MAC adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ tonskidutch

 

Citaat:
IK VIND DIT NIET VAN DEZE TIJD....

 

Ik woon er werk hier in Duitsland al vanaf 1972.

Eerst voor onze Koninklijke Luchtmacht en sind 1995 als gewone werknemer bij een duits bedrijf.

Heb dus genoeg ervaring met Duitsers. Er zijn Duitsers voor wie ik geen buitenlander ben. Maar er zijn ook duitsers die het liefst zouden willen dat alle buitenlanders vandaag nog zouden vertrekken. Dat soort mensen hebben ook speciale benamingen voor ons nederlanders. En daar is "kaaskop" maar een onschuldig voorbeeld van. Er zijn nog meerdere. Maar we dwalen van het onderwerp af. Als ik jou persoonlijk op de teentjes heb getrapt dan sorry.

En anders mijn uitlating niet zo zwaar nemen. Was niet als belediging bedoeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...