Ga naar inhoud


wifi onvangst DM 800 HD.


rommelaar
Ga naar oplossing Opgelost door Mojo,

Aanbevolen berichten

Sinds en paar weken  in  het bezit van een usb wifi stick,die wel werkt op de DM 7020 HD maar niet op de DM 800 HD.Ik had de stick gekocht voor wifi ontvangst op de camping.Nu is de DM 7020 HD wat groot om mee te nemen met de caravan.

 

De beide ontvangers  draaien op open pli 2.1 meet de nieuwste updates .Nu heb ik gelezen dat de DM 800 HD niet wil werken met wifi omdat de box nog met oude drivers is uitgerust.Bij installatie van de wifi stick herkent de 7020 HD hem meteen en de 800 HD herkent hem helemaal niet.

 

Nu wil ik niet de 7020 mee nemen met de caravan en heb de volgende vraag.

Is het mogelijk om  de wifi ontvangst van de  laptop voor  de 800 HD te gebruiken?En zo ja met welk instellingen?Of is hier een progje voor?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Ja is mogelijk want zo doe ik dat ook met Skybytes.

In de eigenschappen van de lan-verbinding op de laptop kies je voor tabblad delen. Daar zet je een vinkje bij Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer en bij verbinding via thuisnetwerk kies je de draadloze adapter van de laptop. Zet ook een vinkje bij Andere netwerkgebruikers mogen de gedeelde internetverbinding beheren of uitschakelen.

 

Volgens mij moet je dan een keer herstarten. Als het goed is en de dm800 is aangesloten dan krijgt de dm800 een ip adres in de 192.168.0.xxx serie. De kaart in de laptop heeft ip adres 192.168.0.1. en geeft je in bij de dreambox als Gateway en DNS. Subnetmask kun je op 255.255.255.0 zetten.

 

Ik moet wel eerst internet op de laptop opstarten zodat er ingelogd kan worden op de wifi verbinding. Als dat gebeurt is dan heeft de dm800 ook internet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Zal aan mij liggen maar ik krijg het niet voor elkaar. "verbinding via thuisnetwerk kies je de draadloze adapter van de laptop" kan ik niet vinden. Ik heb windows 8 draaien trouwens. Tabblad delen vind ik alleen bij de wlan instellingen. bij de vaste lan verbinding vind ik die niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren op een dm800 (oude versie dus) de laatste OZOON img geplaats. Vervolgens heb ik de lAN kabel eruit gehaald en de dreambox wifi usb erin gestoken en opgestart. En hij zag direct de wlan dongle. Dus het werkt wel. Vervolgens draadloze netwerken gezocht en kijken maar. Dus je kan je dm800 wel draadloos gebruiken :) suc6.

aangepast door dream-on

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Of de DM800HD werkt met een USB WLAN is erg afhankelijk van de benodigde driver. Had een Linksys WLAN stick die keurig werd herkend en ook werkte.. Alleen de werd de lease niet verlengd dus ieder twee dagen herstarten.. Later een oude Linksys WLAN bridge aangesloten op de LAN poort van de DMM800HD. Werkte feilloos totdat de bliksem insloeg......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...