Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.976 onderwerpen in dit forum

1. [7000S] Kinderslot Pli Flubber niet aanwezig?

• 4 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 29 reacties
    • 5,1k weergaven
  2. [7025] EPG op één werkt niet goed

• 2 reacties
    • 897 weergaven
    • 3 reacties
    • 2,6k weergaven
    • Sat4all vriend

[7000] opnemen met 2 db7000

• Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 1,7k weergaven
    • 1 reactie
    • 971 weergaven
  3. [7025] CC-Cam icm newcs

• 5 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,5k weergaven
  4. [7000] move /var ontbreekt in Gemini 3.20

• 4 reacties
    • 1k weergaven
  5. (500s) Tv funktie van de AB instellen

• 1 reactie
    • 706 weergaven
    • 29 reacties
    • 3,6k weergaven
    • 2 reacties
    • 770 weergaven
    • 11 reacties
    • 2,2k weergaven
  6. [500S] Aansluiten op LCD tv

• 0 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 1 reactie
    • 817 weergaven
    • 5 reacties
    • 1,2k weergaven
  7. [7000S] LNB spanning te zwak

• 7 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,2k weergaven
    • Sat4all vriend

[DM500] Box onthoudt niets

• Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 1,6k weergaven
  8. [7025S] Geluid en opname probleem met Gemini 1.90

• 2 reacties
    • 899 weergaven

• Tja, van mijn familie is heel veel bekend via iemand die voor de historische kring onderzoek deed.  Daar is zelfs een boekwerk uit voort gekomen.  Dezelfde persoon heeft ook moeders kant uitgezocht en daar een paar 100 pagina's aan gewijd.  Mijn betere helft (komt van overzee) heeft zelf al eens onderzoek gedaan naar haar familie (roots in het oude Europa).  Het is op zich wel te doen maar om het goed te doen zul je door oude registers moeten gaan lopen, begraafplaatsen,. kerkdocumenten, etc. moeten gaan doorspitten.   Ik ben er zelf eens ingedoken toen ik wat tijd overhad en kwam tot de conclusie dat veel van het al door anderen uitgezochte niet zomaar op waarde geschat kan worden.  Zo kwam er ergens "spontaan" een "dochter" zonder ouders in de stukken voor.  Nou kan dat best wel kloppen want vroeger waren er ook wel dingen om niet al te open over te zijn.....   Kern:  Het lijkt mij ook een leuke klus maar die zal veel energie gaan vergen, veel reizen en/of (online) bronnen/bibliotheken/archieven gaan raadplegen.  En zorg voor een goed software programma waar je ook al je gebruikte (kopie)documenten kunt opslaan naast alle soms erg vage relatiesoorten.  Met online bronnen kun je ver komen...  Maar realiseer je:  De beste online bronnen zitten achter een €€ of $$ abbo, laat dat niet zomaar doorlopen als je er een aantal weken/maanden niks mee doet....
    • Nou, ik weet het niet hoor.  
    • 100 Watt PEP volgens de officiële instanties.  Dat is 25 Watt normaal AM draaggolf dubbelzijband vermogen.  Die PEP aanduiding is voor mij niet begrijpelijk daar die aanduiding voor SSB modulatie gebruikelijk is. Voor AM omroep zenders zie je ook nooit  die aanduiding in PEP omdat het onzinnig is.  Als die Paradijsvogels zo sterk zijn, gebruiken ze een duidelijk groter vermogen.    AM-omroepzenders gebruiken geen Peak Envelope Power (PEP) als primaire maatstaf voor hun vermogen, maar  draaggolfvermogen (carrier power), omdat het AM-signaal fundamenteel anders werkt dan de SSB-techniek (Single Sideband) waar PEP vaak wordt gebruikt.   
    • het woord "verbruiken" is een foute woordkeus, dit moet zijn "gebruiken"  dus dit is fishing ....
  • Nieuwe aanmaken...