Ga naar inhoud

Feedhunters

CNN reporter live gezien? Hier melden!


86.005 onderwerpen in dit forum

    • 0 reacties
    • 461 weergaven
  1. 10 oost heer vertelt

    • 0 reacties
    • 317 weergaven
  2. 20 W In de dierentuin

    • 0 reacties
    • 356 weergaven
    • 0 reacties
    • 410 weergaven
  3. 20 W Kinderen vertellen

    • 0 reacties
    • 276 weergaven
    • 0 reacties
    • 404 weergaven
    • 0 reacties
    • 330 weergaven
    • 0 reacties
    • 403 weergaven
    • 0 reacties
    • 704 weergaven
    • 0 reacties
    • 317 weergaven
    • 0 reacties
    • 423 weergaven
  4. 20 W Sia paralimpics

    • 0 reacties
    • 444 weergaven
  5. 20 W een verslaggeefster

    • 0 reacties
    • 401 weergaven
    • 0 reacties
    • 362 weergaven
    • 0 reacties
    • 272 weergaven
  6. 20 W Een zuster verteld

    • 0 reacties
    • 309 weergaven
    • 0 reacties
    • 602 weergaven
    • 0 reacties
    • 316 weergaven
    • 0 reacties
    • 274 weergaven
    • 0 reacties
    • 287 weergaven


  • Berichten

    • Eigenlijk heb ik het al eerder aangehaald dat een en ander heel persoonlijk is. Mijn situatie is binnenkort een warmtepomp, daardoor loopt mijn verbuik op in de avonduren. En dan heb ik het voordeel, als op de dag de energieprijzen laag zijn ik daar mijn voordeel uit kan halen.   Ook kan ik met mijn panelen de accu vullen bij lagere energieprijzen.   Voorts heb ik het geluk gepensioneerd te zijn dus kan ik in de goedkopere uren mijn auto laden. En dat is voorlopig ook nog goed om het net minder te belasten.   En mocht ik over hebben in  mijn accu dan kan ik wellicht ook nog een beetje verdienen aan het leveren in de dure uren voor zolang dat duurt.   Als later de E-netten op orde zijn vervallen een aantal voordelen maar ik zie het ook als een soort gadget. Lekker (wellicht soms met behulp van AI) stoeien wat het beste op een bepaald moment is.   En natuurlijk, als het nodig is mijn zonnepanelen tijdelijk uitzetten als ik op de dag overproductie heb. En nee, ik heb geen auto met terugleverende accu aan het net. Dat werd mij te gortig.   Morral, het is dus héél persoonlijk wat je allemaal in en om het huis hebt. En de terugverdientijd, ach, een eenmalige investering vind ik niet zo boeiend, wel de maandelijke lasten.
    • Je ziet de technische mogelijkheden niet. Wat denk je dan van de leaserijder die overdag zijn auto bij de zaak of bij een publiek betaald punt oplaadt, de baas betaald   Als hij dan thuis komt wordt de auto ingeplugged als powerbank, power to the grid. Dus zelf geen energiekosten en mogelijk een extra zakcentje via een dynamisch contract.    Denk je dat de Belastingdienst dom is? 
    • Je zou een mastbevestiging uitzetter kunnen gebruiken waardoor je naast de mast de antenne bevestigt.     Alternatief kan je een kruisklem en een stuk mast horizontaal bevestigen waarna je de antenne op het horizontale deel verticaal gepolariseerd kan bevestigen zonder dat de mast evenwijdig met de elementen van de antenne loopt.     Je zou nog kunnen overwegen om 2 antennes aan weerszijden van de mast  te stacken voor extra versterking.
    • misschien op een kunststof buis monteren? die zijn ook best sterk!
    • Er bestaat nog een 7 elem. Band III antenne (DAB+) (Nedis - ANORV80ME). Helaas zit de mastbevestiging net voor de reflector dus eigenlijk niet verticaal te gebruiken. Als je die verticaal wilt gebruiken, dan zou je de vierkante draagarm zeker een halve meter moeten verlengen zodat de reflector ruim voor de mast komt te staat. Die 2 elementen extra zullen toch wel wat extra versterking geven. Kost maar €20,- incl. verzendkosten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...