Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!

86.005 onderwerpen in dit forum

• 0 reacties
    • 391 weergaven
    • 0 reacties
    • 352 weergaven
  1. 42 E Stoelen in een zaal

• 0 reacties
    • 271 weergaven
  2. 42 E een spreekstoel

• 0 reacties
    • 441 weergaven
  3. 42 E Verkiezing Turkey

• 0 reacties
    • 340 weergaven
    • 0 reacties
    • 268 weergaven
    • 0 reacties
    • 288 weergaven
  4. 53 E Colorbar

• 0 reacties
    • 276 weergaven
    • 0 reacties
    • 247 weergaven
    • 0 reacties
    • 275 weergaven
    • 0 reacties
    • 306 weergaven
  5. 31,5 ARD wetterstudio

• 0 reacties
    • 331 weergaven
    • 0 reacties
    • 315 weergaven
  6. 8 W Paardenraces

• 0 reacties
    • 285 weergaven
    • 0 reacties
    • 303 weergaven
    • 0 reacties
    • 288 weergaven
  7. 15 west testcard

• 0 reacties
    • 416 weergaven
  8. 15 west msnbc

• 0 reacties
    • 324 weergaven
  9. 15 west BYU

• 0 reacties
    • 349 weergaven
  10. 16 E een CD-rom

• 0 reacties
    • 434 weergaven

• Is de Franse DAB verticaal of horizontaal gepolariseerd?   Vroeger had Pausat (DE) hele goede DAB versterkertjes.   Ben laatst ook op zoek gegaan naar een mastversterker en kwam deze tegen: VSNetwork F3RLB.   Deze is erg prettig geprijsd (nog geen twee tientjes) en heeft LTE+GSM filter. Wat misschien ook kan helpen voor de ontvangst (behalve een meer-elements antenne) zijn filters.. bijvoorbeeld een bandpassfilter 175-225MHz,  sperfilter voor de FM-band of hoogdoorlaatfilter. Wil je één specifieke frequentie ontvangen dan is een cavityfilter aan te raden.   Belangrijkste onderdeel voor ontvangst is de antenne.
    • DekkingskaartDAB+ Frankrijk Klik
    • @Schotelspeller goed om dit topic te lezen. Ik woon zelf ook in Ridderkerk en heb wat vragen mbt Trined. Ik zit nu bij Freedom internet (via ODF) en voor tv gebruik ik nu NLZiet, DVB-S (Multiswitch met T90 schotel met 4xLNB) en wat streamingsdiensten. Nu heb ik op de terrestrische ingang van de multiswitch een Kathrein BZD40 antenne voor DAB en DVB-T2 (FTA), FM gebruik ik niet meer.   Ik heb eigenlijk wat vragen: -Klopt het dat het merendeel van de FTC zenders bij Trined in HD zijn? -Hoe is de kwaliteit? -Worden er voor DVB nog VHF-kanalen (<225MHz) gebruikt of 230MHz en hoger?   Zit eraan te denken om Trined te nemen en dmv een wisselfilter de Kathrein voor DAB en Trined voor DVB-C in te zetten.  
    • Ik adviseer deze zo dicht mogelijk bij de antenne te zetten, werkt top! 
    • Tja, beste SouLGuY Het klopt helemaal wat ceesv schrijft maar daar moeten wel wat kanttekeningen bijgeplaatst worden. Vroeger toen de FM-signalen horizontaal gepolariseerd waren, kon je makkelijk hele grote Band III antennes kopen. Nu de DAB+-signalen verticaal gepolariseerd zijn, wordt dat een stuk lastiger. Je kunt als je bijv. een 5 elem. DAB+-antenne hebt, de mastbevestiging niet halverwege de antenne zetten want dan verstoort de mast de signalen. Je ziet dan tegenwoordig ook minder lange DAB+-antennes waarbij de mastbevestiging helemaal aan de achterzijde zit. Dan kun je moeilijk nog 8-elements antennes gebruiken. Dat kan wel als je aan de mast eerst een horizontale buis monteert van ongeveer een meter lang en daar de antenne aan bevestigd maar dat wordt een hele toestand (zie bijlage 1). Dat is leuk als je op het platte land woont maar in de bebouwde kom wordt dat een hele installatie. Nu heeft Technisat nog wel een 6-elem. DAB+ antenne maar die krijgt niet zo’n beste beoordeling. Ik neem aan dat jij een Wittenberg DAB+-antenne hebt. In feite zijn die DAB+-antennes gewoon band III antennes. Tja, de antenne zo hoog mogelijk plaatsen en goed uitrichten zijn belangrijke zaken maar wil je het niet al te kolossaal maken, zou ik toch een antenneversterker proberen om de kabelverliezen te compenseren. Ik zou zeker geen breedbandversterker nemen maar Wittenberg heeft een speciale DAB+ versterker, de Wittenberg Antennen 103087  DAB+ 20 dB. Je moet hem vlak bij de antenne zetten in een waterdichte doos en 5 volt voeding geven. Waarschijnlijk heb je dan net dat beetje betere signaal zodat je het signaal van Lille wel continue goed kunt ontvangen.
  • Nieuwe aanmaken...