Ga naar inhoud


Vu of dreambox aansluiten op een hotspot


Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik probeer de Vu Duo of dreambox verbinding te laten maken met een hotspot . Ik krijg dit niet voor elkaar. De ontvanger ziet de hotspot wel maar aangezien een hotspot een inlog en een wachtwoord heeft wil dit niet lukken.

 

Hoe kan ik dit laten werken? Gaat dit lukken met een Vonet? Virtual Router Manager werkt ook niet aangezien hier ook weer een inlog en wachtwoord voor nodig is.

 

Wie kan me helpen?

 

Groetjes Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal aan mij liggen maar ik krijg het niet voor elkaar. "verbinding via thuisnetwerk kies je de draadloze adapter van de laptop" kan ik niet
vinden. Ik heb windows 8 draaien trouwens. Tabblad delen vind ik alleen bij de wlan instellingen. Bij de vaste lan verbinding vind ik die niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kiest inderdaad delen bij de WLAN instellingen (want je wilt jouw WLAN verbinding doordelen). Daar kies je dat de verbinding gedeeld mag worden met "LAN-verbinding". Vervolgens verbind je een netwerkkabel met de laptop en de ontvanger. Als het goed is heb je daarna verbinding (zo niet de ontvanger/netwerk even herstarten).

 

Is verder geen extra software voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even recapituleren, ik begrijp dat jij op de VU+ DUO (van de Dreambox weet ik het niet) een WiFi stick hebt geïnstalleerd en daarmee op een Hotspot wilt inloggen, correct?

Vraag is dan, gebruik je een voor de VU+ geschikte WiFi stick zoals b.v. de door VU+ geleverde WiFi stick?

 

Als dat zo is dan begrijp ik de adviezen niet om via een laptop een verbinding tot stand te brengen.

 

Ook weet ik niet welke Image jij op de VU DUO gebruikt maar op het VU forum zijn al heel veel berichten of dit onderwerp verschenen zoals deze http://www.sat4all.com/forums/topic/308473-wifi-op-/?hl=+wifi%20+stick dus wellicht is het handig om even op de juiste plaats te zoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...