Ga naar inhoud


Open antwoord aan de heer van den Engel:


Gast

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Terradon
Was idd een erg mooie tijd....in plaats van te kijken naar dat alles wat je had geprogrammeerd , zat je meer achter de pc dan voor de ....breedbeeldbuis :D


Groetjes.............


Begin jaren 90 begonnen met het bouwen van de analoge filmnet decodertjes, kort daarna met een zelfgebouwd interfaceje gekoppeld aan de RS232 van een oude 8086PC codes gedownload van een BBS en dan kijken naar Filmnet in D2MAC en SKY in Videocrypt gecodeerd. TVPLUS in D2MAC 16:9 kon met een gratis kaart legaal worden bekeken.
Met de komst van DVB dachten we dat het over was. Niets was minder waar met de Nokia 9500. DVB2000 firmware erin. EPROM in de CAM module vervangen en een FUNCARD erin en alles ging open.

Net wat Terradon zegt je was meer aan het prutsen dan aan het kijken smile
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: sathopper
Net wat Terradon zegt je was meer aan het prutsen dan aan het kijken smile

En dat ook nog voor vrienden, kennissen, buren, ... eek
Kwam onlangs trouwens nog mijn Luxcrypt decoder tegen laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL kwam laatst ook nog die oude filmnetprint tegen dacht die met dacht 13 ic tjes die je dan in het midden frec. van de tv inbouwde en dan met een trimmer liefst 10 slagen proberen dat geflikker eruit te krijgen,,,,,pfffffffffffen toch was je blij dat je beeld had :D:D:D, later had je nog een uitvoering met microprocessor.......erg leuke tijd.

 

Groetjes...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sathopper
Net wat Terradon zegt je was meer aan het prutsen dan aan het kijken smile


Dat was voor mij ook het plezier hoor. Zeker op het eind. Tuurlijk keken we hier wel naar de Franse en Spaanse zenders (voor zover die een Engels spoor hadden) en niet te vergeten de Scandinavische zenders maar het plezier zat hem in het knutselen.

Sinds dat niet meer mogelijk is betaal ik dan ook gewoon netjes voor alles. Lekker televisie kijken zonder gedoe.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: sathopper
Net wat Terradon zegt je was meer aan het prutsen dan aan het kijken smile


Dat was voor mij ook het plezier hoor. Zeker op het eind. Tuurlijk keken we hier wel naar de Franse en Spaanse zenders (voor zover die een Engels spoor hadden) en niet te vergeten de Scandinavische zenders maar het plezier zat hem in het knutselen.

Sinds dat niet meer mogelijk is betaal ik dan ook gewoon netjes voor alles. Lekker televisie kijken zonder gedoe.


Deed je dat alles alleen maar om tv te kijken? winkwinkwink

Het gerommel met gedowloade data -van een BBS het internet was niet zo als nu- zodat je een in videocrypt gecodeerde uitzending van Sky (SCiFi) nadien kon bekijken smile en dan inderdaad de d2mac decoders van oa filmnet zelf (de philips) waarmee filmnet en tv1000 ineens "open" gingen....

Nee man, dat geklooi kostte indertijd menig huwelijk wink maar indertijd had ik meer schik met de hobby dan met al die huidige softwarematige oplossingen, dat heeft wat mij betreft minder met een hobby te maken omdat je er nagenoeg niets voor hoeft te doen en met weinig kennis van zaken al beeld hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

en dan met een trimmer liefst 10 slagen proberen dat geflikker eruit te krijgen

Mijn analoge kabel (en satelliet) FilmNet decoder had geen 10 slagen potmeter/trimmer om het geflikker weg te krijgen. Je moest alleen weten hoe je de AGC goed moest voeren aan de tuner ;-)

Ach ja... Nostalgie...

Mijn kameraad waar ik laatst op bezoek was had de FilmNet decoder nog liggen. Ik heb hem al jaren geleden "gedumpt"...

Maar wie weet kom het gefrummel wel terug. Zodra providers beginnen de software oplossingen onmogelijk te maken...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha... inderdaad leuke tijd... Heb hier op zolder ook nog 2 zweedse decoders voor D2Mac liggen... eentje van Nokia en een van Salora. Dat gaf wel een mooi beeld, en nadat ik eerst netjes betaalde was het later toch wel stukken goedkoper...

Hier ook een Sky fan uit de goede oude tijd... ik herinner me dat de sat shop zelfs op eerste kerstdag open was omdat sky zijn code gewijzigd had je anders die mooie kerstfilms niet kon bekijken...

Heb overigens ook nog een teleclub decoder gehad... nadeel daarvan was dat je altijd horizontale strepen in beeld had... maar ook dat kon de pret niet drukken.

 

tja, wat je gehad hebt, raak je nooit meer kwijt... mooie tijd was het.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...